Auteur |
Bericht |
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Marcel je hebt gelijk hoor, maar het was in Nederland en op dat moment dacht ik eigenlijk alleen maar aan mijn rijbewijs te behouden, dus ik haakte maar af!
Gr.JBP
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
24 nov 2005 16:00 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
mietje
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
25 nov 2005 0:28 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Liever een mietje MET verstand dan een flinke tienus die DENK hersens te hebben en ze dus niet KAN gebruiken.
Daaaaag Robbie
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
25 nov 2005 0:53 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Robbie is toch dat jongetje dat na een paar bochtjes al moet kotsen?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
25 nov 2005 11:07 |
|
|
Porschegek
|
Als Subaru rijder ben je eigenlijk een beetje zielig snel. Je kan geen Porsche veroorloven en dan hoop je met zo'n goedkope gebakkie er toch bij te horen.
Subaru is gewoon een snel motorblok met een koektrommel eromheen
|
25 nov 2005 12:15 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Dat moet toch wel pijn hebben gedaan, daar bij dat stoplicht!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
25 nov 2005 12:18 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Het hangt er van af hoe je het bekijkt.
Je kan ook zeggen : het hoeft niet altijd zo duur te zijn als een Porsche om goed te zijn.
Subaru heeft zeker zijn strepen toch al verdiend, denk maar aan de ontelbare overwinningen in de rally.
Het uiterlijk van die Imprezas mag er voor mij zijn, alleen het interieur kan wat aantrekkelijker. Qua betrouwbaarheid zal het zeker niet moeten onderdoen.
Mijn vrouw heeft ooit een kleine Subaru gehad en ik vond het ongelofelijke fun om met te rijden. Nooit kosten aan gehad, wat ik niet kan zeggen van onze BMW en Mercedes.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
25 nov 2005 12:23 |
|
|
Jort
Groningen
|
Voor het geld van een gloednieuwe WRX STi kun je een hele leuke 2de hands 911 kopen.
Daarbij komt, hoe zielig ben je als je een heerlijke gooi- en smijt-auto hebt die ook nog eens behoorlijk snel is? Ben je dan zielig omdat anderen je auto niet mooi vinden? Zielig omdat je niet zoveel centen hebt als een ander? Of gewoon zielig omdat je ook plezier hebt?
Niet iedereen met veel geld komt automatisch bij Porsche terecht. Gelukkig.
En.. niet iedereen koopt een auto om "erbij te horen"...
|
25 nov 2005 12:46 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Klassiek staaltje van: "Hoe veroordeel ik iemand op basis van mijn ideeën"...
|
25 nov 2005 13:03 |
|
|
John
Cayenne
|
Das helemaal waar, en zelfs een zeer recente Boxster, als er 1 auto is die een soeboeroe gek maakt is dat wel een Boxster, en das niet zielig, das de waarheid.
Jij hebt toch ook een Boxster Jort???, of haal ik je door de war met die bretelletjes rakker.
|
25 nov 2005 13:04 |
|
|
Jort
Groningen
|
Jouw waarheid. Ik zal je niet wakker maken.
Meneer Kelder rijdt naar mijn weten al een tijdje 4200GT.
|
25 nov 2005 13:12 |
|
|
John
Cayenne
|
Dan droomde ik zeker toen ze op het circuit van Zandvoort dat is teste, man die Boxster is superieur, en vele malen mooier.
Oja en Jort Kelder heeft idd. een Maserati, das zijn probleem.
(beetje dollen houd het hier smeuig, met dat pokkeweer buiten).
|
25 nov 2005 13:39 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Man man man, ik zou ze geen eten willen geven, al die Porsche rijders, die buiten hun 911, nog tig andere wagen in de garage hebben
Subaru's Mini's Audi's enz.
Dus zielig, ik ken mensen die af en toe in een vrachtwagen zitten voor hun job, en een prachtigen villa hebben met een verzameling aan auto's. Ik probeer om de mensen niet te snel te beoordelen, en dat zouden nog mensen beter eerst doen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
25 nov 2005 13:40 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
't Is inderdaad de reactie van Porschegek die als zielig te bestempelen is, of misschien eerder snobistisch me dunkt
|
25 nov 2005 13:43 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
gewoon een turbo nemen, kun je hem zelfs nog eerst laten rollen want je blaast er altijd toch wel langs
en P rijders mogen zich af en toe best bewijzen vind ik want anders rij je een posh en geen porsche
|
25 nov 2005 16:19 |
|
|
kona bart
944 type-1 1985alkmaar - oudorp
|
mij gebeurt het juist vaak dat grijs harigemensen ( ) met grote auto's een potje willen scheuren vanaf het stoplicht. Soms doe ik er wel eens aan mee maar (bijna) nooit met 3-tjes en gti'tjes enz.
Ik scheur het liefst zo hard mogelijk weg bij het stoplicht als het wegdek nat is, dan heb je er nog een beetje fun aan...of komt dat doordat ik geen turbo heb
_________________________________________ --<< PORSCHE POWER >>--
944 Granat Rot '85
|
25 nov 2005 21:35 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
als alledaagse auto zou ik best een subaru willen rijden
daar zou ik geen probleem mee hebben
@ nicolo
ik had niet overgegeven
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
25 nov 2005 22:24 |
|
|
JanH
|
Wat voor z3 was dat? Ws niet meer dan een 2liter? Ik heb namelijk tot vorig jaar in een M Roadster gereden, dan had je t best pittig gehad me dunkt .. ook slechts 1x mee gesprint, tegen, jawel, een Subaru.. (vriend van me) Kon het winnen omdat hij standaard ging, want man wat hebben die dingen een tractie...
|
26 nov 2005 12:45 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Je antwoord stond er in hoor .Instapmodel is 1.8 4 cilinder
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 nov 2005 13:15 |
|
|
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
zal me worst wezen of dit of dat nieuw bakje sneller is
de mijne klinkt lekkerder dan die moderne crapola met hun catalysators en waterpompen...
nottn beats mfi met antieke demper @ S-redline qua sound...
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
03 dec 2005 23:20 |
|
|
Patje
Rotterdam
|
ach met een Porsche 959 Sport maak je het leven zuur van iedereen op de weg
_________________________________________ Porsche 959 Sport : 6 cilinder boxermotor 450pk 0-100 in 3,7 sec. topsnelheid: 300+km/u Permarnente 4wd
De ultieme Porsche !!!
|
04 dec 2005 12:50 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
de vraag is voor hoe lang,je zit zo op snelheden dat je rijbewijs mag inleveren.
dat is met een andere porsche al rap maar met een 959 al als je van 2 naar 3 schakelt
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
04 dec 2005 21:10 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Heb mn BoxsterS besteld nadat ik een dag in zo'n ding heb proefgereden. Daarna 9 maanden wachten op levering.
Dus, inmiddels "gewend" aan 200+ pk een half jaar oude Impreza gekocht voor woon/werk verkeer met vaste deal voor inruil na 9 maanden / levering BoxsterS.
Nou, Impreza is daarna dus gebleven. Beviel / bevalt heel erg goed.
Niet te vergelijken met mn BoxsterS. Impreza (ik heb nog het originele GT model) is gewoon goedkope, slechte auto. Geen torsiestijfheid, ziet er niet uit, plastic, geen afwerking. Maarrrrrrr, 55k gulden, 218pk, 4WD, super stoelen en een best wel goed onderstel maken een hoop goed. Torsiestijfheid te lijf gaan met wat struttbars, iets tunen en idd je hebt een 964/993 killer.
Die van mij is "redelijk mild" getuned tot zo'n 260/265pk (open uitlaat + computer aanpassing) en is tot de 200 gewoon (iets, niet veel) sneller dan de BoxsterS. Boven de 200 gaat ie verliezen omdat een Impreza de luchtweerstand van een baksteen heeft.
Verder tunen is ook relatief makkelijk. Grotere turbo en de wereld ligt van 300 tot 500pk ligt open.
Kortom niet te vergelijken met een Porsche. Maar ook niet onderschatten en een absolute fun auto voor het geld.
Mark.
|
04 dec 2005 21:43 |
|
|
porsonly
|
even geleden...
Dit doet mij denken aan een 20 jaar terug.
De renault Express deed zijn intrede. De wat?? Ja de Renault Express.
Ik kocht hem nieuw.
Een week later wordt ik gebeld " of ik misschien interesse had in een snellere Express". Tja, ikke wel!
Resultaat, na een maandje kreeg ik mijn auto terug. Voorzien van een zeer rap GT turbo blok, racestoelen, 5 puntsgordels, sportonderstel, rolkooi en tal van andere modificaties. Prijs : nulkommaniks. Enige voorwaarde de auto moest een week op een Renault show staan. Een soort wedstrijd van Renault monteurs.
En dan die stoplichtwedstrijdjes.... Op mijn zijkanten zat een 50cm hoge Porschesticker en wat andere reclame.
Komt er naast het stoplicht een Golfje GTI staan die al lachend naar de Porschesticker keken. Nou die kwamen van een koude kermis thuis.
Ik racete namelijk nooit weg, maar reed gelijk op. Tot de snelheid tegen de 150 km/u lag, schakelde dan even terug en trapte vervolgens het gas diep in om vervolgens een paar uiterst verbaasde ogen achter te laten.
Was wel lachen met GTI'tjes,Manta's e.d.
Een keer bijna mee bekeurd. Ik reed rond de 140 en zag 'savonds de lichten van een 911 opduiken achter mij. Ik dacht die schud ik even af. Bij 190 km/u werd ik toch even ingehaald door een witte 911 met rode striping, een zwaailicht...afijn je raadt het al.
De bijrijder gebaarde af te remmen. Rondde 100km p/u hoor ik ineens een stem door de speaker achterop " zo en nu verder rustig aan met die Dinky toy" om vervolgens diezelfde Porsche met een rotgang te zien vertrekken. Toen kon het nog...
Rene
|
04 dec 2005 21:58 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: even geleden...
_________________________________________ remmen is angst
|
04 dec 2005 22:04 |
|
|