Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:41

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2510 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 101  Volgende
Klokkies vervolg 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
John4S schreef:
ppp 356 schreef:
John4S schreef:
met een nepper laat je zien dat je een echte niet kan betalen".

En dat is dan ook weer geen schande :wink:

Daar hoor je mij niet over, maar niet piepen van kijk mij ff met mijn Roleksie, etc. etc.

Of zie mij met mijn Lowie futonnetje.

Vaak zie je het wel direct, of de persoon in kwestie een echte heeft of een nepper.

Laatst ging ik tanken hier in Den Haag bij de BP, staat een Nederlandse man (met een Noord Afrikaans uiterlijk) achter de kassa met een "nep" (anniversary) Submariner om, maar doet wel (showde er zelfs mee, maar het nep droop er af) of het een echte is, en kijkt min naar mijn Tag, ach laat hem maar, ik schaam me niet voor mijn (in het echt minder van waarde) Monaco.

Moraal:

Je ziet toch wel wie een echte waard is.

Net als die mannetjes die hier in de Residentie dik rondrijden in de betere limousines, beetje prallen/binken als je naast ze staat, echter als ik dan zie dat de rechterhoofdsteun ontbreekt en de rechterstoel naar voren staat, weet ik genoeg, hij zal wel Parker heten (yes milady).

Het 'AJAX-jongetjes verhaal' was als tegenargument voor het argument hierboven bedoeld :?

En even over een fraude-indicator:

Een fraude-indicator staat nooit alleen! Het gaat om een combinatie van factoren die bij een expert (dus níet de verzekeringsmaatschappij!) een gezond wantrouwen moeten teweegbrengen!

Even de twee volgende voorbeelden:

1)
Er is ingebroken bij een meneer.
Bij deze meneer; een meneer met een grote villa, die directeur is van een multinational en die in een Bentley (met chauffeur) rijdt, is een dik horloge niet snel een fraude-indicator. Dat neemt niet weg dat ook die meneer wellicht de boel probeert te flessen, maar dan zijn er weer andere indicatoren die daar wellicht op (zouden kunnen) wijzen (waarmee ik weer niet wil zeggen dat er altijd maar gefraudeerd wordt! Je moet als expert wel het hele plaatje kunnen zien en beoordelen en als je het gevoel hebt dat er iets niet in de haak is, zul je dat moeten onderzoeken. Heb je dat gevoel niet, is er natuurlijk niets aan de hand; ook al heb je het helemaal mis)...

2) Er heeft brand plaatsgevonden bij een jongeman met behoorlijk wat financiële problemen. Je constateert dat er in de hoek van de kamer een dure stereo heeft gestaan, maar die is vóór de brand al 'in veiligheid' gebracht. Die jongeman heeft geen werk en heeft een uitkering. Vervolgens komt die jongeman aan in een relatief nieuwe BMW en als hij zich aan je voorstelt, constateer je dat hij een dik horloge omheeft (en/maar je weet natuurlijk nog niet of dat een échte is).
Dan is het geheel -op z'n minst- 'verdacht' te noemen en is dat dikke horloge een zogenaamde 'fraude-indicator'. Daarmee is nog niet gezegd dát er sprake is van fraude (het kan natuurlijk niet zijn auto zijn en het horloge kan -inderdaad- een erfstuk zijn), maar het is één van de indicatoren die het 'gut-feeling' van de expert voeden en op grond waarvan hij waarschijnlijk zal besluiten om een en ander nader te onderzoeken.

Deze twee voorbeelden zijn natuurlijk behoorlijk gechargeerd. Ik probeer hiermee aan te geven dat iets dat 'out of the ordinary' is een indicatie is/kan zijn dat er wellicht iets niet in de haak is (wellicht dus, want je weet het nooit zeker natuurlijk).

Een van die 'indicatoren' is -dus- een dik horloge dat niet in het gehele plaatje past...

25 nov 2005 11:22
Profiel
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
hebben we beide overdreven om ons punt duidelijk te maken.
beide punten duidelijk wat mij betreft :thumleft:

25 nov 2005 11:24
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik mis de passie voor uurwerken en ben eigenlijk een beetje barbaars op dit vlak.

Mijn vrouw heeft me enkele jaren terug een Raymond Weil gekocht. Tot haar grote ergernis draag ik het al lang niet meer, aangezien ik huiduitslag krijg van die lederen bandjes.
Ik vind eigenlijk uurwerken iets nostalgisch hebben. Waarvoor heb je nu nog een uurwerk nodig ?
Ik kijk op mijn scherm, ik zie het uur. Ik zit in de wagen, ik zie het uur. Ik loop op straat, ik kijk op mijn GSM. Ik ga uit, dan hoef ik het uur niet te weten.... :D

Ik kan niet zeggen dat ik het niet mooi vind, maar om nu duizenden euro's te spenderen aan iets dat ik niet nodig heb. Tja....

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

25 nov 2005 11:35
Profiel WWW Facebook 
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
rufie schreef:
Ik mis de passie voor uurwerken en ben eigenlijk een beetje barbaars op dit vlak.

Mijn vrouw heeft me enkele jaren terug een Raymond Weil gekocht. Tot haar grote ergernis draag ik het al lang niet meer, aangezien ik huiduitslag krijg van die lederen bandjes.
Ik vind eigenlijk uurwerken iets nostalgisch hebben. Waarvoor heb je nu nog een uurwerk nodig ?
Ik kijk op mijn scherm, ik zie het uur. Ik zit in de wagen, ik zie het uur. Ik loop op straat, ik kijk op mijn GSM. Ik ga uit, dan hoef ik het uur niet te weten.... :D

Ik kan niet zeggen dat ik het niet mooi vind, maar om nu duizenden euro's te spenderen aan iets dat ik niet nodig heb. Tja....

België?

En dan toch altijd een half uur te laat komen!

:lol:

Laatst bijgewerkt door Nicolò op 25 nov 2005 12:13, in totaal 2 keer bewerkt.

25 nov 2005 11:37
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Jaaaaaaaa, leuk hoor :evil: :D

25 nov 2005 12:11
Profiel WWW Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
rufie schreef:

tja...idd Porsche hoort wel bij de eerste levensbehoeften, niet dan :roll:

25 nov 2005 12:41
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Marcel schreef:
rufie schreef:

Daar heb je 100% gelijk in. Zonder Porsche kan ik niet leven :D

25 nov 2005 12:45
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Marcel schreef:
rufie schreef:

Marcel slaat hem op zijn kop, want wij spenderen ook veel geld aan een auto die eigenlijk hetzelfde doet als een Lada, nl het brengen van A naar B.

Wel spreek ik veel mensen die ook geen horloge dragen, "onthaasten" noemen ze dat in Nederlandse tobbers kringen, zijn wel vaak dezelfde soort mensen die dat zeggen, voorbeeld van de "geen horlogedragers":

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat hij aan heeft is geen horloge, das een mededeling.
Afbeelding

25 nov 2005 13:33
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
John4S schreef:
Marcel slaat hem op zijn kop, want wij spenderen ook veel geld aan een auto die eigenlijk hetzelfde doet als een Lada, nl het brengen van A naar B.

Tja John, dan wordt het de hoogste tijd dat je eens een deftige Porsche koopt :D :D

Hoe durf je een voertuig te vergelijken met een auto :evil: ?

25 nov 2005 14:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
Draag ook al jaren geen horloge meer, maar voor zo'n mooie Breitling ofzo wil ik wel eens een uitzondering maken. Maar dan niet voor elke dag.

(Alleen kan ik er voorlopig het geld niet aan geven, het huis is iets belangrijker :D )

25 nov 2005 17:16
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
draag altijd een horloge kan niet meer zonder maar is vooral het gevoel om de pols niet de tijd.

Ik draag een horloge omdat ik het mooi vind en het past bij het moment (stemming , kleding)

ik kan echt heel blij zijn met dat soort dingen, neem nou mijn eerste (wat betere) horloge een raymond weil, is nu 6 jaar oud en ik ben er elke keer weer blij mee als ik het draag.

robert

Laatst bijgewerkt door rob964.c4 op 26 nov 2005 11:45, in totaal 1 keer bewerkt.

25 nov 2005 18:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Is deze hier al voorbij gekomen?

AfbeeldingAfbeelding

Zag 'm vandaag in een boekje van de dealer.

Price € 429,00 + 21% VAT (if applicable) in BE www.carreramotors.be

26 nov 2005 1:03
Profiel
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
stond in het dealerboekje dat gisteren in de bus viel. Kost in de US $595 en dat vind ik toch echt teveel voor zo'n stuiterklokkie. Wel een leuk sporthorloge 8)

26 nov 2005 18:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 2.0 1965 Porsche 924 2.0 1976 Porsche 928 4.5 1979 Porsche 968 3.0 1993
Groningen
Bericht 
Is iemand hier bekend met het Russische merk Poljot?
Kwam deze tegen en ben benieuwd wat de heren "klokkieskenners" er van vinden:

Afbeelding Afbeelding

Het is een hand opgewonden Chrono met 25 robijntjes.

Ik vind het een heel mooie klok

2 x edit, sorry... tis nog vroeg

27 nov 2005 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
doe mij toch maar liever panarai

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.

27 nov 2005 14:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera model 1989
Den Haag
Bericht 
Ziet er beter uit dan een russische auto.......................maar de kwaliteit is waarschijnlijk hetzelfde

Peter-toch maar degelijk-3.2

27 nov 2005 15:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 2.0 1965 Porsche 924 2.0 1976 Porsche 928 4.5 1979 Porsche 968 3.0 1993
Groningen
Bericht 
Denk dat het qua kwaliteit best meevalt. Ook in Rusland worden steeds betere producten gemaakt de laatste jaren.

Er is in Rusland nog veel vakmanschap en dat is de laatste jaren meer in optocht.

Heb nu een aantal Russische producten gezien waaronder IT benodigdheden en moet zeggen dat sommige Amerikaanse en Europese producten daar niet aan kunnen tippen. Sowieso niet qua prijs/kwaliteit verhouding.

Of dit voor deze horloge's geldt weet ik niet. Poljot bestaat al sinds 1930 en maakt ook horloge's voor de ruimtevaart.

27 nov 2005 15:30
Profiel
Vinkeveen
Bericht 
Poljot maakt hele mooie uurwerken. Het zijn uurwerken van een Zwitserse kwaliteit die je normaliter alleen in het duurdere segment aan zult treffen. Zo is het handopwindkaliber 31681 (handopdraai en 24-uurs indicator en 42 uur gangreserve) een mooi staaltje uurmakerskunst.

Het kaliber 3133 is -zo mogelijk- nóg fraaier. Weliswaar géén 24-uurs aanduiding, maar wel heel erg verfijnd!

Lees deze vergelijking maar eens:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Het zijn uurwerken die hun oorsprong vinden in het hart van de Zwitserse uurmakerssteden, Grenchen.

Het allerfraaist vind ik echter Kaliber 2612.1, een hoogstaande uitwerking van het 'Weckerkaliber AS 1930' van de Schweizer Rohwerkefabrik A.S.- Adolf Schild; een firma die helaas niet meer bestaat.

Dit is een handopdraai-kaliber met een hamertje dat op de wek-tijd tegen de kast slaat waardoor er een heel mooi mechanisch wek-geluid te horen is! Ik vind dat echt een prachtige complicatie die nog nut heeft ook!

Als je een Poljot zoekt, heeft deze meneer trouwens alle (nog) leverbare modellen tegen zeer gunstige prijzen:

http://stores.ebay.nl/Juri-Levenberg

Bel 'm wel even op en bespreek een eventuele aankoop even met 'm. Vaak is er zelfs dan nog wel wat met de prijs te doen (of hij doet er bijvoorbeeld een massief stalen band gratis bij)...

Aardige vent. Spreekt echter slechts Duits...

27 nov 2005 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Groningen
Bericht 
Wow, dat is indrukwekkend om te lezen! Dank je wel voor het artikel!

Was de naam Juri Levenberg al tegen gekomen toen ik wat meer info zocht.

27 nov 2005 17:45
Profiel
Vinkeveen
Bericht 
Dat is ook de reden waarom ik dit horloge zo ontzettend mooi vind:
Afbeelding

Een geen gedoe-horloge met een super goed afleesbare wijzerplaat en een fantastisch mooi Kaliber. Dit horloge heeft een automatisch uurwerk van topklasse met chronograaf-functie, datum-aanduiding én als extra complicatie de alarm-functie!

Bovendien is dit het enige automatisch uurwerk dat 1) bij volledige gewichtsloosheid blijft functioneren (hoeft dus zelfs dán niet opgedraaid te worden, i.t.t. de 'cosmonauts' van bijvoorbeeld Omega of Breitling) en dat door blijft lopen bij de zwaarste G-krachtbelasting die in -bijvoorbeeld- een straaljager bereikt kan worden.

De prijs van dit 'klokje' is best straf, maar dan héb je wel wat!

(Bovendien vind ik dat het design van het klokje sterk lijkt op de klokkenwinkel van een Porsche en dat is toch ook wel leuk...)

27 nov 2005 18:23
Profiel
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
don_carrera schreef:
doe mij toch maar liever panerai

mij inmiddels té populair. 1 op de 3 is echt, rest zijn neppers. ten onder gegaan aan eigen succes.

Peter 3.2 schreef:
Ziet er beter uit dan een russische auto.......................maar de kwaliteit is waarschijnlijk hetzelfde

Dan doe je Poljot en haar imposante historie ernstig tekort. :!:

Vind dit een mooi klokkie van Poljot

Afbeelding

Ga zelf komende week als alles mee zit deze scoren:

Afbeelding 8) 8)

27 nov 2005 19:09
Profiel
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Bovendien is dit het enige automatisch uurwerk dat 1) bij volledige gewichtsloosheid blijft functioneren (hoeft dus zelfs dán niet opgedraaid te worden, i.t.t. de 'cosmonauts' van bijvoorbeeld Omega of Breitling) en dat door blijft lopen bij de zwaarste G-krachtbelasting die in -bijvoorbeeld- een straaljager bereikt kan worden.

Kijk, dat is nou handig voor 5000 euro :wink: :roll:
Ik vind het een mooi klokkie qua techniek, vind het niet de uitstraling van een dure klok hebben overigens.
Niet dat dat belangrijk is als je zelf een horloge mooi vindt. 8)
Mijn vrouw begrijpt ook niet dat die Portugieser duurder is dan een Swatch, allebei zijn ze waterdicht en geven aan hoe laat het is. :shock: :twisted:

27 nov 2005 19:15
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
Afbeelding

dit blijft ook er ook een die ik graag zou dragen,
maar voor mij niet de gouden uitvoering word meteen een ander horloge.

robert

28 nov 2005 1:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
edelstaal met rosegouden index. 8)

28 nov 2005 7:48
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
vind de versie met geblauwde wijzers toch ook wel wat hebben 8)
mooie klok iig

28 nov 2005 10:06
Profiel WWW Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2510 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 101  Volgende