Auteur |
Bericht |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Smeerolie verhardt als ie lang stil staat, heb ik altijd begrepen. Of dat ook echt zo is weet ik niet…. Ik leg ze ook gewoon stil, soms weken achtereen.
|
25 okt 2022 17:31 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Heb onlangs een Garmin 955 solar gekocht. Bevalt prima tot nu toe
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
25 okt 2022 20:44 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ik een Garmin Epix en ook die bevalt erg goed
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
26 okt 2022 18:34 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Die Epix is idd ook mooi
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
26 okt 2022 20:58 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Eindelijk een Garmin met functionaliteit van een Fenix en het scherm van een Marq, dus heb niet lang getwijfeld toen het door Garmin werd aangeboden
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 okt 2022 12:48 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Heb voor dagelijks gebruik sinds een jaartje een Garmin Marq navigator. Echt een heel fijn ding. Gebruik veel van de functionaliteiten.
|
27 okt 2022 13:21 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Ik heb van de week mijn vrouw en mijn zoon beide een Apple Watch Ultra cadeau gedaan. Men had aangegeven dat deze vrij groot is, maar ik vindt het wel mee vallen.
_________________________________________ Mvg,
René
|
27 okt 2022 13:46 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ik heb deze week een Apple Watch SE (als vervanging van de S0 ) voor mijn vrouw besteld. Als ik die haar cadeau had gegeven dan zou ze niet blij zijn
|
27 okt 2022 14:01 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Zou ze deze te groot hebben gevonden of om een andere rede?
We waren in de Apple store en mijn vrouw vond de Ultra het mooiste. Los dragend om haar pols valt de afmeting wel mee.
Haar vorige horloge welke ze veel draagt/droeg was een kleine Ebel. Het is wel een flink verschil.
René
|
27 okt 2022 16:20 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ze vindt (terecht) dat ze voor zichzelf kan zorgen en wil dergelijke dingen niet cadeau krijgen. Een auto, laat staan met een strik er omheen, zou tot echtscheiding leiden denk ik
|
27 okt 2022 16:43 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Zo kijkt mijn vrouw er helemaal niet tegen aan. Dat ik ooit een Cayman kon rijden is mede te danken aan haar salaris. En mocht ook ooit weer een P willen rijden zal dit ook mede dankzij haar salaris kunnen. En ja ze heeft 2x een auto gekregen. Maar deze was net zo goed van haar geld als van mijn geld betaald.
Nu is ze helemaal happy met haar Apple ultra watch.
René
|
27 okt 2022 18:48 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
maar jij moet m wel voor haar bestellen?
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
27 okt 2022 18:58 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nee hoor, dat moest ik niet. Ze vroeg me om dat te doen, omdat ik toch achter de pc zat en zorgt daarmee ook goed voor zichzelf toch? Heeft ze de auto in dat geval gekregen dan?
|
27 okt 2022 19:51 |
|
|
horn
PF #57
|
Heb ooit totmbo verrast met een Jeep Cherokee. Was ze gelukkig dolblij mee. Had er dan ook geen strik om heen gedaan.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 okt 2022 20:35 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
TOTMBO alleen een briefje gegeven met het kenteken erop ... ging ze zelf snel googlen. Als ze 'm niet leuk vond, mocht ze 'm ruilen voor een Dacia Logan, zei ik ... ook die heeft ze toen snel gegoogled. 3 jaar heeft ze er (sportief) in rond gereden - daarna mocht ze weer zelf kiezen
|
27 okt 2022 20:40 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Voor die welke nog opzoek zijn naar een swatch Omega. Was net bij de swatch zaak in Rotterdam en daar hadden ze er verschillende. Schrok wel van hoe deze aanvoelde. Je dient er wel even na te vragen.
René
|
11 nov 2022 16:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Weet je of ze de Moon (zwarte) ook hadden?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 nov 2022 16:20 |
|
|
GinnFizz
Porsche 997.1 S Cabrio handbakRetie
|
Kan je hierover meer kwijt? Waarom schrok je?
_________________________________________ No one needs it. Everyone wants it!
|
12 nov 2022 12:01 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Ze zijn heel erg licht, het voelde aan als een plastic horloge van de kermis. Maar dit wilt natuurlijk helemaal niets zeggen. Ik hou van een horloge welke je voelt, dat mis ik ook als ik er geen om heb. Gelukkig hebben ze in Rotterdam voorbeeld producten liggen dus je kan ze in de hand houden en voelen.
René
|
12 nov 2022 15:51 |
|
|
Mr.Borrie
924 - 986SDen Bosch
|
Wat zijn de winkelprijzen van die dingen kan het niet direct vinden.
_________________________________________ 924 + 986S My other ride is a Volvo
|
23 nov 2022 15:26 |
|
|
DLotus
2007 Porsche 997 GT3
1994 Porsche 993 C2
1987 Porsche 911 3.2 Targa
1986 Defender 200TdiScheveningen
|
349,95 om precies te zijn. Allemaal dezelfde prijs.
|
23 nov 2022 15:45 |
|
|
MY00
Cayman S
|
René
|
23 nov 2022 17:50 |
|
|
DLotus
2007 Porsche 997 GT3
1994 Porsche 993 C2
|
Ohh dan heb ik het mis. Dacht gezien te hebben dat ze die prijs waren. Excuus
|
23 nov 2022 17:54 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Bron De Tijd:
"Rolex, de grootste Zwitserse luxehorlogemaker, gaat in zijn thuisland een nieuwe fabriek neerpoten. Het gaat om een investering van 1,02 miljard euro, goed voor zowat 2.000 nieuwe banen.
Tegen 2029 moet een nieuwe productievestiging voor Rolex-horloges verrijzen in een industriegebied in de Zwitserse gemeente Bulle. Dat meldt de publieke omroep RTS, die de informatie bij de lokale overheid van het kanton Freiburg haalde. Rolex wil geen commentaar kwijt voor de aankoop van de gronden rond is.
Terwijl collega's als Patek Philippe jaarlijks slechts 65.000 horloges produceren, rollen er bij de grootste horlogemaker van Zwitserland ieder jaar naar schatting 1,1 miljoen horloges van de band. Rolex heeft zijn hoofdkwartier in Genève, waar ook de assemblage en de kwaliteitscontrole gebeuren. De horlogemaker beschikt ook over fabrieken in Chêne-Bourg, Plans-les-Ouates en Biel."
Ik had nooit gedacht dat de jaarlijkse productie noch van PP noch van Rolex zo hoog zou zijn...
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
23 nov 2022 19:06 |
|
|
DLotus
2007 Porsche 997 GT3
1994 Porsche 993 C2
|
Horloges van de luxe merken worden ieder jaar duurder en steeds meer mensen willen dure horloges hebben. De kwaliteit daar in tegen gaat er nou niet echt op voorruit.
In 2012 kocht ik een Speedmaster Pro voor EUR 2300,00 ging in 2017 kapot, hoofdveer gebroken. In 2018 is hij gejat en heb ik weer een nieuwe gekocht, toen EUR 3030,00. Inmiddels kost dit model meer dan 6K!
Nu, 2022 weer de hoofdveer gebroken, Omega geeft geen garantie en offreert EUR 930,00 voor de reparatie.
Zat mensen gesproken die een Speedmaster Pro uit de jaren 70-80-90 hebben en die werken nog op de eerste veer.
Ik ben er wel klaar mee en koop geen dure uurwerken meer. De Speedmaster ligt nu bij een kleine horlogemaker hier in de buurt en die durfde bijna niet te zeggen dat het EUR 350,00 zou gaan kosten om hem te maken. Vonden dat maar een belachelijk hoog bedrag, maar met de onderdelen en de uren konden ze er niet minder van maken.
|
23 nov 2022 19:28 |
|
|