De motor.... Buiten het motorblok zelf is alles vervangen of gereviseerd. De cilinderwanden laten inspecteren en deze waren nog in quasi perfecte staat, nergens krassen of randen.... Er was ook geen olieverbruik enz.... Daarom er toch voor gekozen om het onderblok niet te doen. Of dit een slechte keuze geweest is, zal de tijd uitwijzen zeker.
Cilinderkoppen weggedaan om te reviseren, vlakken en te testen, deze waren volgens de motorbouwer nog in heel goede staat....
Omdat ik de kopbouten ook meteen wou vervangen is er 1 afgebroken 10cm dip in het motorblok Het klok laten opsturen naar een motorbouwer in Nederland om uit te laten boren en de nieuwe draadstangen te laten monteren. Ook meteen een stuk motorblok laten oplassen dat afgebroken was. De alternator hangt heel laag en had bij de vorige eigenaar de grond redelijk hard geraakt waardoor er een stuk afgebroken was.
Na alles opgekuist te hebben en een berg nieuwe onderdelen, terug begonnen met monteren.
09 dec 2021 15:58
Novastorm
987.2 Cayman S PDK
Re: Project 928S hark
Ziet er netjes uit! (zeg ik als leek zonder verstand van motoren )
09 dec 2021 16:13
Esteban
ondertussen al een eindje in het terug monteren van de 928. Carrosserie zo goed als aangekleed, motor en versnellingsbak erin, voorste ophanging,.... Motor gisteren voor de eerste keer laten ronddraaien zonder ontsteking, bougie's, benzine om te kijken of de motor oliedruk zou opbouwen.... na +-20sec had ik meteen 5bar druk, m.a.w. geslaagde test
Tegen einde deze week hoop ik ze terug na 3jaar op de wielen te hebben staan en stilaan de motor te starten. Daar moeten nog enkele leidingen aangesloten worden.
Foto's volgen nog omdat ik ze nog van de gsm moet halen....
09 dec 2021 16:27
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
Mooi hoor. Ik heb dat gevoel ook weer met mijn 924. Ik ben benieuwd hoe de motor weer loopt straks.
09 dec 2021 18:57
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
Mooie motor zeg zonde om straks onder de motorkap te verbergen.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
16 dec 2021 16:00
horn
PF #57
Esteban schreef:
Tegen einde deze week hoop ik ze terug na 3jaar op de wielen te hebben staan en stilaan de motor te starten.
Hoe is dat gegaan?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
12 jan 2022 9:22
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4Cabrio
PF #18
EriC4C ruim 6 jaar geleden schreef:
Geweldige auto een 928 en leuk om het project te volgen!
WOW! Wat een droomauto is het geworden en goede keuze de rode lak!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum