Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Enfin, gisteren dan het grote buitenlandse avontuur. Om 5.30u het wekkertje, even met de hond naar het bos, om 7u op station Bilthoven op de trein gestapt om na - uiteraard, klote treinen - diverse vertragingen en overstappen in Amersfoort - Osnabruck - Hamburg uit te komen in Kiel. Dat is bijna Denemarken
Daar was ik om 14.32u waar de verkopende handelaar als afgesproken netjes bij het station stond te wachten met de 530d, voorzien van exportplaten. Even langs zijn kantoor, administratie afhandelen en de andere helft van de aankoopprijs aftikken en rijden maar. Reed rond 15.30 weg en was om 20.30u weer thuis. Wat een heerlijke reiswagen is dit zeg. Stukken met een kruissnelheid van 170 km/u, ligt als op rails op de weg en het dikke M-stuur ligt lekker in de hand. Jammer van de CCC navigatie/muziek etc want heeft geen werkende bluetooth. Ik wil toch upgraden naar een modernere CIC installatie, dus ik was blij dat ik een JBL'etje, een duo USB aansteker plug en wat kabeltjes mee had genomen. Zo had ik en Spotify en navigatie op mijn telefoon bij me. Maakt 5 uur terugsturen toch wat prettiger. Nu staat hij met exportplaten op de oprit tot ik me woensdagochtend bij de RDW in Arnhem
kan melden. Eerst mogelijke afspraak in Nieuwegein was pas 11 oktober. Waar zijn de pre-corona tijden dat je gewoon zonder afspraak de volgende dag om kwart over 7 's ochtends voor de deur ging staan en om half 9 als eerste aan de beurt was....
Maar er is nog een vervolg volgens het motto
'zeg maar nee dan krijg je er twee ...' Ik heb altijd een zwak gehad voor zwarte auto's. Ik denk dat 80% van de auto's die ik ooit had zwart waren (wel met een bonnetje). Ik hoop dat je dat tegenwoordig nog zo mag zeggen
Ik zocht al een paar weken naar een mooie 5 touring in zwart. Had die zwarte van Reijmann gezien, maar toen ik geen inruil meer had en de S6 gewoon was verkocht, was het toch wel erg verleidelijk om in Duitsland te gaan kijken. Meer opties, meer keuze en goedkoper. Of even duur maar dan minder kilometers en/of dikker uitgevoerd. Helaas kon ik geen zwarte vinden naar mijn zin, en omdat de S6 niet meer terugkomt had ik best wat haast, te meer omdat ik al 2 weken in een huurauto rij die ook weer geld kost. Zakelijk geld weliswaar, maar dat is ook geld.
Zocht naar M-onderstel, M-interieur, panoramadak, leer in de auto. Dat was de hoofdzaak. Die zilvergrijze 'tikte alle boxen' dus dan maar geen zwarte. Enfin, zoals hierboven aangegeven; even onderhandelen, geld overmaken, treinticket boeken en ophalen. Zit ik in de trein naar Kiel, kijk ik rustig mijn mailtjes door. Met de dagelijkse Mobile.de update nav de zoekopdrachten. Staat daar een fantastische carbon zwarte 535d Touring tussen.-
Bomvol opties. Headup display. elektrische achterklep, volledig elektrische comfortstoelen met massage en luchtblaas installatie en geheugen, M-onderstel, air suspension, bi-xenon, verwarmbare achterbank (zit ik toch nooit
), keyless entry, panoramadak, zwarte hemel, Harman Kardon Logic 7 systeem, blackline (alle chroom zwart), 2x OEM velgenset met zomer- en winterbanden bladibladibla.
K*T, hadden ze die 2 dagen eerder te koop gezet...
. Ik had de zilvergrijze inmiddels aanbetaald, had de andere helft cash in mijn rugzakje en de verkoper had hem al klaar gemaakt voor export incl export platen. Kon ik niet meer onderuit.
Dat is een beetje het nadeel van heel veel tijd hebben in een trein die toch wel rijdt. Heb er een half uur over nagedacht. Besloten dat ik hier heel veel spijt van zou krijgen als ik hier niks mee zou doen. Heb die vent vanuit de trein gebeld en de zwarte ook gekocht...
De eerste 'eigenaar' was een hoge pief bij BMW geweest. Schijnen opties op te zitten die - in die tijd - nooit op de Fünfer zijn geleverd, maar van de 7 zijn 'gejat' voor deze auto. Enfin, donderdag weer naar Duitsland om deze op te halen. Zilveren invoeren en maar weer te koop zetten. Komt wel goed denk ik. En anders niet. Da's ook wel een voordeel van die youngtimers; ze kosten geen €80.000 dus het verlies is niet heel groot als er maand of drie 2 5-serie Tourings op de oprit staan.
Ik ben een blij mens. Zelfs als de voortuin er weer uitziet als 'Occasion Center Bilthoven'.