Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 7:42

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
VERZEKERING 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 cabriolet
Heiloo
Bericht VERZEKERING
zoveel forummers, zoveel porsches. Moet toch interessant zijn voor en verzekeraar om daar een goedkope offerte voor neer te leggen.

meeste forummers die ik ken zouden de P het liefste naast hun bed willen zetten zo zuinig zijn ze op hun auto.

Is er iemand die hier ervaring in heeft.

Misschien idee om te inventariseren bij welke maatschappij je verzekerd bent en welke premie daar bij hoort + plus info WA/WA plus of WA casco.

en Max KM per jaar.

misschien kunnen we daar ons voordeel uit halen.

Ik ben verzekerd bij Diks en betaal voor WA Casco 195 euro + 2% van de taxatiewaarde. Max 7500 km per jaar

21 nov 2005 21:29
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: VERZEKERING
RKV schreef:
meeste forummers die ik ken zouden de P het liefste naast hun bed willen zetten zo zuinig zijn ze op hun auto.

Is er iemand die hier ervaring in heeft.

Nee :shock: hier slaapt de Porsche gewoon op straat :wink:

21 nov 2005 21:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik ben inmiddels verzekerd via de VVAA. Maar die verzekering is niet voor eenieder toegankelijk...

Overigens zegt een premie zonder vermelding van bonus/malus-korting vrij weinig...

21 nov 2005 22:10
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Iemand in het gezin met een medisch beroep? :D

21 nov 2005 22:12
Profiel
PorscheForum Rakker
964 cabriolet
Heiloo
Bericht 
Bij deze verzekering is bonus/malus niet van toepassing

en Henk: die snap ik ff niet.

21 nov 2005 22:18
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
HenkC2C schreef:

Mijn vriendin houdt er een aantal apotheken op na...

21 nov 2005 22:22
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
RKV schreef:
Bij deze verzekering is bonus/malus niet van toepassing

Klopt ... ouder dan 15 jaar :arrow: kan volgens mij in dit geval alleen bij Diks die daar een zg 'pool' voor heeft.

21 nov 2005 22:31
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF # 136
Bericht 
RKV schreef:
en Henk: die snap ik ff niet.

Deze vraag stelde ik aan Devils son i.v.m. de verzekering via VVAA (vereniging voor arts en auto)

Devils son schreef:
HenkC2C schreef:

Mijn vriendin houdt er een aantal apotheken op na...

:wink:

21 nov 2005 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
964 cabriolet
Heiloo
Bericht 
mijn auto was bij het afsluiten nof geen 15 jaar oud.

afgesloten in juni 2005 en auto is van juli 1991 dus 14 jaar op dat moment.

maar dat maakte bij Diks niets uit.

21 nov 2005 22:34
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
67 draadjes over verzekeringen (ik denk wel het bijna meest besproken onderwerphier op het forum) :wink:

Laatste update 22/10/2013

21 nov 2005 22:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 cabriolet
Heiloo
Bericht 
dat vind ik een beetje een dooddoener 911-lover om de draadjes aan te geven. die had ik al wel gezien maar daar kan ik niet echt synergy uit halen

het zou zo mooi zijn als je met een een hoop mensen tegelijk je voordeel zou moeten kunnen doen

21 nov 2005 23:04
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik wilde alleen maar aangeven dat hier over verzekeringen al een hele hoop geschreven is.
En je idee is zeker niet slecht maar ik vrees dat dit helaas een utopie blijft. Al weten ze goed genoeg dat we (of de meesten) heilig zijn op onze wagens , ze zullen steeds de nadelen aanhalen (groter risico op ongevallen , hogere kosten , hoger diefstalpotentieel etc) om zo hun winsten te kunnen maken (wie zoveel uitgeeft voor een wagen zal ook zijn "verplichte" verzekering betalen , hoe hoog deze ook is)

Laatste update 22/10/2013

21 nov 2005 23:28
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
RKV schreef:
mijn auto was bij het afsluiten nof geen 15 jaar oud.

afgesloten in juni 2005 en auto is van juli 1991 dus 14 jaar op dat moment.

maar dat maakte bij Diks niets uit.

Moet je even een offerte opvragen bij diks wat je auto zou gaan kosten op 1 januari 2006. Dan wordt hij in dat jaar nl. wél 15 jaar oud. Ik zat ook bij Diks en heb daarom op 3 januari 2005 mijn auto 'verkocht' en weer teruggekocht. Daarmee kon ik de oude verzekering opzeggen en een nieuwe polis aflsuiten. Max 10K km per jaar en ik was echt een stuk goedkoper uit dan mijn 7.5K verzekering die ik daarvoor bij Diks had lopen. (ik had een '90er) :idea:

22 nov 2005 20:56
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Horn,

Waar heb jij je polis nu lopen ?

Diks is redelijk scherp; ik heb gisteren uitvoerig met Mutlisafe gebeld; die bieden ook een heel goed tarief absoluut op Artikel 275 op de polis vermeld (taxatiewaarde = dagwaarde bij schade).

Ik weet dat ER hier problemen mee heeft gehad, ik weet ook niet of ER ooit precies heeft aangegeven waarom hij nu het schip was in gegaan bij Turien (Multisafe); Multisafe gaf echter aan dat er op punten niet aan voorwaarden was voldaan om op taxatie uit te keren terwijl dat normaal wel gebeurt op hun polissen.
Ik kreeg de indruk dat eea had te maken met rijden op circuit en/of geldigheid van het taxatierapport.

22 nov 2005 21:09
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
RKV schreef:
het zou zo mooi zijn als je met een een hoop mensen tegelijk je voordeel zou moeten kunnen doen

Is al eens geprobeerd ... verz.mij. die uitgenodigd was met de JubiRit 2 scoorde MI geen hoge ogen :? :(

22 nov 2005 21:14
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Lindemans, ik heb mijn Porsche verkocht. Nergens meer dus.

Ik zat al bij Diks met dezelfde 7500 km/jr verzekering als RKV waarschijnlijk.
In het jaar dat mijn auto 15 jr werd was er de mogelijkheid een oldtimer verzekering af te sluiten. Beide obv art. 275. Derhalve gedaan.

@ Lindemans - wellicht de discussie of de Ring een circuit is? :roll:

22 nov 2005 21:14
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: VERZEKERING
RKV schreef:
zoveel forummers, zoveel porsches .....

..... zoveel eisen/wensen, omstandigheden, ..... ;)
Is inderdaad al eerder geopperd en een poging gewaagd. Het blijft wat mij betreft een goed :idea: , maar (b)lijkbaar onmogelijk? :roll:

23 nov 2005 12:05
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
lindemans schreef:
Horn,
Multisafe gaf echter aan dat er op punten niet aan voorwaarden was voldaan om op taxatie uit te keren terwijl dat normaal wel gebeurt op hun polissen.

Verzekering was een jaar eerder afgesloten, dus vóórdat Turien de voorwaarden heeft veranderd in 3 jaar lange garantie tegen taxatiewaarde. Verandering was alleen van toepassing op nieuw af te sluiten polissen, "oude" polis-bezitters zijn hier natuurlijk niet over benaderd. Triest, maar was waterdicht.
Enige discussie die resteerde was de hoogte van de dagwaarde. Daarvoor heb ik uiteraard een contra-expertise ingeschakeld, vanwege de bedroevende kwaliteit van eerste taxateur. Heeft zoden aan de dijk gezet.

Blijkbaar is voor Turien (én Multisafe) een eenmalige total loss schade onverkroppelijk, zoals je uit het verdere beloop hebt kunnen opmaken...

28 nov 2005 12:39
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Olaf schreef:
RKV schreef:

Is al eens geprobeerd ... verz.mij. die uitgenodigd was met de JubiRit 2 scoorde MI geen hoge ogen :? :(

Valt mee, voor de "nieuwere" wagens hebben ze interessante prijzen, voor de "oudere" ook, alleen de 964 valt een beetje tussen wal en schip bij hunnie :(... Al hebben ze me destijds toegezegd daar eens iets aan te proberen te doen....

28 nov 2005 14:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
helaas ex - 964 :(
Venray
Bericht 
Wel geinig: je kunt bij Asforo op de offerteaanvraag van de Porsche verzekering aangeven dat je Porsche op diesel of LPG loopt :shock: :D

28 nov 2005 22:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 964 C4
Belfeld
Bericht Verzekering
Hallo mede Porsche liefhebbers,

Heb zelf een Porsche 964 C4 uit 1990. Is verzekerd bij Van Luin Assurantien te Utrecht. Redelijk lage premie. Auto is waard 25500. WA = 150 euro. Casco = 446,25. Inclusief kosten en assurantiebelasting in totaal € 647 per jaar.

Een aanrader!

29 nov 2005 0:22
Profiel
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht Re: Verzekering
jwo schreef:

Heb zelf een Porsche 964 C4 uit 1990. Is verzekerd bij Van Luin Assurantien te Utrecht. Redelijk lage premie. Auto is waard 25500. WA = 150 euro. Casco = 446,25. Inclusief kosten en assurantiebelasting in totaal € 647 per jaar.

Een aanrader!

artikel 275?
maximaal jaarkilometrage?
klasse 3 alarm?
nachtclausule?
bonusmalus trede?

29 nov 2005 1:06
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Van Luin heb ik al eens eerder benaderd. Doet niet aan verzekeren tegen taxatiewaarde. Pardon, DEED in ieder geval niet aan artikel 275. Misschien is er wat veranderd in de voorwaarden...... ? :?:

29 nov 2005 1:13
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Jawel hoor... Ze verzekeren bij 2 maatschappij'en... Een is Avero Achmea, was toen gewoon art. 275... Redelijke prijzen, lage toelatingseisen... Zat met mijn SC voor iets van 700 € / jaar.... 7.500km, geen nachtclausule, alarm klasse-1 voldoende...

29 nov 2005 1:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Porsche 964 C4
Belfeld
Bericht Re: Verzekering
993_4S schreef:
jwo schreef:

Een aanrader!

artikel 275?
maximaal jaarkilometrage?
klasse 3 alarm?
nachtclausule?
bonusmalus trede?

Schade = verzekerde waarde
kilometers per jaar = 5000
Alarm: ik heb zelf klasse 3, maar klasse 2 of klasse 1 met stallingsclausule was al voldoende.
Bonusmalus = niet van toepassing (semi-klassieker)

29 nov 2005 1:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende