Auteur |
Bericht |
giulia
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
In concoursconditie (dus hagelnieuw, 100 punten) mag je blij zijn als je in de huidige markt 200K krijgt. 1 stapje daaronder gaat het hard richtig in de 150K.
de 3.0 blijft op zich wel stijgen in prijs in de huidige markt daar waar de 3.3's aardig gezakt zijn. Voor onder de 100K heb je al erg mooie en goede 3.3 Turbo's.
|
17 okt 2022 11:55 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Als het om de pk’s gaat dan kun je die 1984’er beter laten staan…. Zelfs op de duitse autobahn met 120-130 op de klok ook, en met plezier…en beleving vind ik dan want ik heb nooit haast; tijd zat….
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
17 okt 2022 11:57 |
|
|
emiel79
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Het gaat zeker niet om alleen het vermogen vandaar dat in mijn zoektocht ben geswitched van een 997 turbo naar een 964/SC. Hij is voornamelijk bedoeld om in de weekenden leuke toertochtjes te maken met mijn vriendin. En eerlijk is eerlijk ik vind de looks van de SC en de 964 tijdloos en mooier dan de 996 en zelfs de 997 ( smaken kunnen verschillen uiteraard ) Waarschijnlijk komt er nog een Audi S2 naast voor het vermogen (600 pk in 1350 kg rijd ook leuk ). Hebben hier mensen ervaring met een aankoopkeuring? Zijn er ook goede partijen die dit op locatie doen?
_________________________________________ Porsche 997 Turbo
|
17 okt 2022 16:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Ervaringen genoeg op dit forum, want het is eigenlijk Regel #1 bij aanschaf van een Porsche Er zijn zeker Specialisten die op locatie een AKK doen - voor jou betekend dat, dat je ook de reistijd (en kosten?) van en naar de plaats waar de Porsche te koop staat zult moeten betalen ... Een particulier heeft niet vaak een brug - en dat is toch wel handig bij een AKK Mocht je de 997 in Staphorst willen laten keuren - daar zit een garage die zich "De Porsche 911 Specialist in Staphorst" noemt .... Maar er zijn ook Specialisten die alleen Porsche's doen op nog geen 20 min. rijden van Staphorst
|
17 okt 2022 20:42 |
|
|
emiel79
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
De SC waar ik ga kijken staat in België op 40 km van Eindhoven.
Misschien anders maar kijken of hij bij Porsche centrum Eindhoven gekeurd kan worden
_________________________________________ Porsche 997 Turbo
|
17 okt 2022 21:37 |
|
|
emiel79
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Iemand toevallig bekend met dit bedrijf… http://www.p-specialist.nl/contact.html
_________________________________________ Porsche 997 Turbo
|
17 okt 2022 21:43 |
|
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Ik geloof niet dat ik je helemaal snap; je bent op zoek naar auto met veel (veeel) vermogen en gaat dan kijken naar een klassieker als de SC?? Daarmee wordt je links en rechts ingehaald, tegenwoordig. Is het niet door gebrek aan vermogen, dan wel door het feit dat je die oude techniek toch een beetje wilt sparen (ik wel) Als je pure snelheid wilt kun je beter een elektrische auto nemen!
_________________________________________ kaufen, behalten, genießen...
|
17 okt 2022 21:50 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Je kunt ook naar Paul Geeris voor een AKK.
|
17 okt 2022 22:07 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
De TS vroeg zich alleen af of hij bij een SC of iets dergelijks ook het vermogen ging missen, aangezien hij een auto heeft gehad waar ook de electrische amper aan kunnen tippen ... zeg-maar-bijna-twee-en-een-half-keer een 993 aan vermogen...
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
18 okt 2022 2:38 |
|
|
emiel79
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Thanks dat ziet er uit als een goede optie… nu eerst zaterdag een proefritten maken…
_________________________________________ Porsche 997 Turbo
|
18 okt 2022 8:29 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
En nu zaterdag niet schrikken van het vermogen .
_________________________________________ Rebel engineering
|
18 okt 2022 8:31 |
|
|
bladerunner
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Waar in België staat deze? Ik woon namelijk op +/- 40 km van Eindhoven in België. Misschien ken ik de wagen.
|
18 okt 2022 8:52 |
|
|
emiel79
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
In Neerpelt een zwarte 911 3.0L uit 1984
_________________________________________ Porsche 997 Turbo
|
18 okt 2022 11:27 |
|
|
DennisvdB
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Dan kun je ook langs van Beurden in Turnhout voor een AKK als je wilt. Of Porsche Centrum Antwerpen, ook niet ver er vandaan.
|
18 okt 2022 12:55 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Peter van Dillen, die weet er wel wat van af. Daar had ik mijn Porsches altijd in onderhoud.
|
18 okt 2022 13:07 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Oh, dan is 200pk zat voor toertochten met passagier en zeker op bochtige wegen lijkt mij, tis toch geen wedstrijd…. Bovendien als je een tesla wilt bijhouden dan mag je met heel duur ‘spul’ aankomen om voor te blijven. Maarja, die snelle tesla staat verderop vooraan bij de volgende set verkeerslichten en is per definitie niets mee opgeschoten… Succes met de aankoop….
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
18 okt 2022 13:37 |
|
|
emiel79
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Ik twijfel er ook niet aan dat ik mij met 200-225pk in een 911 van 1150 kg goed ga vermaken…. Al zou het alleen maar zijn om er vanaf het terras naar te kijken en te denken …. Die is lekker van mij.
Ps tesla zijn leuk tot de 180/200 daarna vloog de Audi er hard voorbij.
_________________________________________ Porsche 997 Turbo
|
18 okt 2022 14:26 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Tot de eerst bocht/rotonde dan.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 okt 2022 15:52 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Hoeveel vermogen is totaal niet belangrijk. De meesten kunnen er toch niks mee. Velen hebben door te late interesse in het merk leren leren autorijden in voor of vierwielaandrijving. Je kunt weinig met die ervaring, werkt vaak alleen maar tegen. Meer pk's is er vooral voor om het steeds hogere gewicht van auto's door te veel onzinnige bullshit en (o.a. daardoor ?) een tekort aan wagenbeheersing te compenseren. Voor het gevoel van G krachten tijdens acceleratie kun je ook naar de kermis. Of een auto kopen met 600 pk. Dus dat moet niet de reden zijn om een 911 te kopen. Het terras gehalte zou ook niet moeten mee wegen. Koop een oude 912, leer rijden en daarna om de paar jaar opbouwen naar steeds meer pk's omdat je weet dat je daar aan toe bent. Zo ging dat 30 jaar geleden vaak. Helaas werkt het tegenwoordig niet mee zo doordat uiterlijk vertoon belangrijker is geworden en door de belachelijke prijzen van hebbe-dingen. .
_________________________________________ Rebel engineering
|
19 okt 2022 7:52 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Gozer haalt zelfs de eerste bocht niet eens. Klos hout onder het gaspedaal was goedkoper geweest… https://youtu.be/XYMJi2xto3oMomenteel met al die bladeren op de achteraf wegen hier gebruik ik nog geen 100 vd 200pk, cruisen en genieten van de grenswegen. Dus de 3.2 gebruiken voordat de verplichte winterstop ingaat.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
19 okt 2022 14:18 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Uit het hart gegrepen. Ik heb leren rijden (ik bedoel: echt leren rijden) in een Toyota Staret, achterwielaandrijving en 40 hele pk’s. Ik heb nog steeds profijt van de lessen die ik in die auto leerde…..
|
19 okt 2022 15:39 |
|
|
emiel79
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Het zal wel aan mij liggen maar wat is er mis met trots zijn op je auto of genieten van hoe je auto eruit ziet….
Voor mij is er meer belangrijk aan een auto dan alleen hoe hij rijd, ik koop hem ook omdat ik hem mooi vind, als het de best rijdende auto is en ik vind het spuuglelijk dan zou ik niet kopen.
_________________________________________ Porsche 997 Turbo
|
19 okt 2022 16:32 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Daar is helemaal niks mis mee. .
_________________________________________ Rebel engineering
|
19 okt 2022 16:41 |
|
|
Geronimo78
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Helemaal mee eens Emiel. Een 911 is voor mij pure kunst en zo heb ik de aanschaf thuis ook verkocht:)
|
19 okt 2022 21:57 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Ik zie dat er helemaal geen antwoord is gegeven op de eigenlijke vraag en het topic zoals vaak op forums een andere kant op ging door de gegeven info vóór de eigenlijke vraag. Dat de motor al gereviseerd is maakt niet veel uit als je naar boven de 230 pk wilt gaan. Om gebruik te maken van de motor in huidige staat kun je gaan tot ongeveer 225pk door andere nokkenassen, inlaat en uitlaat. Reken op 10.000,- voor het gemak. Voor meer vermogen zul je heel veel moeten veranderen en de motor moet helemaal uit elkaar. Dat de motor een revisie heeft gehad bij grotere vermogenswinst is jammer want daar heb je niks aan. Het enige voordeel is dat de motor schoner is en dat er minder boutjes en moeren zullen afknappen. Met een beetje pech is het een matige revisie geweest en moeten er fouten hersteld worden. Reken voor opbouwen naar 250pk in ieder geval ongeveer Euro 25.000,- . En voor 300 pk ruim Euro 30.000,- . Dat is inclusief een goede revisie passend bij het nieuwe motorvermogen. Mag het wat minder goed rijdbaar en dus race achtiger zijn kan het voor Euro 2500,- minder klaar zijn.
_________________________________________ Rebel engineering
|
20 okt 2022 8:39 |
|
|