Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 12:04

Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Porsche killer..... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Marcel schreef:
Johnnyboyporsche schreef:
Heb me 1x laten verleiden door een(bleek later Subari) auto die achter mij stond bij de verkeerslichten. Hij bleef op m'n bumper plakken.
Was echt niet los te rijden. Ging erggg hard op een gegeven moment op de snelweg(stom hé?). Heb me scheel gereden en hij was niet te lossen.
Doe ik dus ook niet meer!!
Voor de rest positieve ervaringen.
Heb byzonder weinig last van bumperklevers op de snelweg(ontzag??).

Subaru's, ongeveer 285pk maar "gegeard" als een fiets die een coll van de zwaarste categorie moet beklimmen, dus erg rap in de sprint en tot ong 200km, daar boven gaat ie echt lossen, top is ongeveer 230 km/uur
dus je had nog even door moeten trappen, en dan natuurlijk relaxed kijken en quasi nonchalant met je bijrijder praten...

Marcel je hebt gelijk hoor, maar het was in Nederland en op dat moment dacht ik eigenlijk alleen maar aan mijn rijbewijs te behouden, dus ik haakte maar af!
Gr.JBP

24 nov 2005 16:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
mietje :twisted: :wink:

25 nov 2005 0:28
Profiel
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
robbie965 schreef:

Liever een mietje MET verstand dan een flinke tienus die DENK hersens te hebben en ze dus niet KAN gebruiken.
Daaaaag Robbie :D

25 nov 2005 0:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Johnnyboyporsche schreef:
robbie965 schreef:

Liever een mietje MET verstand dan een flinke tienus die DENK hersens te hebben en ze dus niet KAN gebruiken.
Daaaaag Robbie :D

Robbie is toch dat jongetje dat na een paar bochtjes al moet kotsen? :lol:

25 nov 2005 11:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Als Subaru rijder ben je eigenlijk een beetje zielig snel. Je kan geen Porsche veroorloven en dan hoop je met zo'n goedkope gebakkie er toch bij te horen. :?

Subaru is gewoon een snel motorblok met een koektrommel eromheen :wink:

25 nov 2005 12:15
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Porschegek schreef:
Als Subaru rijder ben je eigenlijk een beetje zielig snel. Je kan geen Porsche veroorloven en dan hoop je met zo'n goedkope gebakkie er toch bij te horen. :?

Dat moet toch wel pijn hebben gedaan, daar bij dat stoplicht! :lol:

25 nov 2005 12:18
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Porschegek schreef:

Het hangt er van af hoe je het bekijkt.
Je kan ook zeggen : het hoeft niet altijd zo duur te zijn als een Porsche om goed te zijn.

Subaru heeft zeker zijn strepen toch al verdiend, denk maar aan de ontelbare overwinningen in de rally.
Het uiterlijk van die Imprezas mag er voor mij zijn, alleen het interieur kan wat aantrekkelijker. Qua betrouwbaarheid zal het zeker niet moeten onderdoen.
Mijn vrouw heeft ooit een kleine Subaru gehad en ik vond het ongelofelijke fun om met te rijden. Nooit kosten aan gehad, wat ik niet kan zeggen van onze BMW en Mercedes.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

25 nov 2005 12:23
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Porschegek schreef:

Voor het geld van een gloednieuwe WRX STi kun je een hele leuke 2de hands 911 kopen.

Daarbij komt, hoe zielig ben je als je een heerlijke gooi- en smijt-auto hebt die ook nog eens behoorlijk snel is? Ben je dan zielig omdat anderen je auto niet mooi vinden? Zielig omdat je niet zoveel centen hebt als een ander? Of gewoon zielig omdat je ook plezier hebt?

Niet iedereen met veel geld komt automatisch bij Porsche terecht. Gelukkig.

En.. niet iedereen koopt een auto om "erbij te horen"... :wink:

25 nov 2005 12:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Porschegek schreef:

Klassiek staaltje van: "Hoe veroordeel ik iemand op basis van mijn ideeën"... :evil:

25 nov 2005 13:03
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Afbeelding schreef:
Voor het geld van een gloednieuwe WRX STi kun je een hele leuke 2de hands 911 kopen.

Das helemaal waar, en zelfs een zeer recente Boxster, als er 1 auto is die een soeboeroe gek maakt is dat wel een Boxster, en das niet zielig, das de waarheid.

Jij hebt toch ook een Boxster Jort???, of haal ik je door de war met die bretelletjes rakker. :lol:

25 nov 2005 13:04
Profiel
Groningen
Bericht 
John4S schreef:

Das helemaal waar, en zelfs een zeer recente Boxster, als er 1 auto is die een soeboeroe gek maakt is dat wel een Boxster, en das niet zielig, das de waarheid.

Jouw waarheid. Ik zal je niet wakker maken.

Citaat:
Jij hebt toch ook een Boxster Jort???, of haal ik je door de war met die bretelletjes rakker. :lol:

Meneer Kelder rijdt naar mijn weten al een tijdje 4200GT.

25 nov 2005 13:12
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Jort schreef:
Jouw waarheid. Ik zal je niet wakker maken.

Dan droomde ik zeker toen ze op het circuit van Zandvoort dat is teste, man die Boxster is superieur, en vele malen mooier.

Oja en Jort Kelder heeft idd. een Maserati, das zijn probleem.

(beetje dollen houd het hier smeuig, met dat pokkeweer buiten).

:wink: :wink:

25 nov 2005 13:39
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Porschegek schreef:

Man man man, ik zou ze geen eten willen geven, al die Porsche rijders, die buiten hun 911, nog tig andere wagen in de garage hebben :roll:

Subaru's Mini's Audi's enz.

Dus zielig, ik ken mensen die af en toe in een vrachtwagen zitten voor hun job, en een prachtigen villa hebben met een verzameling aan auto's. Ik probeer om de mensen niet te snel te beoordelen, en dat zouden nog mensen beter eerst doen. :roll: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

25 nov 2005 13:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
't Is inderdaad de reactie van Porschegek die als zielig te bestempelen is, of misschien eerder snobistisch me dunkt :roll:

25 nov 2005 13:43
Profiel
PorscheForum Rakker
968 ooit 968t
Bericht 
gewoon een turbo nemen, kun je hem zelfs nog eerst laten rollen want je blaast er altijd toch wel langs

en P rijders mogen zich af en toe best bewijzen vind ik want anders rij je een posh en geen porsche

25 nov 2005 16:19
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type-1 1985
alkmaar - oudorp
Bericht 
mij gebeurt het juist vaak dat grijs harigemensen ( 8) ) met grote auto's een potje willen scheuren vanaf het stoplicht. Soms doe ik er wel eens aan mee maar (bijna) nooit met 3-tjes en gti'tjes enz.
Ik scheur het liefst zo hard mogelijk weg bij het stoplicht als het wegdek nat is, dan heb je er nog een beetje fun aan...of komt dat doordat ik geen turbo heb :roll: :?:

944 Granat Rot '85

25 nov 2005 21:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
als alledaagse auto zou ik best een subaru willen rijden

daar zou ik geen probleem mee hebben

@ nicolo

ik had niet overgegeven :wink:

25 nov 2005 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Shark schreef:
Retep968 schreef:
Ook slecht voor je wagen, heb er achteraf altijd spijt van dat ik me heb laten verleiden tot zoiets stoms.

Ik heb er ook wel eens spijt van... steeds vaker kan ik de verleiding weerstaan. Zeker nu ik maar 170 pk/1200kg heb :lol: :lol:

Ik zal het nooit meer vergeten... lang geleden met mijn 205 GTI 1.9... sta gewoon te wachten voor rood op de rechter rijstrook... komt er een BMW Z3 Fer%$ rood instapmodel naast me staan... vent van eind veertig begin vijftig... met een superblonde doos naast 'm... hij was heel erg blij met zijn splinternieuwe "sportwagen"... begint ie een beetje op z'n gaspedaal te drukken... hehehehe... en toen was het groen... hij volop op het gas.. ik vrij normaal optrekken en later het gas erop zodat ik bij hem naar binnen kon blijven kijken.... hij ging meerdere malen door z'n begrenzer heen... hahahah... toen ben ik hem voorbij gegaan en heb toch best wel gelachen. Ik zal het nooit meer vergeten... :lol: :lol: :lol:

Shark :wink:

Wat voor z3 was dat? Ws niet meer dan een 2liter? Ik heb namelijk tot vorig jaar in een M Roadster gereden, dan had je t best pittig gehad me dunkt :lol: .. ook slechts 1x mee gesprint, tegen, jawel, een Subaru.. (vriend van me) Kon het winnen omdat hij standaard ging, want man wat hebben die dingen een tractie...

26 nov 2005 12:45
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
JanH schreef:
Shark schreef:
... komt er een BMW Z3 Fer%$ rood instapmodel naast me staan... vent van eind veertig begin vijftig... met een superblonde doos naast 'm... hij was heel erg blij met zijn splinternieuwe "sportwagenShark :wink:

Wat voor z3 was dat? Ws niet meer dan een 2liter? Ik heb namelijk tot vorig jaar in een M Roadster gereden, dan had je t best pittig gehad me dunkt :lol:

Je antwoord stond er in hoor .Instapmodel is 1.8 4 cilinder :wink:

Laatste update 22/10/2013

26 nov 2005 13:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
zal me worst wezen of dit of dat nieuw bakje sneller is
de mijne klinkt lekkerder dan die moderne crapola met hun catalysators en waterpompen...

nottn beats mfi met antieke demper @ S-redline qua sound...

03 dec 2005 23:20
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Rotterdam
Bericht 
ach met een Porsche 959 Sport maak je het leven zuur van iedereen op de weg :lol:

De ultieme Porsche !!!

04 dec 2005 12:50
Profiel Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
Patje schreef:
ach met een Porsche 959 Sport maak je het leven zuur van iedereen op de weg :lol:

de vraag is voor hoe lang,je zit zo op snelheden dat je rijbewijs mag inleveren.
dat is met een andere porsche al rap maar met een 959 al als je van 2 naar 3 schakelt :wink: :lol: :wink: :lol:

robert

04 dec 2005 21:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
Heb mn BoxsterS besteld nadat ik een dag in zo'n ding heb proefgereden. Daarna 9 maanden wachten op levering.

Dus, inmiddels "gewend" aan 200+ pk een half jaar oude Impreza gekocht voor woon/werk verkeer met vaste deal voor inruil na 9 maanden / levering BoxsterS.

Nou, Impreza is daarna dus gebleven. Beviel / bevalt heel erg goed.

Niet te vergelijken met mn BoxsterS. Impreza (ik heb nog het originele GT model) is gewoon goedkope, slechte auto. Geen torsiestijfheid, ziet er niet uit, plastic, geen afwerking. Maarrrrrrr, 55k gulden, 218pk, 4WD, super stoelen en een best wel goed onderstel maken een hoop goed. Torsiestijfheid te lijf gaan met wat struttbars, iets tunen en idd je hebt een 964/993 killer.

Die van mij is "redelijk mild" getuned tot zo'n 260/265pk (open uitlaat + computer aanpassing) en is tot de 200 gewoon (iets, niet veel) sneller dan de BoxsterS. Boven de 200 gaat ie verliezen omdat een Impreza de luchtweerstand van een baksteen heeft.

Verder tunen is ook relatief makkelijk. Grotere turbo en de wereld ligt van 300 tot 500pk ligt open.

Kortom niet te vergelijken met een Porsche. Maar ook niet onderschatten en een absolute fun auto voor het geld.

Mark.

04 dec 2005 21:43
Profiel
Bericht even geleden...
Dit doet mij denken aan een 20 jaar terug.
De renault Express deed zijn intrede. De wat?? Ja de Renault Express.
Ik kocht hem nieuw.
Een week later wordt ik gebeld " of ik misschien interesse had in een snellere Express". Tja, ikke wel!
Resultaat, na een maandje kreeg ik mijn auto terug. Voorzien van een zeer rap GT turbo blok, racestoelen, 5 puntsgordels, sportonderstel, rolkooi en tal van andere modificaties. Prijs : nulkommaniks. Enige voorwaarde de auto moest een week op een Renault show staan. Een soort wedstrijd van Renault monteurs.

En dan die stoplichtwedstrijdjes.... Op mijn zijkanten zat een 50cm hoge Porschesticker en wat andere reclame.
Komt er naast het stoplicht een Golfje GTI staan die al lachend naar de Porschesticker keken. Nou die kwamen van een koude kermis thuis.
Ik racete namelijk nooit weg, maar reed gelijk op. Tot de snelheid tegen de 150 km/u lag, schakelde dan even terug en trapte vervolgens het gas diep in om vervolgens een paar uiterst verbaasde ogen achter te laten.
Was wel lachen met GTI'tjes,Manta's e.d.

Een keer bijna mee bekeurd. Ik reed rond de 140 en zag 'savonds de lichten van een 911 opduiken achter mij. Ik dacht die schud ik even af. Bij 190 km/u werd ik toch even ingehaald door een witte 911 met rode striping, een zwaailicht...afijn je raadt het al.
De bijrijder gebaarde af te remmen. Rondde 100km p/u hoor ik ineens een stem door de speaker achterop " zo en nu verder rustig aan met die Dinky toy" om vervolgens diezelfde Porsche met een rotgang te zien vertrekken. Toen kon het nog...

Rene

04 dec 2005 21:58
964.c4
assendelft
Bericht Re: even geleden...
porsonly schreef:
Rondde 100km p/u hoor ik ineens een stem door de speaker achterop " zo en nu verder rustig aan met die Dinky toy"

:lol: :lol: :lol: :lol:

robert

04 dec 2005 22:04
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende