Auteur |
Bericht |
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
En ook niet snel op zijn teentjes getrapt
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
25 okt 2022 20:41 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
De Cayenne is zeer praktisch maar we hebben hem eerlijk gezegd alleen nog maar voor de hond. Een Audi Q4 of e-tron zou de betere optie kunnen zijn maar in neig meer naar een Audi GT omdat ik deze net wat fraaier vind dan een Taycan.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
25 okt 2022 20:42 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Is ook mooi. Alleen de achterkant vind ik minder geslaagd.
|
25 okt 2022 20:55 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Nou, de cross turismo uitvoering die jij hebt vind ik dan weer mooier dan de GT en gewone Taycan.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
25 okt 2022 21:42 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Als het puur over schoonheid gaat wint de Model S glansrijk. Taycan heeft een lelijke neus, GT een lelijke kont.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 okt 2022 21:54 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ook niet. Daar hebben ze geen verstand van voetbal
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 okt 2022 21:56 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
En de model S heeft inderdaad beide….
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 okt 2022 10:47 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Model S
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
26 okt 2022 18:30 |
|
|
jvg.65
Ex Porsche 996 C4SOss
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Humor Model S maakt bij mij niet echt wat los, de achterkant van de Taycan GT en van de Panamera GT daarentegen
_________________________________________ www.smartroombarcelona.com
|
26 okt 2022 18:49 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Heb nix met Tesla, maar vind de S juist wel geslaagd als model. Theekan, zeker de ST of CT vind ik dan weer nix. Veel te dik.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
26 okt 2022 19:49 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Heb je ook foto's van beide? Wrs bedoel je CT of ST
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
26 okt 2022 20:57 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
27 okt 2022 8:09 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Hé, een Tesla waarvan het onderstel wél is vastgeschroefd
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
27 okt 2022 13:22 |
|
|
jvg.65
Ex Porsche 996 C4SOss
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
ff gezocht enuh geen GT gevonden, foutje bedoel idd CT en ST
_________________________________________ www.smartroombarcelona.com
|
27 okt 2022 18:15 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
27 okt 2022 18:27 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
31 okt 2022 17:20 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Mooi meegenomen maar geen hond die hier waarde aan hecht. Maar musk die Twitter overneemt….dat vind ik wel interessanter
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
31 okt 2022 18:42 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
| | | | outletvalve schreef: De Taycan heb ik gereden en is voor "dagelijks gebruik" een prima auto. Om te stellen dat hij ook op bergpassen geschikt is om te scheuren is een te groot compliment. Het blijft een erg zware auto, die is simpelweg niet bedoelt is om haarspeldbochtjes te nemen. Daar is een 911, cayman of boxster voor bedoelt. Terug naar het onderwerp, sinds kort rijdt TOTMBO een Tesla model 3. Op zich prima mee te leven, het is wat gedoe als je veel rijdt, dan blijf je nadenken over wanneer en waar moet ik naar de lader ? En dat is toch wel een nadeel vind ik. Je rijdt niet meer zo onbezorgd als in een ICE waar altijd wel een pomp te vinden is binnen een straal van een paar kilometer. *Bouwkwaliteit is minder (gooi de achterklep eens dicht en dan denk je "een Merc of BMW klinkt toch anders). *Bediening, eigenlijk alles (audio, navigatie, voertuigbediening) moet je bedienen op dat grote scherm, en dat zit niet voor je neus zit maar rechts van je. "MONO" rijden gaat dus niet, je zit zeer regelmatig aan het scherm om iets aan te passen, daarbij kijk je dus niet meer vooruit maar naar het scherm. Niet handig, en potentieel gevaarlijk. Waarom niet wat meer intelligente bediening gemaakt op het stuur (zoals elke andere auto dat heeft) ? *Cruisecontrol en lane control werken wel mooi. *Range, valt me toch een beetje tegen, de voorspelde range in het scherm is niet realistisch. Ik rij express rustig met het ding om een grote range te hebben, maar de "beloofde rijafstand" /batterijcapaciteit neemt sneller af dan wat beloofd wordt door de computer. *Comfort is goed in orde, stoelen zitten goed, geluidsniveau in de T3 is natuurlijk bijzonder stil. *Weggedrag is ok, maar ik stoor me aan het te sterk centrerend vermogen van het stuurwiel. De misses is wel blij dat hij "hard kan optrekken", erg handig als je moet invoegen of bij het stoplicht andere mensen voorbij wil En de bijtelling die is een stuk lager is, dus heeft ze netto meer inkomen. | | | | |
Ik rij nu al een korte tijd met Tesla en ik ken eigenlijk weinig van je verhaal. Kan je niet thuis laden? Of heb je een standard range terwijl je dagelijks heel veel kilometers doet? Ik heb een Model 3 LR en met +400km bereik kom ik makkelijk toe en anders genoeg snelladers onderweg of traagladers op de plaatsen waar ik moet zijn. Bouwkwaliteit, de koffer kan ik niet dichtgooien, gaat elektrisch. Weinig aan op te merken. De kwaliteit is ook wel gigantisch veel verbeterd sinds eind 2020. Bediening, alles gaat inderdaad via dat scherm, maar wat moet je dan continu aanpassen? Ik zit daar eens aan als ik het verbruik wil bekijken ofzo, voor de rest is alles al goed ingesteld. Cruise control vind ik net niet lekker werken, 90% van de tijd gaat het goed, maar als je wilt inhalen op de autostrade blijft de Tesla gefocust op je voorligger en gaat die ook vertragen tot dat je 100% op het andere rijvak bent. Best vervelend als je niet gewend bent om 150 meter op voorhand al van rijvak te veranderen. Geef mij maar de ACC die ik gewend ben van de Duitsers en Volvo. Deze stoppen met te vertragen vanaf het moment dat je de richtingaanwijzer aanzet. Range, met +400km bereik elke dag (ik kan thuis laden) kom ik ruimschoots toe. En als je de navigatie opzet berekent de Tesla hoeveel batterij je ongeveer zal overhebben op je eindbestemming, dat blijkt toch redelijk goed ingeschat te zijn. En desnoods herberekent 'ie als je wat harder/trager rijdt dan ingeschat. Comfort vind ik ook oké, al komt dat vooral door de autozetels. Want het onderstel is echt wel hard, gelukkig gedempt door de zetels. Voor de rest weinig aan op te merken. Dat gezegd zijnde, ik mis het drukkere interieur wel van de klassieke wagens. De andere merken worden ook steeds beter in het EV gebeuren, dus ik weet niet of er na deze wel nog een Tesla binnen komt. Het zal vast eerder een EV van een klassiek merk worden.
|
18 nov 2022 15:43 |
|
|
Goofy1
996 Carrera 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ik ben erg benieuwd, ik krijg eind Q1 2023 mijn model Y geleverd. Het interieur moet ik denk ik flink aan wennen, maar tijdens het proefrijden vond ik hem beduidend beter sturen dan de Skoda Enyaq, Audi Q4 en de bmw ix3.
kwa looks aan de buitenkant vind ik de zijakant en achterkant goed geslaagd, maar op 1 of andere manier vind ik de "neus" bij tesla altijd wat minder.
_________________________________________ vroem vroem.......
|
18 nov 2022 15:58 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Voor een beetje smaakvol en ergonomisch interieur moet je ook geen EV nemen. Ik knapte al behoorlijk af op de Q4 die me al heel wat beter leek dan een Tesla. Niet dus. Voor 68k had ik wel wat meer verwacht. En alles bedienen via een schermpje is ruk. Gewoon weer fysieke draaiknoppen en knopjes die klikken, zoals in de Audi A4. Wat mij betreft het mooiste interieur in zijn klasse op dit moment.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
18 nov 2022 22:45 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
+1 voor fysieke knoppen. Waarom EV’s alles via schermen menen te moeten doen is me een raadsel.
|
18 nov 2022 22:48 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Sommige merken kunnen de fysieke knoppen ook wel overdrijven hoor. Zoals in mn Cayenne. Van die flinke Lego-achtige draaiwielen voor de luchtvering en zo.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
18 nov 2022 23:06 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Dat is nu toch geen EV dingetje? Lang voor de EV's begonnen was het al duidelijk dat alles richting de schermen gaat. EV's hebben dit proces gewoon versneld. En de reden is simpel, het is goedkoper. Dat scherm moet je sowieso hebben voor de GPS, dus die extra kost heb je niet. En je kan besparen op alle andere knoppen. Terwijl je ook nog eens alle vrijheid hebt om te doen op dat scherm wat je wilt, je bent niet fysiek beperkt tot bepaalde zaken als je knoppen wilt maken.
|
21 nov 2022 18:01 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Touchscreen is gewoon ruk om te bedienen onder het rijden. Daarom fysieke knoppen voor de functies die je graag onder het rijden wilt regelen zoals de climate control, stoelverwarming enz.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
21 nov 2022 18:38 |
|
|
Autoke
Boxster 981 2.7 Handbak
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
en zo lelijk zo'n flatscreen tv voor je neus..
|
21 nov 2022 19:20 |
|
|