opnieuw voorstellen met nieuwe (voor mij) 911
Hallo allemaal!
nog niet eens zo heel lang geleden (september 2020) stelde ik mij al eerder even voor, ik had toen mijn eerste Porsche gekocht.
Na 2 jaren onwijs veel plezier te hebben gehad heb ik afgelopen weekend een droom werkelijkheid kunnen maken. Mijn porsche Boxster heb ik namelijk ingeruild voor een Porsche 911.
Het gaat om een 996.1 Carrera 2 automaat in dezelfde kleurstelling als mijn vorige Porsche Boxster, zilver exterieur met zwart interieur.
Ik was bewust opzoek naar deze kleurstelling, niet alleen omdat ik het persoonlijk erg mooi vind, maar ook omdat ik vroeger als 10 jarig jongetje een 911 schaalmodel kreeg in precies deze kleur.
Zo nu heb ik de zilver grijze 911 met zwart interieur van mijn bucket list kunnen afstrepen, op naar het volgende punt op de lijst... De reden dat de 911 nu echt moest komen is namelijk ook omdat wij sinds 1 mei een gezinnetje zijn geworden, het werd dus hoogtijd voor een Porsche met een achterbank! Volgende item op de bucket list is dan dus ook als gezinnetje een mooie trip maken door de bergen, om specifiek te zijn, de Grossglockner in Oostenrijk.
We zijn dit jaar al even wezen oefenen met onze kleine man toen hij nog maar 5 weken oud was, en hij vond het heerlijk om door de bergen te toeren in onze dagelijkse auto, een volvo v60.
Naar verwachting wil ik in 2024 een tripje met de 911 richting Oostenrijk doen, genoeg tijd dus nog om de auto te leren kennen vertrouwen op te bouwen en eventuele euvels te ontdekken en op te lossen.
En dan ook nog even wat informatie over de 911 die ik heb aangeschaft, het gaat om een exemplaar uit 1998, welke origineel in Duitsland geleverd is. Na een uitsapje in Belgie van 2000 tot 2007 is die in Nederland terecht gekomen in 2011. Gelukkig zijn de originele papieren en boekjes goed bewaard gebleven bij de auto, en is hij verder ook helemaal compleet met reservewiel en gereedschap setje.
De huidige kilometerstand is 220xxx, misschien is dat wat aan de hoge kant voor een 3.4, maar hier wil ik me niet teveel zorgen om maken. Een nieuwe ims staat toch al op mijn wensenlijstje, en waarschijnlijk komen daar wel de nodige dingen bij. Ik ben me er goed van bewust dat het een dure hobby is, en dat is het ook echt voor mij, hobby! De 911 staat bij mij altijd binnen in de garage, de Boxter reed ik nooit in de regen, maar dat gaat met een dichte coupe vast anders worden. Pekel ga ik wel mijden.
Gelukkig lijkt de 911 goed onderhouden, hij staat op verse Michelins en heeft erg verse remmerij. De automaat schakelde soepen en de auto voelde gewoon goed bij de proefrit.
Nadat ik dit alles getypt heb, ben ik een poging aan het doen om wat fototjes te uploaden...
Hopelijk is het gelukt met de foto's