Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 5:57

Antwoord op onderwerp  [ 954 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 39  Volgende
Formule 1, Seizoen 2022 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2022
MY00 schreef:
Heren, in de eerste paar rondes, na de her start, was Leclerc sneller dan Max. Max nam bij de start een voorsprong en werd langzaam bij gehaald..

Zou Max meer met bandenmanagement bezig zijn geweest en heeft Leclerq door die acties in begin van de strijd dit later moeten bekopen met slechtere rondetijden?

10 okt 2022 12:29
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
MY00 schreef:
Heren, in de eerste paar rondes, na de her start, was Leclerc sneller dan Max. Max nam bij de start een voorsprong en werd langzaam bij gehaald.
Leclerc heeft ook een hele tijd de snelste ronde op zijn naam gehad.

Dat noemen ze bandenmanagement. Mede daarom was Max overall veruit de snelste (niet over 1 of een paar rondes, maar over alle rondes).

Ander nieuws. Binotto heeft uiteraard een rode bril:
Citaat:
Er was geen voordeel voor Charles. Hij had een paar tienden voorsprong voordat hij afsneed en bleef een paar tienden voor nadat hij terugkwam op de baan.

Nou Bino... Charles maakte een remfout, waardoor hij de bocht miste. Als hij de bocht vervolgens niet had afgesneden, was Perez hem voorbij gegaan. Dus Charles heeft wel degelijk voordeel gehad bij het afsnijden. Dat was ook wat de stewards geoordeeld hebben.

10 okt 2022 12:30
Profiel
Moderator
PF #57
Hij is 27. Hangt er al wat jaren bij zonder de kans te krijgen. Ik denk dat de budgetcap mede zijn redding is omdat coureurs voor sommige teams niet langer ‘een zak geld’ mee hoeven te brengen (Latifi, Mazespin etc). Ik denk niet dat Nyck zoveel keuze had overigens. Wel gaaf!

10 okt 2022 12:36
Profiel
M140i
anton964 schreef:
De stap van de vries, wat vinden we daar van.
Die had denk ik toch wel een beter stoeltje kunnen krijgen. Of zou het een opstapje zijn naar redbull?

Een beter stoeltje? Ik vind Toro Rosso toch wel één van de betere teams, kwalificeren ook regelmatig in de top 10. Ik denk dat De Vries heel tevreden mag zijn met een stoeltje bij Toro Rosso. Ik schat hem niet hoger in dan Gasly. Wel een getalenteerde rijder, maar dat is Gasly ook. Misschien denk ik er over 7 jaar wel anders over.

10 okt 2022 12:37
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
horn schreef:
...LH won tenminste 5 van zijn 7 kampioenschappen omdat hij verreweg de beste auto had. Waar Bottas ook nooit mee kon wat HAM ermee kon....

Had Hulkenberg niet een keer in de auto van LH gereden?

10 okt 2022 13:10
Profiel
Cayman S
Polydeukes schreef:
Dat noemen ze bandenmanagement. Mede daarom was Max overall veruit de snelste (niet over 1 of een paar rondes, maar over alle rondes).

Dat zou kunnen, maar neemt niet weg dat Leclerc op dat moment sneller was.

M.b.t. Nyck, persoonlijk denk ik niet dat hij bij een beter team terecht had kunnen komen. Verder veranderen de regels niet heel veel meer en kan alphatauri, met de sterke 'Honda' motor, volgend jaar een stuk beter ervoor staan. Naar Red Bull kan zeker, maar zie ik persoonlijk niet gebeuren. Dan had hij wel al langer F1 gereden.

René

10 okt 2022 13:12
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Afbeelding

Check slijtage.

10 okt 2022 13:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Breda
MY00 schreef:
Dat zou kunnen, maar neemt niet weg dat Leclerc op dat moment sneller was.

Ik heb een kapot horloge. Dat geeft maar liefst 2x per dag de juiste tijd aan.

10 okt 2022 15:54
Profiel
Cayman S
Dat is fijn. Die van mij werkt, ik ga ervan uit dat deze ongeveer de juiste tijd aangeeft.

René

10 okt 2022 16:08
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Als Nyck uiteindelijk bij RB terecht zou komen, moeten ze de teamnaam wel veranderen in Orange Bull. Alhoewel: "OB" is dan weer minder gelukkig, marketing technisch gezien :lol:

10 okt 2022 16:58
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
MY00 schreef:
M.b.t. Nyck..... Dan had hij wel al langer F1 gereden.

Denk dat het voor Nick meer te maken heeft gehad met beroerde timing van zijn F2 titel op een moment dat er geen stoeltjes waren, dan zijn talent.... Ik verwacht dat het wel leuk gaat worden bij Alfa Tauri koment jaar.

En eindelijk de kogel door de kerk ontrend het budget plafond, kon het woord bijna niet meer zien .... Red Bull als enige in overtreding met ongeveer 5%. Nu weer olie op t vuur wat betreft een passende straf... Pffff

10 okt 2022 20:44
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Ik denk dat De Vries in z’n handjes mag knijpen met zijn stoeltje bij AT. Hij was, behalve misschien bij Williams, bij geen enkel team in beeld en heeft dat gekeerd doordat hij ‘t goed deed op Monza. Heel knap, maar samen met zijn prestaties in andere klassen toch te weinig credits om direct bij een top-team terecht te komen. Daar zijn alle stoeltjes trouwens bezet, tenzij je Alpine een top-team vindt.

Ik vind de mogelijkheid die Nyck bij AT wordt geboden een prachtige kans, met werkelijke potentie om door te groeien naar RB. Perez heeft nog een contract t/m 2024 en dan hebben ze een degelijke en ervaren coureur naast Verstappen nodig die levert. Ik zie die kwaliteiten eerder bij Nyck dan bij Yuki T.

10 okt 2022 21:17
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Ik geloof niet dat yuki ooit in een RB komt, is mentaal een wrak, de vries is daar wel heel sterk in. Is net als max de rust zelf

10 okt 2022 22:48
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
yohanv schreef:
(...).... Red Bull als enige in overtreding met ongeveer 5%.

en zo komen die geruchten dus de wereld in. :mrgreen:
1 to 1.5m op $145m is 1% volgens mijn calculator. :salut:

Onwijs gave reactie van Alonso voor de camera op Max' 2e titel trouwens. Erg sympatieke vent. :thumleft:

11 okt 2022 5:07
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Curaçao
giulia schreef:
Nou, eerst het telraam nog maar eens erbij pakken. Wat een soap…

2.2VTEC schreef:
Eigen reglementen zo ingewikkeld maken dat ze ze zelf niet meer snappen of kunnen toepassen…

Ik denk niet dat dit helemaal juist is. De FIA/wedstrijdleiding heeft nooit aangegeven dat er maar beperkte punten zouden worden vergeven. Het waren de commentatoren (in ieder geval die van de ned tv en Sky tv die ik gezien/gehoord heb) die het misverstand omtrent de puntentelling de wereld in geholpen hebben. Ik zag zelfs lijstjes met percentages gereden rondes en toe te kennen punten.
Halverwege het tweede deel van de race heeft de FIA (in reactie hierop?) een bericht doen uitgaan dat de volle punten zouden worden toegekend. Voor zover ik heb gezien heeft echter geen van de commentatoren dit bericht opgepikt. Ik weet in ieder geval van Sky tv die later heeft aangegeven dat ze inderdaad een dergelijk bericht hadden ontvangen maar dit zonder verdere actie terzijde hadden gelegd.
Initieel was Max geen kampioen. Toen echter Leclerc zijn 5 sec straf kreeg en daardoor 3e werd kwam de FIA gelijk, nog tijdens het interview op de baan, met de mededeling dat Max kampioen was. Dat aanvankelijk iedereen ietwat in verwarring was en het niet gelijk geloofde kun je de FIA niet aanrekenen.

Wat ik wel heel apart vond is dat, voor zover ik weet, tenminste 4 teams dachten dat er nog een ronde gereden moest worden. Ook GP zei op een gegeven moment over de radio tegen Max dat er nog twee ronden te rijden waren. Vlak voor de finish begon hij te twijfelen omdat iedereen gereed maakte om af te vlaggen. De monteur van Max gaf zelfs aan dat Max na de streep nog maar even door moest rijden om eerst te kijken of de race echt afgelopen zou zijn!!!
Was Max de start/finish lijn nu net wel of net niet gepasseerd toen de klok op nul ging? Volgens de FIA niet, volgens sommige teams (waaronder dus RB) wel.

11 okt 2022 7:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Breda
Wimpie67 schreef:
(...) Heel knap, maar samen met zijn prestaties in andere klassen toch te weinig credits om direct bij een top-team terecht te komen (...)

Toch zijn die prestaties indrukwekkend. Nyck is kampioen geworden in bijna iedere klasse waarin hij heeft geracet:

Europees kampioen karting KF3
Wereldkampioen karting KF2
Wereldkampioen karting KF1
Kampioen Formule Renault Eurocup
Kampioen Formule Renault Alps Cup
Wereldkampioen Formule 2
Kampioen WEC LMP2
Wereldkampioen Formule E

In zijn jaren in F2 reed hij met George Russell, Lando Norris, Nikita Mazepin en Alexander Albon. Hij had gewoon de pech dat de stoeltjes op waren.
Maar aan zijn prestaties heeft het nooit gelegen.

11 okt 2022 9:22
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Dat bedoel ik, als hij het goed doet zit hij in 2024/25 in het stoeltje van perez.

11 okt 2022 10:43
Profiel
Cayman S
@Polydeukes,

Hij heeft dit allemaal idd gewonnen, wat zeer zeker mooi en speciaal is.
Maar hij deed er wel lang over of won in een veld wat men zag als niet heel competitief.
GP3 is hij 6e geworden terwijl zijn team genoten Leclerc en Albon 1e en 2e werden.
Kampioen in de F2 heeft hij 3 jaar over gedaan.

Het is zeker een goede rijder maar heeft op de een of andere manier toch te weinig indruk gemaakt tijdens zijn kampioens seizoenen.
Verder had hij natuurlijk de pech dat er al een andere Nederlander in de F1 reed en de Nederlandse markt maar erg klein is mbt sponsering.
Ik hoop ook echt dat hij volgende jaar heel erg goed rijdt en we kunnen genieten van hem.

René

11 okt 2022 11:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Breda
Natuurlijk spelen niet alleen de prestaties een rol. Marketing en funding zijn tegenwoordig minstens zo belangrijk.
Maar dat neemt niet weg dat er F1-coureurs zijn (geweest) met een minder indrukwekkend CV.

11 okt 2022 13:53
Profiel
Cayman S
Dat zeker, maar waarschijnlijk hadden Papa en Mama een dikkere portemonnee.

René

11 okt 2022 14:53
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Leuk stukje vandaag van Mario Andretti, op 82 jarige leeftijd een stukkie sturen in een 'moderne' F1 auto.... Petje af, die kan nog steeds sturen :drive: :thumleft:

video-82-jarige-andretti-maakt-indruk-en-scheurt-in-een-formule-1-bolide

17 okt 2022 4:47
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
En Ham laat zich weer eens van zijn beste kant zien...wat een zielepoot is ie toch.

23 okt 2022 22:53
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Beetje bochten bingo spelen nadat Max hem voorbij was. Triest.

Verder puike race. Echt van genoten. Top gereden van Max ook weer.

23 okt 2022 22:54
Profiel
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Voor het eerst gekeken via viaplay. Geen idee wie de regie heeft, maar aan het einde was het stuitend dat het publiek kennelijk belangrijker was dan de begrijpelijke emoties bij Horner en Max of Helmut Marko. Gewoon niet diekleine ontmoetingen laten zien. Mooie overwinning van Max en zag ik het nu goed dat die Lewis Zielepiet Max gewoon negeerde?

23 okt 2022 23:06
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Max…. Fenomenaal. Na die pitstop gewoon dik 5 seconden inhalen op Lewis… wereldklasse.

23 okt 2022 23:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 954 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 39  Volgende