MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
giulia schreef:
Wat maakt het nou uit of je meer weet van Rick, Ik ken mensen die ook wat meer weten van hem en dat is niet positief. Het gaat er om dat hij willens en wetens veel te hard heeft gereden en daarmee andere mensen in gevaar brengt op een goed bezette snelweg. Daar heb ik geen enkele empathie voor hoe arm of rijk je ook bent. En nog dom ook over een heuveltje met een bocht er in., Dan weet je dat je auto uit zijn veren komt en in onbalans raakt met hoge snelheden. En gelukkig rij ik geen Porsche meer dus ben ik niet armzalig of diep triest
Je reactie alleen vat ik al onder de noemer dieptriest... Misschien heb ik wel van anderen gehoord dat jijzelf niet een erg positief figuur bent... bah, net zo'n zelfde soort reactie, ga je schamen, man..
28 maart 2022 13:08
giulia
steef schreef:
En @Giulia: hij zal dat niet tussen overige weggebruikers hebben gedaan op dat stuk, anders was het mogelijk anders afgelopen..
Gezien dat er 200-250 meter verderop een invoegstrook is?
Ik begrijp het verdedigen van iemand die bewust hoog risico opzoekt en daarmee mogelijk andere weggebruikers in gevaar brengt gewoon niet. Los van of het Piet de autopoetser is of Jan de vuilnisman.
28 maart 2022 13:15
giulia
HaVrie schreef:
giulia schreef:
Wat maakt het nou uit of je meer weet van Rick, Ik ken mensen die ook wat meer weten van hem en dat is niet positief. Het gaat er om dat hij willens en wetens veel te hard heeft gereden en daarmee andere mensen in gevaar brengt op een goed bezette snelweg. Daar heb ik geen enkele empathie voor hoe arm of rijk je ook bent. En nog dom ook over een heuveltje met een bocht er in., Dan weet je dat je auto uit zijn veren komt en in onbalans raakt met hoge snelheden. En gelukkig rij ik geen Porsche meer dus ben ik niet armzalig of diep triest
Je reactie alleen vat ik al onder de noemer dieptriest... Misschien heb ik wel van anderen gehoord dat jijzelf niet een erg positief figuur bent... bah, net zo'n zelfde soort reactie, ga je schamen, man..
Misschien moet je het eens proberen los te koppelen van het eerder benoemde feit of je hem wel of niet kent, hard of niet hard werkt. Dat zijn geen vrijbrieven om het wel of niet te kunnen veroorloven om je met bewust hoge snelheden tussen andere weggebruikers te begeven want dat is pas dieptriest.
28 maart 2022 13:21
@944S2
Ex 944 S2 1989,
987 Boxster 2.7L 2005
Atlas Grey
Haarlem
Iets minder peperduur, maar toch...
Het trieste einde van een 944.
Op de A4 ter hoogte van Schiphol is vanmorgen een Porsche in brand gevlogen. Dat gebeurde iets voor 9.45 uur.
Wellicht een gevalletje van 95 E10 gebruikt waardoor er wat rubber slangetjes zijn verrot?
_________________________________________ Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.
28 maart 2022 13:24
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Je, heel jammer van de 944. Ik gok ook E10.
Dit kinkje heb ik met mijn 996 GT3 enkele maanden geleden ook gevoeld op weg naar PC Groningen...dat vond die auto echt niet leuk en ik ook niet. Ik kan me voorstellen dat als je schikt je even van de gas afgaan en dan is lift-off oversteer snel gebeurt. Met de vangrail op 1 meter van je linkerspatbord ben je echt de sjaak als de auto gaan roteren. Met een normal auto met slappe vering zou je hier nauwelijks last van hebben maar met super sportwagens op hoge snelheid die nauwelijks uitveert is dit echt geen fijne knikje.
Als je haast hebt scroll even door naar ca 30 seconden.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
28 maart 2022 13:24
Dial_888
911 3.2 Carrera
Wat is er mis met het beoordelen van zijn rijstijl…..danwel veroordelen….. Dieptriest is dat de hardwerkende Dacia eigenaar met zijn gezin de volle mep moet betalen om binnen te komen en hij gratis op het circuit mag komen..….
De gewone man weet dat hij op de A28 op zo’n dag zich moet gedragen; met go with flow rijstijl had met zijn Lamborghini ook genoeg bekijks gehad. Beetje reclame op de zijkant en klaar…nu heeft hij alleen heel veel negatieve reclame.
Als ik bij Hoogeveen de A28 opdraai tijdens de rit naar Assen dan komen mij vanaf Meppel genoeg voorbij die zonodig willen opvallen. Met een beetje pech staat er ook nog eens een snelheidscontrole bij Beilen opgesteld.
Snap echt niet hoe hij de controle verloren heeft, rechtuit is toch niet moeilijk…
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
28 maart 2022 13:48
HaVrie
@ Johann . Dat vindt een sportwagen idd niet fijn... Ik heb in de 40 jaar dat ik mijn Alfa GTV Bertone heb ook 2x een lift oversteer gehad met een tweede nog heftiger tollen. Gelukkig heb ik lang geleden regelmatig de winter race cursussen op Zandvoort gedaan ( Vermeulen & v. Ieperen ) en dat heeft me altijd gered zonder een schrammetje aan de auto. Dat gebeurde overigens al bij 100 km pu op een weg waar je 80 mocht. Hij zal echt wel te hard hebben gereden maar wacht nu eerst het politie onderzoek af. Verder ben ik vroeger een redelijk goede monteur en restaurateur geweest van Alfa's ( 105 ) En ben best een leuke amateur detailer met een hoop test ervaring van materialen. Heb daar genoeg jaartjes de tijd voor gehad. In ons gezin is behoorlijke academische kennis van Chemie, farmacie en materiaalkunde ( hechting, gladheid, noem maar op ) Waarom dit verhaal. Ik heb in het verleden comments gelezen waar de honden geen brood van lusten en vol zaten met arrogantie over Rick van Stippent. Ik ben niet bevriend met hem en ken hem niet persoonlijk, maar zeer bekend met een van zijn naasten. Ook heb ik de moeite genomen zijn producten te kopen en te testen en dus ook te vergelijken met de andere merken die ik gebruik, mijn garage lijkt wat dat betreft een detailing shop. Ik kan mij behoorlijk kwaad maken als men iemand zwart maakt zonder zelf daar impliciet bewijs en ervaring mee te hebben en dan nog met een juiste hoor en wederhoor. En ja, ik rij Porsche ( 991 ) alsook Alfa, BMW ( 2x ) Peugeot MI16 en Mini Cooper S en binnenkort hopelijk weer de in bestelling staande Tesla M S.. Dus van een hoop wagens ken ik een hoop verschillende weggedragingen. Al het bovenstaande om iig te doen alsof ik van wat dingen uit eigen ervaring weet en niet roeptoeter wat ik van anderen gehoord zou hebben. Ik hoop dat men hier de boodschap begrijpt, maar van sommigen heb ik die fiducie helaas niet..
28 maart 2022 13:59
giulia
Nou dan hebben we in ieder geval iets gemeen met mijn historie van pak 'm beet een stuk of 25 105 series.
Waar het mij om gaat is niet de zakelijke persoon Rick, los van de positieve en negatieve zakelijke geluiden, maar het feit dat er (hoe je het ook went of keert) onverantwoord hard is gereden gegeven de situatie ter plaatste. Je hoeft echt geen studie achter de rug te hebben om te zien dat hij er knetterhard is afgegaan en bijna 300 meter verderop tot stilstand is gekomen.Daar valt toch niks aan te bagataliseren?
28 maart 2022 14:52
redriver
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Rick zelf aan het woord:
28 maart 2022 15:26
Ronaldo
964 c2
Den Haag
Ik ken 'm niet persoonlijk, maar durf op basis van dit filmpje wel te beweren dat 't een leugenaar is. (voor wat betreft het al dan niet te hard rijden)
Ben wel benieuwd wat de politie allemaal kan in onderzoeken bij dergelijke ongevallen. Data uit ingebouwde simkaart in de auto, of uit mobiele telefoon, etc. Zal wel weer een hoop privacy dingetjes tussen zitten maar ze zullen toch wel wat mogelijkheden hebben?
Ik ben 't overigens wel hier mee eens;
Johann schreef:
We rijden allemaal weleens te hard en als je hard rijd is er altijd risico dat het mis kan gaan. Een beetje emphatie voor een mede autoliefheber die hier heel lang last van zullen hebben (wellicht ook juridisch) is niet ongepast
Zit uiteraard wel een bandbreedte tussen te hard rijden en extreem te hard rijden, maar dat is zaak voor de politie om uit te zoeken. En inderdaad, ik heb ook wel eens achterstevoren gestaan op een toerit en toen was ik blij dat ik zowel zelf geen schade had en er niemand in de buurt was. Ongeluk zit soms in een klein hoekje. Zoals Christijan Albers (nee, geen fan) 't omschreef dit weekend; op een gegeven moment kom je wel eens op een punt waar je talent ophoudt.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
28 maart 2022 15:49
horn
PF #57
Dial_888 schreef:
Dieptriest is dat de hardwerkende Dacia eigenaar met zijn gezin de volle mep moet betalen om binnen te komen en hij gratis op het circuit mag komen..….
Snap echt niet hoe hij de controle verloren heeft, rechtuit is toch niet moeilijk…
Tja, als je in die branche werkzaam bent, kom je wellicht voor je werk 'gratis' binnen. Zou zo maar kunnen. Ik kom ook op plaatsen gratis binnen waar jij voor moet betalen. En wellicht ook andersom. Is dat dan 'dieptriest'?
En hoe 'niet moeilijk' rechtdoor is kan je zien op 00:30 op het filmpje van Johann hierboven.
Maar ja, ook hier geldt de tegelwijsheid "Opinions are like assholes. Everybody's got one"
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
28 maart 2022 16:17
horn
PF #57
Ronaldo schreef:
Zoals Christijan Albers (nee, geen fan) 't omschreef dit weekend; op een gegeven moment kom je wel eens op een punt waar je talent ophoudt.
Mooie quote, vooral uit zijn mond
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
28 maart 2022 16:20
HaVrie
Hier zie je duidelijk dat het niet perse hoeft te gaan om veel te hard rijden maar om het niet opvangen van lastwissel... ik zal eens proberen te achterhalen of er nu wel extreem hard gereden is, maar ik vind sowieso snelheden tot 150 km pu niet echt misdadig ( afgedaan met boete ) Als je in Nederland 120 rijd, dan wordt je constant voorbij gereden. Dus nogmaals, ga nou niet van alles roepen als je niet getuige bent geweest.
28 maart 2022 16:35
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Met een paar stepen van 50 mtr over de weg. Ben benieuwd hoe hard je moet rijden om die strepen over 1 kilometer te creëren.
Ik was er niet bij, heb het nooit meegemaakt. Maar mijn aanname is wel dat je flink hebt moeten doorrijden om zolang door te tollen. Zonde van de auto.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
28 maart 2022 16:44
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
minics schreef:
Waarom toch altijd die verwijzing naar "peperduur" en de prijs erbij noemen? Om afgunst te kweken? Kan het niet anders bedenken, helaas.
Omdat dat de aandacht trekt. Niet per se afgunst, maar het is natuurlijk meer sensatie om iets duurs kapot te zien gaan dan iets (relatief) goedkoops. Zo werkt het brein nou eenmaal. We houden van sensatie. Niemand gaat naar een film waar 90 minuten lang niks gebeurt. Een actiefilm met een flinterdunne verhaallijn, maar met veel explosies, geweld, seks en mooie vrouwen/mannen trekt volle zalen.
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
28 maart 2022 16:53
steef
Porsche 911 2003
Waterland
Pilot Cup, weg koud, rechtuit rij je ze niet warm, even druk van de wielen af, geen grip (meer), (misschien in een paniekreactie een slinger aan het stuur gegeven).......dan glij je gewoon door....zie het filmpje van de Ferrari.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
28 maart 2022 16:57
giulia
19 graden gisteren en ik denk dat je vanaf Noord Brabant best wat tijd hebt gehad om je banden op te warmen (wat ook gelukt is gezien het voorgaande filmpje) Zou wat zijn als je met dat soort banden dan met prima omstandigheden de weg niet meer op kan.
28 maart 2022 17:04
horn
PF #57
Ik vind hem op dat filmpje nou niet echt ‘kneiterhard’ voorbij komen. Als de filmer 120 rijdt, rijdt de Lambo 160/170. Niet langzaam maar ook niet een heel extreme snelheid wmb
28 maart 2022 17:39
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Hij zegt expliciet dat hij niet te hard heeft gereden. Dat schijnt tegenwoordig (overdag) max 100 te zijn. En nu komt het, omdat de auto ineens ging tollen en er geen remsporen zichtbaar zijn. Want als je wel te hard rijdt en de auto gaat ineens tollen dan heb je wel remsporen? Goed en logisch verhaal. Alleen Rick en de vangrail zullen het wel weten. Verder zonde van die auto en oprecht jammer voor hem. Maar ga dan geen interviews geven.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
28 maart 2022 17:52
HaVrie
MarcoB schreef:
Met een paar stepen van 50 mtr over de weg. Ben benieuwd hoe hard je moet rijden om die strepen over 1 kilometer te creëren.
Ik was er niet bij, heb het nooit meegemaakt. Maar mijn aanname is wel dat je flink hebt moeten doorrijden om zolang door te tollen. Zonde van de auto.
Waar baseer je 1 kilometer op, als je de film van de remsporen bekijkt en op grond van de hectometerpalen telt kom ik tot zo'n 300 mtr ( ongeveer ) Als je beweert dat er een spoor van een kilometer is, dan is dat dus wat ik bedoel met onzin info alhier.
Over koude banden gesproken van een ander forumlid ; heb je ze wel eens horen klagen over de snelheid van de safetycar en geloof me die Maylander houdt niemand hier bij... Banden worden wel warm, maar een vermogen en koppel van zo'n idiote proportie is behoorlijk angstaanjagend als ze niet echt sticky zijn bij hoge temp. En hou me ten goede, ik verdedig echt niet dat hij als een keurige rustige heer heeft gereden, maar als het niveau hier daalt tot YouTube niveau dan ga ik daar wel tegen in. Hij heeft niet met 200 pu over vluchtstrook idiote inhaalmanoevers gedaan of ander zwaar crimineel gedrag ( drank, drugs wat dies meer zij )
Mijn zoon gaat binnenkort ook de cursus op Zandvoort doen, moet Rick misschien ook overwegen..
28 maart 2022 18:14
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Dat laatste is sws verstandig. Hoeft niet eens meteen op Zandvoort. GP Elite heeft een mooi opbouwend trainingsprg.
28 maart 2022 18:20
HaVrie
Oude vriend is vader van een vd beste vrouwelijke coureurs in Ned. Haar vriend doet renschool. Ga hem liever niet met de 991 de baan op sturen en de Mini Cooper S is private lease, niet netjes, De 760 i niet geschikt. Andere auto's staan in Portugal, de MI 16 heeft ie al gereden op Portimão, zou perfect zijn.. Maar we gaan zien wat we kunnen regelen..
28 maart 2022 18:27
Novastorm
987.2 Cayman S PDK
Ik ben hier geen getuige van geweest maar ik heb op de A50 bij Oss een keer iemand in de regen een domme actie zien uithalen door van de invoegstrook (die meteen verderop uitvoeg strook is) ineens helemaal naar de linkerbaan te gaan, en toen hij daar was corrigeerde hij waarschijnlijk iets te heftig, waardoor hij 2x spinde en weer op de invoeg/uitvoegstrook tot stilstand kwam.
Dit was binnen 50/75 meter op nat wegdek met met ongeveer 100km/h in de regen.
Ik dacht dat meer snelheid krijgen van de vangrail alleen een slechte bug was in race spelletjes maar tenzij hier de remmen niet werkten snap ik niet hoe je kan zeggen dat je niet te hard reed en een spoor van zo'n 300 meter achter laten.
Ik ken de persoon verder niet en heb daar ook geen mening over, ben benieuwd of een onderzoek nog iets uit gaat wijzen wat dit kan verklaren.
28 maart 2022 19:46
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Er zijn geen andere partijen of slachtoffers bij betrokken. Of zo’n onderzoek dan (nog) plaatsvindt. Heb m’n twijfels. Weet niet welke opties een verzekeringsmaatschappij daarin nog heeft.
28 maart 2022 20:36
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Gisteravond heeft hij zijn verhaal op Jinek verteld, het was dus lift-off oversteer i.c.m. te veel corrigeren. Hij gaf ook aan geen 100 gereden te hebben maar hoe snel het ging zal alleen hij ongeveer weten en heeft hij niet verteld. kliekerdekliek
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum