Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
jammer dat we hem niet IRL kunnen zien als hij - eindelijk - af is. Wat een monnikenwerk Patrick
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 dec 2021 17:48 |
|
|
flash911
911 3.2 Carrera CoupeSpaarndam
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Prachtig project Patrick! Is je blog nog online?
|
02 dec 2021 21:10 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Kan wel je bent alleen ff onderweg
|
02 dec 2021 23:36 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
|
01 maart 2022 0:00 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
nog wat mooie plaatjes: Met uitzondering van de zwarte randen op de binnenkant van de deuren is de gehele binnenkant van de auto nu gespoten. Buitenkant is next.
|
09 maart 2022 6:21 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Prachtig. Straks lekker afmonteren
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 maart 2022 12:04 |
|
|
Arnoud69
991 Carrera 4S Cabrio (06/14)
Targa 911 SC (01/81)
RSR “achtige” (10/74)
Ex Boxster 718 S (09/17)Omgeving Hilversum
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Wat is dst voor plek waar dit gebeurt? Staan nog heel wat andere P’s op de achtergrond.
_________________________________________ Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E
|
09 maart 2022 12:06 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Schitterend project Patrick - diep ! En als dit project gedaan is, begin je dan aan iets nieuws of kriebelt het nog niet?
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
09 maart 2022 14:29 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
De auto staat bij 'Chequered Flag Restorations', en het feit dat er zo veel andere projecten staan is een van de redenen waarom het zo traag gaat. Check z'n instagram hier; er staat o.a. een Singer Targa replica, een 914/6, een 3.0RS replica en een aantal standaard restoraties en ook een aantal non-Porsches. Geloof dat er een Type-2 busje stond de laatste keer en een oude jaren 50 Mercedes.
|
09 maart 2022 23:29 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Het zijn net aannemers
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
10 maart 2022 8:59 |
|
|
Spastblast
997.1 Carrera S coupe handbak
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Als je alvast wil rijden, ik kwam dit toevallig tegen: https://www.tamiya.de/tamiya_en/categor ... 71-en.html
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
10 maart 2022 12:15 |
|
|
Gerard83
Porsche Boxster '04 2.7
Audi s4
Porsche 914
vw golf 1 cabrioRijssen
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
"soon available again" Dat gaat dus ook niet lukken
|
10 maart 2022 19:39 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Korte update: we hebben eindelijk de dry-breaks voor de benzinetank klaar. Het kostte even wat moeite om dit goed te krijgen aangezien ik de 'dry-breaks' niet bij een tank-station wil gebruiken; da's te lastig dus we hebben een systeem bedacht waar je de gecombineerde dry-break met bowl en al eraf kan schroeven om te tanken. Moeilijk te zien van het plaatje, maar het is ontzettend mooi gedaan; het zit net onder de las-rand dus is amper zichtbaar. Verder heb ik 'n lokale verf-specialist opdracht gegeven om 3 100ml samples te maken voor de kleuren die ik denk voor de Martini striping/logos nodig te hebben. De potjes zijn gisteren geleverd dus nu een paar stukjes metaal spuiten om eens goed te kijken of dit het is. Dit is allemaal erg persoonlijk, want zoals eerder vermeld weet niemand precies wat de juiste kleuren zijn; Martini heeft welliswaar kleuren gedeponeerd, maar dat zijn die wat op de Williams F1 auto zaten een paar jaar geleden; die zijn echt anders dan wat Porsche op de RSR en 917s had in de jaren zeventig. En van de echte R6 restauratie weet ik inmiddels dat ze het met de research niet zo heel nauw namen.... Anyway, spannende tijd zo net voor het spuiten dus. Als alles goed gaat wordt ie deze maand nog zilver gespoten en dan begint het echte werk
|
06 mei 2022 4:24 |
|
|
Spastblast
997.1 Carrera S coupe handbak
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Erg gaaf. Geluk bij een ongeluk? Als niemand meer weet wat die kleuren precies waren, dan kun je er ook niet veel naast zitten
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
06 mei 2022 10:05 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Blijkbaar dus wel. Niet alleen bleken de kleuren nadat ik wat samples had gespoten niet 100% te zijn (het rood was te oranje en het licht blauw te fel , te veel KLM-blauw), maar ook dat de voor en achter bumpers een andere kleur rood hebben. Zelfs het Porsche zilver (Porsche kleur 6206) kwam er te veel als 'gun-metal grijs' uit en moet dus anders. Er zijn historische foto's waarop duidelijk te zien is dat Porsche felle kleuren op de bumpers gebruikte om de individuele Martini RSRs van elkaar te onderscheiden. Ze gebruikte voor R6 een fel geel in een van de races, fel oranje tijdens de targa en weer geel voor Le Mans. En ondanks dat ik niks over de gebruikte kleurcodes kan vinden, ligt het voor de hand dat ze RAL3024 voor de bumpers hebben gebruikt, omdat Porsche in 1973 experimenteerde met neon veiligheidskleuren, wat uiteindelijk door de overheid werd tegengehouden; Voor het gebruik van RAL3024 & 3026 op auto's anders dan brandweer en ambulances is (vandaag nog steeds) goedkeuring nodig. Maar aangezien Lapine's auto (een RS prototype) al zo was uitgevoerd als test, en Porsche erom bekend staat dat 't niks weg gooide, ligt het voor de hand dat dit de kleur was die voor de race bumpers werd gebruikt. We gaan nu dus een tweede poging doen en hopen dat we het zilver, rood en lichtblauw nu wel goed kunnen krijgen. Laatste loodjes voor de aluminium dekseltjes voor op de lightweight klep:
|
19 mei 2022 2:44 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
|
20 jun 2022 6:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Mooi monnikenwerk Patrick
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 jun 2022 8:54 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
D'r zit eindelijk weer schot in In de afgelopen twee weken de voorkant ge-sealed en in wit gespoten, en gisteren eindelijk weer zelf iets aan 't project gedaan. We zijn aan het wachten op een plekje bij de spuiter, dus vast begonnen aan het opbouwen waar dat al kan. Ik had al de benodigde kabelbomen al besteld van Kroon een jaar of twee geleden, dus het eerste item op de lijst was de kabelboom, en dan specifiek de kabels die door de auto van voor naar de achterkant moeten. Zoals ik al verwacht had was het niet makkelijk om de kabels door de juiste goot te krijgen; al met al heeft dit beetje voortgang de hele dag gekost. De kwaliteit van de kabelbomen is echt heel goed; ik kan Kroon van harte aanbevelen; ze zijn niet goedkoop maar je krijgt wel kwaliteit. D'r zijn nog steeds wat dingetjes die gefixed moeten worden, aangezien ik de (enkele) batterij in de 'smuglers box' ga zetten, er twee benzinepompen zijn die op een andere plek dan standaard zitten, en ik uiteraard 2 cut-off's heb (extern & intern) die geintegreerd moeten worden. Maar, vooruitgang! en ik hoop in de komende weken de remleidingen, pedal-box, rollbars en dergelijke (allemaal dingen die niet in de weg zitten met spuiten van de buitenkant zeg maar) te doen. ...en de buitenkant in kleur uiteraard! groetjes uit een winterig, koud en regenachtig Melbourne.
|
05 aug 2022 7:03 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Wat een prachtig project tot in de kleinste puntjes perfect Groetjes uit het zonnige Nederland
|
05 aug 2022 8:19 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Blijf met verbazing dit topic volgen. Diep respect.
_________________________________________ Mvg,
René
|
05 aug 2022 8:41 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Flinke voortuigang weer Ik kan de kwaliteit van de Kroon Kabelbomen ook beamen, top spul.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
05 aug 2022 10:28 |
|
|
Daveke85
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Heb nog een nieuwe quick ratio steering gear liggen 2½ toer van lock naar lock voor een 911 vanaf 72 is niet meer te verkrijgen
|
19 aug 2022 12:49 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Het lijken kleine stapjes, maar er is best weer veel gebeurd de laatste paar weken (bahalve dan dat ik alsnog covid opliep verdomme). Ik heb alle remleidingen besteld. Deze keer via 'Rose Passion', omdat die zo'n ontzettende handige site hebben waar je precies via diagrammen kan zien wat je nodig hebt. Ik was even bang dat ik rechte delen zou krijgen die ik dan zelf moet buigen, maar nee, het is perfect, voor-gebogen op maat en alles officiele Porsche OEM spullen. Echt een aanrader. (Niet dat ik klachten had over Pelican Parts hoor) Verder het dual-rem pedaal cluster maar weer eens in zwart gespoten, aangezien het met het passen een tijd geleden weer beschadigd was. en toen ik toch bezig was meteen ook dat metalen deel waar de CDIs, etc op zitten maar gespoten, aangezien op foto's te zien was dat die origineel ook zwart was. Ik heb alle extra benodigde kabels op maat gemaakt, de 2 toeters schoongemaakt en (wat me het meeste tijd kostte) uitgezocht hoe de instrumenten aangesloten moeten worden. Ik had netjes alles gelabeled toen ik de auto uit elkaar haalde, maar de instrumenten voor een 73-er zijn echt heel anders dan die voor een 1976 911, dus daar had ik niet veel aan. Anyway, 'Google is your friend' en een gelamineerde A2 print van het totale wiring-diagram wil ook best helpen. Verder in de garage gezocht naar wat van de stuur-installatie allemaal hergebruikt kon worden, en de missende delen on-line besteld. Ik heb ervoor gekozen om de stuurkolom van een echte 1973er te gebruiken, zodat m'n RSR stuur past zonder benodigde hub. De latere kolom zou wel gewerkt hebben, maar dan moest ik wat delen snijden en (op andere plekken) lassen om het allemaal in de 1973 covers te laten passen, plus die hub voor het stuur dus. Nu dus tijd zien te vinden om wat verder te gaan opbouwen.
|
24 aug 2022 8:52 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Lekker man. Weer stappen gezet. Veel last van je corona gehad?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 aug 2022 9:55 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Hey die Harald, hoop dat het goed met je gaat! Ja hoor, redelijk milde symptomen, maar vooral geirriteerd omdat ik echt heel voorzichtig ben geweest en het dan alsnog oploop. Verder uiteraard eerst denkend dat het een verkoudheidje is en tegen de tijd dat de test Covid aangaf uiteraard m'n vrouw ook al vet aangestoken. Anyway, een weekje uit de running geweest maar gezien dit project al 8 jaar bezig is merk je daar uiteindelijk niet veel van Dit is het leukere deel van het project; je ziet nu echt de vooruitgang
|
25 aug 2022 0:36 |
|
|