Auteur |
Bericht |
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Re: Formule 1, Seizoen 2021
Ach dat zijn slechts driftige reacties.....
|
14 dec 2021 22:09 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Nou afgaand op wat max zelf verteld gok ik op Overstuur, hij had vreselijke kramp vertelde hij in de laaste ronde
|
14 dec 2021 22:30 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Wat een onzin. Mercedes heeft gewoon twee hele tactische fouten gemaakt door Hamilton niet naar binnen te halen voor een vers setje banden. Ze hebben verkeerd gegokt en verloren. Geef Max één kans en hij zal hem pakken. Dat maakt hem juist een echte wereldkampioen. Dat het dan juist in de laatste ronde moet gebeuren maakt het wrang maar meer ook niet.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
14 dec 2021 23:22 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Dit was dus een krampzalige race?
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
15 dec 2021 0:14 |
|
|
Mart WTL
|
Typisch geval van 'Hoe een koe een haas vangt ...'
_________________________________________ 'Life is what you make it!'
|
15 dec 2021 8:19 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Fouten van Mercedes, niet van Hamilton
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 dec 2021 9:50 |
|
|
horn
PF #57
|
Ben het zelfs niet eens dat het tactische fouten zijn. Keuzes die op dat moment logisch waren obv de beschikbare gegevens - "lapped cars blijven tussen Max en Lewis rijden" - even later vlak voor de sc naar binnen ging "oh nee, toch niet" - grote kans dat onder de sc gefinisht zou worden - zo niet, rekenden ze op een rode vlag en herstart en gratis bandenwissel. Dus afwegingen waarop keuzes gemaakt zijn die verkeerd uitvielen. Tja, you win some you lose some. En deze wel op een heel cruciaal moment.
Ik vraag me overiegsn af of Lewis op nieuwe rode banden startend achter Max er in één ronde wel voorbij gekomen was.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 dec 2021 11:00 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Mercedes kon op dat moment Lewis niet naar binnen halen omdat hij anders zijn leidende positie in de wedstrijd zou kwijtraken. Dus het was geen tactische fout, het was een doordachte keuze.
Red bull daar in tegen kon Max wel binnenhalen voor banden omdat hij zijn 2e plek niet zou kwijtraken bij een bandenwissel, en het gaf Max een kans om de wedstrijd te winnen.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
15 dec 2021 11:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat bedoelde ik dus
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 dec 2021 11:25 |
|
|
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
Eens. Het is wel een heel behoudende, misschien zelfs laffe strategie van Mercedes geweest, maar het zijn wel logische tactische keuzes. Red Bull heeft een totaal ander DNA, is van nature als underdog al wat aanvallender ingesteld en met Max helemaal. Nee, zeker wetende dat Max als de verdedigende partij alles in de strijd zou kunnen gooien, inclusief het laten aankomen op een crash. En of Hamilton zo’n bijtertje nog is, kun je je ook afvragen.
|
15 dec 2021 12:44 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Het was inspelen op elkaar. Als Mercedes een pitstop had gemaakt dan had Red Bull het hoogstwaarschijnlijk niet gedaan en zouden de rollen omgedraaid zijn geweest. Tja, als mijn tante wieletjes had ..... Zoals Jeffrey Herlings vooraf zei: "Je kunt beter de jagende partij zijn"
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
15 dec 2021 12:45 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Het was geen "laffe" strategie. Daar was over nagedacht, nogmaals ze konden geen pitstop doen omdat RB daar op gereageerd zou hebben door VER door te laten rijden en zo zou HAM zijn eerste plek op de baan hebben verloren. Hier de hele radioconversatie met Lewis: https://www.youtube.com/watch?v=27krQ0GaosQ
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
15 dec 2021 12:55 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Dan had zij gewonnen?
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
15 dec 2021 13:24 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Strategisch is Mercedes al het hele seizoen de mindere geweest van RedBull. Lijkt me ook makkelijk(er) strategieën bedenken voor een race als je weet dat je auto toch een stuk sneller / beter is. Deze overwinning was een combinatie van timing van de juiste strategie van RedBull op de ontwikkelingen tijdens de race en het talent van Max. Discussie over “verdiend” of niet ook tav WK … ach we hebben allemaal wel onze voorkeur maar kan wel minimaal drie races bedenken waar Max buiten zijn eigen schuld of door schuld van Mercedes / Lewis uiteindelijk geen punten pakte (incl gevalletje Silverstone en impact daarvan nadien). Anders had hij die wereldtitel allang gehad. Mede daarom ultieme ontknoping afgelopen weekend. Niet leuk als je Merc, of Lewis fan bent … en slecht voor het hart en zo. Maar heb genoten.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
15 dec 2021 13:54 |
|
|
horn
PF #57
|
|
15 dec 2021 14:13 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Voor het eerst dat ik een F1 race spannender vond dan de MGP Nooit gedacht dat ik dat nog mee zou maken.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 dec 2021 14:20 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Sneu. Laat je je als team wel kennen zeg. Misschien is prinses Hamilton er bij een volgende modeshow wel weer bij.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
15 dec 2021 14:30 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
André Rieu beplakt zijn Mercedes met nummer 33 en eert de nieuwe F1 wereldkampioen Max Verstappen
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
15 dec 2021 16:35 |
|
|
horn
PF #57
|
|
15 dec 2021 16:42 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Volgend jaar rijdt Max met nummer 1, vind ik ook wel stoer.
|
15 dec 2021 16:46 |
|
|
drknauf
|
ik denk zowie zo niet ! waarom ? omdat max zn banden lang niet zo oud waren als die van Hamilton !!! en nog eens daarbij dat Hamilton altijd al wat moeite heeft om max voorbij te komen komt idd ook nog bij max had niks te verliezen zoals al eerder vermeld door iemand van hier in eerder bericht ! .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
15 dec 2021 18:45 |
|
|
drknauf
|
dat kan en dat mag maar daarom vinkt nog steeds een mooie .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
15 dec 2021 18:46 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
|
15 dec 2021 19:52 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Goed verhaal, objectief gebracht.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
15 dec 2021 20:47 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
In dat geval zijn ze er bij voorbaat al vanuit gegaan dat de race onder sc zou eindigen want door niet naar binnen te gaan had Max de mogelijkheid om te wisselen naar de rode band en waren ze, zoals blijkt, kansloos bij een hervatting van de wedstrijd. Waren ze als eerste naar binnen gegaan voor de rode band dan hadden ze Max gedwongen om door te rijden op de witte band omdat hij in dit geval weinig tot geen kans had gehad de Mercedes voorbij te gaan op de rode band. Ook omdat de gebruikte rode set van Max een ronde ouder waren dan die van Hamilton. Ze hadden ook nog een rode vlag kunnen krijgen en in dat geval had Hamilton de beste kansen op een overwinning omdat ze allebei op rood zouden staan. Ze hebben gewoon een totale verkeerde inschatting gemaakt en er gemakshalve vanuit gegaan dat er niets meer zou voorvallen op de baan. Ik noem dat een verkeerde tactische inschatting. Anders hadden ze nog wel gewisseld naar een nieuw setje banden ipv doorrijden op wit.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
15 dec 2021 20:48 |
|
|