Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
weet je zeker dat dat oogkleppen zijn
_________________________________________ Got coffee?
|
24 nov 2005 0:58 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
ja, dan hou je tenminste nog een beetje vermogen over hè!
|
24 nov 2005 9:18 |
|
|
chris.71
Kever-s;-)Limburg
|
Double G, heb je last van een paniekaanval?
Jouw 3.2 kan perfect op gas, sterker nog, ik heb er een gehad en LPI erop gehad . Ik heb het dus niet over luchtkastelen, ik weet waarover ik het heb, dit in tegenstelling tot velen hier (geen aanval).
Och en als je de kofferbak belangrijk vindt, bij mij had ik de gehele kofferbak ter beschikking, zelfs met de tank voorin. Tja zoals ik al zij, ellende is mij onbekend, de motor blijft probleemloos lopen .
Tja en wat het vermogenverlies en het merken ervan betreft: Iemand die het kan weten (heeft meer Porsche gereden dan alle Forumleden bij elkaar, ofwel het is zn werk) heb ik met de auto laten rijden en die zegt het volgende:
Je moet erop letten anders merk je het niet. De auto heeft duidelijk meer vermogen dan de Kat-uitvoering (217pk), maar iets minder dan op benzine (231pk). Het motorgedrag (accelereren etc) is echter gelijkgebleven.
Als we gewoon lompweg effe rekenen, en middelen, dan kom ik op ca. 224 als het om pktjes gaat. Ik denk dat een ietwat minder goed exemplaar van de 3.2 ook rond dat vermogen zit! En dan heb je nog altijd de mogelijkheid een optimalere uitlaat, luchtfilter ed te plaatsen, en walla, we zijn weer nagenoeg terug van waar we waren.
Trouwens 993-4s: er zijn er inderdaad veel die oogkleppen op hebben. Leuke reactie trouwens . Geeft het de kleppen in verschillende maten?
Het is ook wel begrijpelijk, je komt aan hun troetelkind.
Echter het troetelkind geniet en loopt het mooist als hij dagelijks wordt gebruikt, en daar dwalen nu de meesten af ! Ik verwen het troetelkind als het effe kan dagelijks.
Ik vind het wel grappig. Kijk bijvoorbeeld Robbie 965, hij schreeuwt/schrijft: doe mij maar super voor 1.32, maar als het op de Superplus of V-power brandstof aankomt haakt hij af, begrijp ik. Doe dan ook ruig en koop alleen het beste. En die brandstof is echt wel beter, merkbaar of niet.
Oh Robbie, begrijp me niet verkeerd, het is geen aanval naar jouw hoor. Wat mij betreft ieder zn eigen keus en mening, moest het alleen effe kwijt.
PS Ik was jaren geleden ook volledig anti lpg, totdat ik in verband met de gewijzigde werksituatie (lees langere afstand) kon/moest kiezen tussen mijn mooie golf carat op lpg zetten, of op zoek naar een diesel.
Dan maak je dus de keuze tussen een bijna "vollausstattung" Golf (carat) of een meestal kale kip (diesel) met veel herrie van de motor.
En die dieseltjes liepen destijds nog niet zo mooi als de huidige tditjes!.
Tja dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt.
En sinds ik gewend ben aan lpg, wil ik niet meer zonder.
Zal ik eens ondeugend reageren:
Eenmaal een Porsche gereden, wil je niet meer zonder... een maal L....
|
24 nov 2005 10:13 |
|
|
chris.71
Kever-s;-)Limburg
|
Tja inderdaad, wat de boer nie kent, ie nie tenkt.
Ik woon zo half op het land, vandaar dat ik er misschien minder problemen mee heb .
|
24 nov 2005 10:28 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
chris.71 schreef
luchtfilter ed te plaatsen, en walla, we zijn weer nagenoeg terug van waar we waren.
dat luchtfilter heeft dat effect als je op gas rijdt
bij mijn auto was het luchtfilter dicht(afgesloten)als je op gas rijdt en open met benzine.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
24 nov 2005 11:13 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik ga nog liever Lada rijden dan lpg in m'n 3.2 te leggen! Elke motor waar gas later is ingebouwd moet om de zoveel tijd toch even op benzine draaien, omdat ook benzine zorgt voor smering!!!!! En ik ben nog geen een monteur tegen gekomen die zei: "moet je doen, gas inbouwen!!" De enige die dat zullen zeggen bouwen waarschijnlijk zelf installatie's in. En ik heb zelf vaak genoeg aan auto's gewerkt die echt problemen hadden doordat er gas in was gebouwd!
Maar als je vindt dat een 911 teveel verbruikt, dan kan je toch veel beter een Covin 911 kopen? Wel de looks, maar dan met een kever motortje. Als je dan toch gek wil doen. www.covin.co.uk
_________________________________________ NPC 0577
|
24 nov 2005 11:22 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Luchtfilter DICHT????
Ja Ja, heren, w.o. Rob 964.C4 een luchtfilter dicht, terwijl je op gas rijdt?
was dat dan soms aardgas Bij LPG Liquid Power Gas, moet uiteraard zuurstof in ruime mate worden toegevoegd tbv een goede verbranding ( verbandingsmotor, heeft elke auto en sommigen hebben er nog een electromotor bij )
Wat is een verbranding zonder zuurstof, en dat in een motorblok? dat heet smoren ofwel geen verbranding ofwel karretje loopt niet, start niet,rijdt niet etc etc.....ik ben toch zeker nie gek
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
24 nov 2005 12:07 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Is idd wel zo dat vaak in het inlaattraject een stuk schuimrubber wordt gedaan
_________________________________________ NPC 0577
|
24 nov 2005 14:49 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Dit geloof je zelf toch ook niet
_________________________________________ t beste maar weer...
|
24 nov 2005 15:05 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ook mij is dit destijds verteld (toen ik op gas reed) daar door de gas de injectoren droog komen te staan en deze oxideren waardoor je dan niet meer op benzine kan rijden. Maar dit heeft dus enkel met de injectoren te maken en niet met het blok.
Mijn Omega 2.6 weg gedaan met bijna 400.000km op de teller (waarvan het grootste deelop gas) en deze heeft nu al over de 500.000km (zonder revisie en nog steeds eerste motor)
En dat is best handig als je richting Noord Duitsland gaat waar de benzinestations met gas zeldzamer zijn dan de CGT's op de openbare weg
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 nov 2005 15:19 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Was wel zo met de oude installaties dat mensen verzuimden eens in de week op benzine te rijden.Sedert een jaar of 10 speelt dit probleem niet meer omdat bij elke start het benzineinjectiesysteem van de auto wordt gebruikt en na een bepaalde opwarmtijd overgeschakeld wordt op LPG.
[Alle LPI systemen werken zo]
_________________________________________ t beste maar weer...
|
24 nov 2005 15:36 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik had idd geen LPI en de wagen was van 95.
Wel startte ik steeds op benzine en deze schakelde zich dan automatisch om (na ontkoppelen) op gas
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 nov 2005 15:38 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Inmiddels aan een nieuwe Volvo toe, maar mijn huidige heb ik af-fabriek met een gasinstallatie gekocht (bi-fuel).
Gasinjectie zelfs, heet geloof ik een G3 installatie.
In de fabriek origineel ingebouwd, met een gecombineerde originele benzine- en gasvooraadmeter, controlelampjes op originele plaatsen in het dashboard en een vulopening achter het benzineklepje naast de benzinevulopening, dus niet op de grond liggen om ergens onderin je achterbumper die onmogelijke slang aan te koppelen.
Het reservewiel vervalt en een ronde gastank komt ervoor in de plaats, een iets hogere vloer is het gevolg.
Mijn ervaring: in een woord "subliem".
Ruim 150.000 km verder en no problemo gehad, starten op benzine en na een paar 100 m automatisch over op gas, geen gehik of geschok o.i.d.
Met gasinjectie nagenoeg geen vermogenverlies, enne niet te vergeten schone brandstof.
Een tevreden LPG rijder, en jammer dat Volvo geen bi-fuels meer maakt.
Gat in de markt voor andere merken
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
25 nov 2005 0:07 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
@ chris
kijk eens naar de datum
zoveel kostte toen super 98 van BP
opletten
ik tank altijd 98, altijd
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
25 nov 2005 0:14 |
|
|
chris.71
Kever-s;-)Limburg
|
| | | | Nine-eleven schreef: Inmiddels aan een nieuwe Volvo toe, maar mijn huidige heb ik af-fabriek met een gasinstallatie gekocht (bi-fuel). Gasinjectie zelfs, heet geloof ik een G3 installatie. In de fabriek origineel ingebouwd, met een gecombineerde originele benzine- en gasvooraadmeter, controlelampjes op originele plaatsen in het dashboard en een vulopening achter het benzineklepje naast de benzinevulopening, dus niet op de grond liggen om ergens onderin je achterbumper die onmogelijke slang aan te koppelen. Het reservewiel vervalt en een ronde gastank komt ervoor in de plaats, een iets hogere vloer is het gevolg. Mijn ervaring: in een woord "subliem". Ruim 150.000 km verder en no problemo gehad, starten op benzine en na een paar 100 m automatisch over op gas, geen gehik of geschok o.i.d. Met gasinjectie nagenoeg geen vermogenverlies, enne niet te vergeten schone brandstof. Een tevreden LPG rijder, en jammer dat Volvo geen bi-fuels meer maakt. Gat in de markt voor andere merken | | | | |
Zeg vanwaar ineens die ommezwaai? Ineens is gas ok?
Of heb je gewoon op een "ondeugende" manier eens een balletje opgegooid.
Zal ik een hint geven over de installatie die ik gebruik: "subliem" .
Met dat gat in de markt... laat maar horen .
|
25 nov 2005 9:21 |
|
|
chris.71
Kever-s;-)Limburg
|
Robbie, waarom blaas je eigenlijk zo hoog van de toren.
Als ik me niet vergis heb je een 3.2 van 84, omgebouwd naar een 965 look.
Dat kan men ook op een bepaalde manier interpreteren .
Ok. dat verhaal van Super, zat er misschien naast. Maar je had het danook niet geheel duidelijk geschreven. Super is bij mij geen superplus.
Ik ga geen benzineprijzen controleren. Tja is gebeurt. Shit happens.
Ps ik heb voor een 3.2 nog een zeer mooie conversiekit naar 996 remmen liggen (speciale naven, adapters etc). Heb ik kort geleden gemaakt voor mn 3.2 die ik toen had. De kit past echter alleen onder 17+ velgen (te grote remtangen). Omdat ik er 7 en 9x16 Fuchs onder had, heb ik ze daarom niet gemonteerd. De 3.2 heb ik inmiddels "vervangen" door een 964C4, ze zijn daarom over.
Heb je trouwens gezien dat jouw auto over 4 jaar wegenbelastingvrij is. Wordt dan heel leuk met gas!?
Wat heb je er trouwens op tegen om goedkope brandstof te kopen. Als het dan moet, bij mij kun je Superplus voor 2,5euro/liter kopen. Zeg me maar hoeveel je wilt hebben. Bij grote hoeveelheden kom ik het je ook nog brengen.
Tja en omdat ik helaas geen boompjes in de tuin heb staan waaraan ze groeien , let ik op de brandstofprijs, en als ik ergens goedkoper kan tanken zal ik het niet laten.
Ik moet helaas met beide voetjes op de grond blijven staan, het is niet anders.
|
25 nov 2005 11:20 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
mij maakt het echt niets uit al rijdt het hele forum op gas
maar het is altijd wel leuk om de boel op te naaien
en die 4 jaar ga ik niet halen want aankomende zomer gaat hij eruit
no hard feelings
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
25 nov 2005 22:50 |
|
|
chris.71
Kever-s;-)Limburg
|
ok soft feelings dan.
Ik hoop dat ik je toch niet van je geloof heb laten vallen . Je gaat de Porsche toch niet wegdoen omdat er mensen in dat soort auto's op lpg rijden .
Ps ik neem aan dat je alleen voor de korte afstanden de benenwagen neemt, wat wordt de vervanger van je huidige 911?
|
25 nov 2005 23:31 |
|
|
Vinny
944 coupe / 968 Kobalt blauwLeusden
|
En hoe zit dat dan met de keuring?
Ik heb dan weer gehoord dat lucht gekoelde motoren niet meer op gas mogen?
Of heb ik dat mis?
_________________________________________ Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.
|
26 nov 2005 0:11 |
|
|
chris.71
Kever-s;-)Limburg
|
Niet altijd afgaan op wat je hoort. Als je de threat hier hebt gevolgd, heb je ook "gehoord" dat lpg op een 911 niet kan. flauwekul .
Probleem voor de luchtgekoelde auto's was dat de zogenaamde uitlaatstift voor verwarming van het gas (ipv via het koelwater dat door de verdamper stroomt) ineens in verband met gewijzigde regelgeving verboden werd. Hiervoor geeft het inmiddels al weer oplossingen.
Met LPI heb je hier helemaal niets mee te maken, dus no problemo.
Zolang je maar de goedgekeurde componenten gebruikt, wordt het ook goedgekeurd (mits natuurlijk volgens de regels ingebouwd).
|
26 nov 2005 2:00 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Porsche op LPG
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
04 jun 2010 20:42 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: Porsche op LPG
Is het wat voor je Rob? Dacht dat jullie alleen maar kookten op gas.....
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
04 jun 2010 22:09 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Porsche op LPG
Met een waterkoker?
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
04 jun 2010 22:15 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Porsche op LPG
Biedt wel perspectief als je deze 997 wilt gaan tunen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 jun 2010 22:23 |
|
|
porscheking
911 carrera coupeRotterdam
|
Re: Porsche op LPG
lpg levert nooit zoveel kracht als gewone benzine, dus je gaat er wel op achteruit wat dat betreft...
|
10 jun 2010 0:09 |
|
|