De auto staat gewoon in Belgie te koop en is volgens mij niet specifiek voor export. Prijs is redelijk markt conform. Zeker niet goedkoop maar ook zeker niet te duur. Heb een bevriende automonteur meegenomen, en auto lijkt in orde. Auto ook uitgelezen met computer en ook daar geen bijzonderheden gevonden behalve een storing in de Airbags. Na reset kwam probleem weer terug. Zit zelf in de electronica dus dat durf ik nog wel aan. Km. stand kan niet gecontroleerd worden met de computer, maar vermoed dat deze klopt. Maar voor evt. verkoop over paar jaar wil ik graag een kloppende CarPass. Volgens mij kan je de carpass pas opvragen als de auto fysiek naar de garage gaat. Een carpass document kost dan iets van EUR 10,-- De verkoper vraag mij nu EUR 300 extra te betalen om dit te regelen, maar dan komt er wel gelijk een verkoopkeuring bij. Wat mij betreft prima, behalve dat hij dan een voorschot wil van het aankoopbedrag. Mijn idee is dan ook om niet meer dan EUR 300,-- te betalen als voorschot. Heb ik ook gelijk een soort AKK.
https://www.gocavlaanderen.be/detail-page/car-pass Hierin staat toch dat een CarPass nodig is voor verkoop aan buitenlander. Hoewel ik denk dat je gelijk hebt, vind ik het toch wel prettig als er een sluitende km. historie bij de auto zit. De auto heeft nu 64K gelopen en de boekjes zijn ingevuld tot 42K. Echter dat was wel in 2015. Daarna is het onderhoud zelf gedaan door bevriende garage. En ook niet meer dan 22K gereden, wat mijns inziens wel klopt omdat de wagen in de winter geschorst is.
We gaan het zien... en voor mij is dit gewoon hobby, ben geen snelle handelaar en ga zeker niet over 1 nacht ijs. Weet dat er nog genoeg te koop zijn. Hoewel van dit specifieke exemplaar er maar 2500 geproduceerd zijn... (teaser...
)
Allen dank voor jullie input, wordt zeer gewaardeerd!