Auteur |
Bericht |
mvv
roosendaal
|
Re: 928 Strosek
Ander stukje huisvlijt van eerdere eigenaren was het opbergvakje in de middenarmsteun. Daar zat (gruwel) vage vloerbedekking in aan boven en onderzijde. Wel keurig tot op de mm op maat gesneden overigens. Zwart vilt is daar m.i. beter op zijn plaats; grappig detail na het losschroeven was dat ik nog de initialen van iemand uit de fabriek (neem ik aan) terugvond op de onderkant
|
25 sep 2021 8:44 |
|
|
mvv
roosendaal
|
Verder ben ik op mijn gemak een lijstje aan het maken van zaken die ontbreken. Zo mist er een afdekkap bij de pluspool in de motorruimte, en ook in de auto zelf wat kleine zaken als de afwerking bij de gordels van de achterzitjes etc. Het klokje is overigens inmiddels gevonden en aangeschaft bij Frawi.
|
25 sep 2021 8:47 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Die "blote" positieve pool is echt gevaarlijk! Zo moet het er uit zien; En dat blauwe dopje kun je er snel afschroeven tbv startkabels cq acculader aan te koppelen, reuze handig.
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
26 sep 2021 8:17 |
|
|
mvv
roosendaal
|
vandaag weer paar kleine dingen gedaan. Het afdekkapje en schroefdop voor de pluspool was gewoon nog nieuw leverbaar Best grappig daar het nu niet echt een gangbaar slijtageonderdeel is. Verder kwam er nogal een luid knakkkend geluid uit de deurvangers; keek er niet naar uit om die te vervangen omdat de deurbekleding er dan af moet. Maar op de site van jenniskens http://jenniskens.livedsl.nl stond een hele goede tip: het kunnen ook de inbusboutjes zijn waar de arm van de deurvanger op scharniert. En jawel: het knakkende geluid is verdwenen door 5 min werk en een paar euro
|
30 sep 2021 20:40 |
|
|
mvv
roosendaal
|
Verder ook de nieuwe slang binnen voor de dynamokoeling; wat een gepriegel in dat voorscherm. Uiteindelijk toch maar het wiel en het volledige binnenscherm verwijderd om er wat beter bij te kunnen
wordt vervolgd
|
30 sep 2021 20:43 |
|
|
mvv
roosendaal
|
|
30 sep 2021 20:45 |
|
|
mvv
roosendaal
|
achterin boven het reservewiel ook allerlei huisvlijt aangetroffen, Triplexplaat en schuimrubber op maat door een eerdere eigenaar. Eigenlijk hoort er een bijzonder gevormde afdekking op het reservewiel; maar die zijn meestal vergaan en gebruikt lastig te vinden. Op rennlist verkoopt iemand een kunststofdeel met de juiste bolling als alternatief. Vandaag kwam het binnen
|
30 sep 2021 20:48 |
|
|
horn
PF #57
|
Goed man, ouwe klusser!!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 sep 2021 23:32 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Momenten van ultieme voldoening!
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
01 okt 2021 6:58 |
|
|
boxster550spyder
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
|
Je zou zo zin krijgen zelf een projectje te kopen ! Goed bezig !
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
|
01 okt 2021 9:59 |
|
|
mvv
roosendaal
|
Vandaag weer even verder; als eerste wilde ik de auto weer op zijn wielen krijgen; die quickjack is super, maar ik heb de auto toch het liefst rijdbaar Nu de wielkuip er toch uit was nog zeker een kilotje zand kunnen verwijderen; gaat hij straks toch weer wat harder. Ik kon nu ook gelijk de zijknipper repareren die via de gebruikelijke manier niet los te krijgen was; bleek vastgekoekt De nieuwe slang op maat gemaakt, beugeltje gerepareerd en met engelengeduld e.e.a. weer teruggemonteerd. Zeer bijzonder constructie
|
05 okt 2021 21:22 |
|
|
mvv
roosendaal
|
Omalles wat beter te kunnen schoonmaken op de achterbank heb ik de armsteun achter maar even verwijderd. Zoals zo vaak rol je dan van het 1 in het ander; er zitten wat ijzeren plaatjes in om de vorm van het geheel te behouden; die zaten gepopnageld maar waren afgebroken; dus niet alleen mijn legercleaner maar ook dekpopnageltang moest eraan te pas komen; wel goed kunnen reinigen/behandelen en weer kunnen monteren met fris nieuw bevestigingsmateriaal
|
05 okt 2021 21:32 |
|
|
mvv
roosendaal
|
|
05 okt 2021 21:33 |
|
|
mvv
roosendaal
|
Bij Frawi had ik een gebruikt maar origineel klokje gekocht;niet goedkoop maar je zal het maar net nodig hebben; qua bekabeling en stekkers wat frisser gemaakt en gesoldeerd. Beugeltje voor montage was er niet meer omdat denk ik iemand ooit een dubbeldin radio gemonteerd had, achter de schermen wat geïmproviseerd, maar het zit naar mijn zin.
|
05 okt 2021 21:39 |
|
|
mvv
roosendaal
|
Verder moest de DAB-antenne nog een plekje krijgen; op de voorruit vind ik maar niets dus op het rechter achterruitje was een mooi plekje. Ik dacht dan haal ik even die speaker los zodat ik het kabeltje van de antenne wat beter kan doorvoeren. Maar goed speaker verteerd, dus gelijk een vervolgprojectje ; ook de net iets te korte speakerdraadjes zullen verlengd moeten worden bij de plaatsing van de nieuwe speakers
|
05 okt 2021 21:50 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Mooi project!,
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
05 okt 2021 21:57 |
|
|
Thomas
Porsche 911SC uit 1981Noord-Holland
|
Prachtige wagen zo ombouw ook leuk kende het niet ben wel benieuwd naar meer foto,s veel plezier ermee!
|
06 okt 2021 7:56 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Je kunt het ook niet laten hè perfectionist Goed bezig hoor
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 okt 2021 10:07 |
|
|
mvv
roosendaal
|
inmiddels weer wat verder; wilde af van de krakende verteerde speakers; maar had ook weer geen zin om een fortuin uit te geven.
Bij de achter-zijruitjes zat een 4 inch 1-weg speaker; die was eenvoudig te vervangen door een tweeweg. Om het originele rooster weer te kunnen hergebruiken moest ik een speaker zoeken waar de tweeter verzonken ligt. Audison heeft een dergelijk setje voor ongeveer EUR 80,-
de installatie was straightforward (al waren de Porsche snoertjes akelig kort) en gaf (valse) hoop voor de selectie en installatie van de overige speakers
|
19 okt 2021 21:14 |
|
|
mvv
roosendaal
|
|
19 okt 2021 21:17 |
|
|
mvv
roosendaal
|
Vervolgens de speakers in de deuren; gelukkig is er via google veel te vinden:
Wees voorzichtig met de roosters; de ring is heel fragiel Vergeet de bestaande tweeter; de maat is niet te vinden Installeer een tweeweg op de plaats van de eenweg speaker
Heel voorzichtig en heel lang lopen prullen om de roosters te verwijderen; er was een kans dat ze eraf gedraaid moesten worden maar ook een kans dat ze geklikt zaten; draaiend geen beweging in te krijgen; dan toch maar proberen om er een grote platte schroevendraaier achter te zetten uiteindelijk klikte de ring en het rooster los.
wat in beeld kwam is een 4 inch speaker verlijmd in een ring die weer als bevestiging voor het rooster; het geheel heeft een 928 onderdeelnummer maar dat zou ik niet als NOS willen
Dus met de heatgun veel geduld en een dremel de speaker uit de ring gehaald; hier wil ik ook dezelfde tweeweg audison plaatsen met de voetjes onder de originele ring. Ik had keurig de inbouwdiepte gecheckt maar toch niet goed opgelet; de diepte is goed maar doordat de magneet groter is qua diameter en de achterwand ' verloopt' paste het net niet; uiteindelijk de speaker met de voetjes juist 'op' de ring gemonteerd en dat gaf precies genoeg extra ruimte; gelukkig paste ondanks deze modificatie het rooster nog steeds.
Verder het doorlussen naar de oude tweeter onderbroken en de filters verwijderd; allemaal potentiële rammels in de deur voorkomen
|
19 okt 2021 21:36 |
|
|
mvv
roosendaal
|
|
19 okt 2021 21:43 |
|
|
mvv
roosendaal
|
als laatste nog de twee woofers achter de stoelen; die zitten in de originele 928 behuizing geschroefd en hebben een vierkante vorm; geen alternatief te vinden Ik heb gekozen voor een ronde 6,5 inch woofer van audison en een universele speaker ring; die laatste heb ik met de dremel en engelengeduld passend vierkant gemaakt en gemonteerd in de originele behuizing. eind goed al goed; alle speakers achter de originele roosters en geen krakende audio meer!
|
19 okt 2021 21:53 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Goed bezig weer, mooie oplossingen verzonnen
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
20 okt 2021 8:07 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Top!
|
20 okt 2021 10:33 |