Auteur |
Bericht |
Jaap Brand
Porsche 964 Targa van 1990Rijen
|
Jeroen , John,
Ik heb begrepen om welke Toyo banden het gaat maar het verkrijgen van niet gangbare typen Toyo is weer het gemakkelijkst voor grotere Toyo dealers.
Di is voor mij de reden geweest PTC te noemen als mogelijk leverancier,
in de buurt bij jou zou Bandenwacht in Oostvoorne , filiaal van Excelsior Rotterdam een alternatief kunnen zijn. Maar ook dit is geen regelmatige Toyo dealer.
De Michelin cup banden komen uit Frankrijk , en zijn daar ook relatief gemakelijk te krijgen, tegen een hoge prijs.
De goede handelaar kan bij Michelin Nederland ook orderen en voor een betere prijs dan in France door verkopen. Attentie dergelijk banden gaan op deopenbare weg niet veel langer mee dan 3 tot 4000 km. Derhalve plakt de band en smeert als boter.
Met betrekking tot 1e montage banden gelden min of meer dezelfde normen voor ale leveranciers, niet alleen bij Porsche.
De fabriekant eist een door hun te bepalen specificatie aan alle potentieele leveranciers. Vervolgens gaat de fabrikant aan het werk om aan deze eisen te voldoen, als dit past in het productie proces gaat de fabrikant aanbieden voor 1e montage bij de autoproducent.
Tot hier toe is alles gestamte muisjes, bij Porsche hebben de banden producenten echter de wetenschap en duur betaalde ervaring dat de banden aan afwijkende eisen moeten voldoen ook in de vervangingsmarkt. Daarom hollen wij achter de speciaal gecodeerde banden aan.
Porsche gecodeerde banden kunnen rustig op andere auto's gemonteerd worden , andersom is dit meestal een fiasco. (ongecodeerd)
Ook hier is bv. de stabiliteits gordel anders dan standaard.
Vr.gr,
Jaap Brand
|
07 nov 2003 17:58 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Hey Jaap,
Ik ga altijd naar de Viborg in Spijkenisse
Maar goed... een klant van me werkt bij Viborg op de in- of verkoop afdelen, en die regelt in principe altijd m'n banden voor me
Hij kon de Toyo's ook zo 1,2,3 niet vinden
Wat ik begrepen heb zijn de Michelin Cups behoorlijk aan de prijs...
Ik ga binnenkort denk ik maar eens een keertje bij Prins Techniek in Den Haag kijken
Die schijnen ook een super-job te leveren als het om uitwegen gaat, dus dan kan ik misschien 2 vliegen in 1 klap slaan
gr.
Jeroen
|
07 nov 2003 18:10 |
|
|
Jaap Brand
Porsche 964 Targa van 1990Rijen
|
Jeroen,
Bingo, die klant van jou heb ik ooit aangenomen bij Hofka.
Hij zal binnenkort verhuizen naar het pand van Excelsior in Rotterdam.
Het kopen bij Prins adviseer ik alleen na een prijs orientatie bij anderen.
Zoals altijd, de banden bij A,B en C zijn van gelijke kwaliteit de service rond de verkoop is doorslag gevend voor de keuze van leverancier.
Veel succes.
Jaap
|
07 nov 2003 18:25 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Dus je kent "gekke" Leo
Zoals ze zeggen... 't is een klein wereldje
gr.
Jeroen
|
07 nov 2003 18:28 |
|
|
Jaap Brand
Porsche 964 Targa van 1990Rijen
|
Jeroen,
Ik kom even terug op een eerdre vraag van je over weg(race)banden.
Vandaag heb ik een bericht gelezen in Reifenzeitung dat Cooper Avon een nieuwe band op de markt zet met door jou gewenste specificaties.
Op de openbare weg toegelaten en een racecompound.
Een van de voorlopige problemen is dat er in Nederland nauwelijks markt is , maar in Duitsland goed loopt.
De Avon race afdeling in Duitsland is bereikbaar op +49620781552 mogelijk krijg je een bandje te horen waarbij ze handy nummer
+49 171 3737661 doorgegeven.
Het is (brand) nieuw dus nog niet breed bekend.
Veel succes.
Jaap Brand
|
11 nov 2003 9:51 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Jaap,
Bedankt!
gr.
Jeroen
|
11 nov 2003 13:09 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Die band zit toch "standaard" in Engeland gemonteerd op de Caterham Superlight als 1e montage.
Ik had deze Avons op mijn Superlight, deze band wordt ook in de formuleIII gebruikt.
|
11 nov 2003 14:14 |
|
|
Jaap Brand
Porsche 964 Targa van 1990Rijen
|
Robinson,
Gezien de manier van introductie verwacht ik dat dit model een geheel nieuwe band is , Rennsportmischung, Cooper/Avon ZZR.
De banden komen in 15 tot 18 inch..
Met name Avon is een producent, eigendom van Cooper, die gespecialiseerd is in niche producten. Geen grote aantallen, klein maar fijn.
Blijft mijn eerste betoog nog staan dat de gemiddelde berijder nauwelijks verschil zal ervaren op de openbare weg zeker niet tussen een goede A keus en een circuit band die een andere car handeling vraagt om optimaal benut te worden.
Ik denk zelfs dat er situaties zijn waarbij doorsnee gebruikers, waaronder ik mezelf reken, op hen snuit kunnen gaan. De voorspelbaarheid van deze banden is vrijwel nihil.
Vr.gr.
Jaap Brand
|
11 nov 2003 16:02 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Hall o Jaap,
Bij de Avons op de Caterham daarentegen niet.
Maar ja, da's een auto waar je wel mee moet kunnen sturen
Het onderstel is op de Avons afgestemd door een collega van me
Dr.Jonathan Palmer.
Eenmaal warm heeft de band een grip te vergelijken met een Rottweiler aan de broek van een postbode
Heb je geen 4-puntsgordel dan heb je last van "wandelende ingewanden".
Koud wwer of regen, nou dan laat de auto maar staaan, 0 grip
(Dr. J.P, Je weet wel wel die het wereldrecord 0-160-0 met een CaterhamR500 in handen heeft(gehad??).)
|
11 nov 2003 16:16 |
|
|
Jaap Brand
Porsche 964 Targa van 1990Rijen
|
Robinson,
Het is mij duidelijk waarom jou call "with Porsche is every road a straight line'' is, mijn Duitse ervaring is dat naarmate je harder gaat rijden er steeds meer bochten in de weg liggen. Leuk maar ze zijn er wel.
Mr. Robinson U zult geen gemiddelde "gebruiker" zijn maar wel een banden consument die ik in vroegere situaties graag als klant had.
Met nadruk zeg ik dat de gemiddelde gebruiker op zijn snuit dreigt te gaan bij gebruik van circuit banden die men niet gewend is te gebruiken.
Let wel ik bedoel niet heen en weer karren maar gebruik in grens bereik. Deze grens is op een later moment echter on aangekondigd, begint de auto voor zich zelf en komt bij voorbeeld de achterkant de voorkant voorbij.
Vr. gr.
Jaap Brand
|
11 nov 2003 17:10 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Klopt helemaal, vooral met die lage profiel banden.
Ziet "cool" uit maar wat velen niet weten is dat je marge op het grensgebied steeds kleiner wordt.
|
11 nov 2003 20:12 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Porsche eigen
|
11 nov 2003 23:45 |
|
|
Jaap Brand
Porsche 964 Targa van 1990Rijen
|
Avon,
Vervolg op een vorige melding van straat banden met race specificatie.
Mijn melding van Avon die een nieuwe band heeft geintroduceert loopt voor de importeur in Nederland enigzins voor de muziek uit.
Wij hebben in Nederland te maken met een verdeelde markt bewerking, Interstate in Delft ( www.interstate.nl en tel 015-2616261) heeft de regulaire banden import.
Daarnaast heeft Oldtimer in Heeze de race en rally banden naast de oldtimer banden van Avon (040-2263303). Beide bedrijven weten niets van de nieuwe ZZR band af.
Via de site van Interstate kom je wel op een site van Avon met diverse race en rally banden, leuk om eens te zien
Voor de niet insiders een Porsche met 255/40R17 en 205/50R17 heeft een band-diameter van 636 mm. voor en achter.
Dit kan aardig zijn voor het beeld.
Vr. gr.
Jaap Brand
|
12 nov 2003 14:51 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Hallo Jaap, ben me aan het oriënteren wat betreft nieuwe banden.
Krijg uit het Porsche kamp overzee (Engeland) zeer lovende berichten over de Dunlop SP Super Sport , idd een straatband met race specificatie.
Iets over gehoord?
|
12 nov 2003 18:29 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
|
12 nov 2003 18:46 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Juist, die bedoel ik.
|
12 nov 2003 19:05 |
|
|
Jaap Brand
Porsche 964 Targa van 1990Rijen
|
Robinson,
Wat ik weet en wat ik verwacht in die volgorde.
Op droog uitstekend met een constante prestatie, zeker tegen het einde van het profiel gaat de prestatie op droog steeds beter.
Bij nat zijn er veel betere alternatieven en is dit een drama.
Als je naar het profiel kijkt spreekt dat voor zich.
Ik verwacht een band met flatspotting, d.w.z. warm gereden banden die een vlakke kant hebben zodra de band is afgekoeld onder de auto.
Na 1 zandvoort rondje is dit weer weg, maar wel wetenswaardig.
De gordel is van kunststof waardoor de invloed van temperatuur toeneemt dit heeft de band tot op zekere hoogte ook nodig.
Neem in je overweging ook de Michelin banden mee.
Zie de berichten hierover in dit forum.
Jaap Brand.
|
12 nov 2003 19:49 |
|
|
John
Cayenne
|
Inderdaad Jaap,
Die asymetrische Michelins daar ga ik voor, moeten super dingen zijn onder een Porsche, kennen we tenminste volgend jaar bij een rit in de regen ook is opschieten, die van september was me te tam
|
12 nov 2003 20:26 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
John, hou ik je aan.
Wordt de Eifel, in een Cayenne Turbo.
Let's kick ass
|
12 nov 2003 21:08 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Jaap, enig idee wat betreft prijzen?
|
12 nov 2003 21:42 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Wat ? In plaats van de Audi ? Of was het nu in plaats van de Volvo?
|
12 nov 2003 22:30 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
TZT de Volvo
|
12 nov 2003 22:34 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Man... Jij hebt ECHT een luxe-probleem
(ja ja, het is je gegund!)
Welke velgen zijn het nu geworden?
http://www.v-zweeden.com/images/wheel24.jpg die?
|
12 nov 2003 22:37 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
12 nov 2003 22:52 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nu nog banden he?
|
12 nov 2003 23:02 |
|
|