Re: Duitse verkeerboetes fors omhoog maar blijven een lacher
Ik had het ook niet helemaal scherp origineel dat zo'n bord betekent dat je echt stil moet gaan staan voordat je de kruising op rijdt.
Maar ik heb het inderdaad als soort slapstick geleerd op een compleet overzichtelijke kruising zonder verkeer op toendertijd Fidels Cuba van een voor ons onverstaanbare Spaans sprekende gebarende Cubaanse Motor agent (waar kwam die ineens vandaan?), misschien wel de enige van het hele eiland, die zo uit een speelfilm leek te komen, hij deed ook al die gebaartjes met achter je stoppen, helm op de motor leggen, heel gewichtig rustig aan komen lopen met een dikke snor en grote donkere zonnebril, in vol leder gekleed, heel bijzonder allemaal, duurde zeker een kwartier dat gesprek STOP is STOP, ofwel STOP STOP, nu nog elke keer als ik zo'n bord zie denk ik STOP STOP dan denk ik terug aan die man, ik zeg hardop STOP is STOP STOP met een grote glimlach en dan stop ik even. hahahahahaha
Heb toen geen boete gehad trouwens alleen een waarschuwing dus ... Maar toch dus ook heel leerzaam en opvolgend sommige dingen, waarbij een waarschuwing voldoende is voor het gedrag levenslang daarna.