|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
mklomp19
|
cilinderproblemen 997
Net als inmiddels vele anderen heb ik ook cilinderproblemen met mijn 997 uit 2007. Daar dit feitelijk een fabrieksfout is vroeg ik mij af of er in het verleden een terughaalactie door Porsche is geweest dan wel ooit een juridische procedure is gestart.
|
24 jun 2022 16:21 |
|
|
disciple
981 Cayman S PDK
|
Re: cilinderproblemen 997
Voor bore scoring (dat is het probleem mag ik aannemen?) niet volgens mij. Wel in Amerika voor het IMS lager.
|
24 jun 2022 17:02 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: cilinderproblemen 997
Welkom enzo....
Denk dat dat bij een 15 jaar oude auto een nogal kansloze discussie wordt....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
24 jun 2022 18:02 |
|
|
Pondje
Porsche 996 C2 MK1 1998Soest
|
Re: cilinderproblemen 997
Het is ook nog maar zeer de vraag of bore scoring een fabrieksfout is en niet het gevolg van “verkeerd” gebruik, zoals o.a. op de staart trappen voordat de auto voldoende is warmgedraaid, eventueel icm achterstallig onderhoud etc. Blijft naar, maar zal inderdaad na 15 jaar een kansloze exersitie zijn vrees ik ook. IMS is een heel ander verhaal, gewoon een constructiefout, m.n. de single row variant
|
24 jun 2022 18:48 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: cilinderproblemen 997
Tuurlijk is borescoring een productiefout, meer specifiek een foute materiaalkeuze want lekker goedkoop. Of ken jij andere merken waarbij dit zon groot issue is?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 jun 2022 8:13 |
|
|
Pondje
Porsche 996 C2 MK1 1998Soest
|
Re: cilinderproblemen 997
Alle 997’ ens hebben dit issue toch niet?! En volgens mij is het zeker niet hetzelfde issue als de single row IMS welke een 8% failure laar zien, itt dual row maar 1%.
|
25 jun 2022 8:28 |
|
|
disciple
981 Cayman S PDK
|
Re: cilinderproblemen 997
De boeken zijn hierover nog niet gesloten, maar het lijkt te gaan om slechtere koeling van de rechter cilinderbank tov van links. De coating die op de cilinderwanden zit is hier niet goed tegen bestand, maar er zijn ook andere factoren die in meer of mindere mate bijdragen aan het uiteindelijk ontstaan van groeven zoals oude/slechte olie, niet rustig warm rijden, slechte benzine, slechte injectoren.
|
25 jun 2022 14:24 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|