Auteur |
Bericht |
mvv
roosendaal
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
De knopjes van de Retro Bremen zijn inderdaad erg wiebelig en het geheel voelt wat goedkoop aan; maar de looks passen toch echt wel bij de 928; ik heb het er in elk geval op gewaagd Volgens mij EUR 400,- toch ? (ja ik weet het, nog steeds veel geld)
|
25 jul 2022 16:04 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Dat ziet er heel goed uit!
|
25 jul 2022 16:19 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
In 911 & Porsche World van augustus overigens veel over 928. Je mag hem digitaal van me lenen
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
25 jul 2022 17:51 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Dank voor de tip Maarten, die ga ik proberen te scoren.
|
26 jul 2022 11:55 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Dat ziet er idd strak uit.
|
26 jul 2022 11:56 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Ik heb hem ook en hij bevalt uitstekend. En mooi om te zien. (Ben geen audiofiel moet ik er eigenlijk wel bijzeggen)
|
26 jul 2022 18:49 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Veel plezier met deze fantastische 928, een exemplaar om door een ringetje te halen zeg. Wat fantastisch dat je toch nog om de hoek een erg goed exemplaar op de kop hebt weten te tikken. En die "Bremen" past idd goed in het plaatje....
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
26 jul 2022 20:20 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Gstermiddag mijn eerste klusje aangepakt voor mijn 928. Het waarschuwingslamoje van het koelwater ging af en toe aan terwijl er met het vloeistofniveau niets mis was, op zich niet heel erg maar wel irritant omdat als het lampje aangaat je toch iedere keer de neiging hebt om even te controleren of je nergens vloeistof verliest. Op vakantie me maar eens goed ingelezen op de website van `Theo Jenniskens en Rennlist, het blijkt een bekend 928 euvel. De niveau sensor zit in het vloeistofresrvoir en heeft een vlotter met een magneetje erin, die bij voldoende vloeistof omhoog komt en daar een elektrisch signaal afgeeft. Na 30 jaar zijn die vlotters vaak half vergaan of zitten vast, en gaat het lampje branden. Ik hoopte op het laatste omdat de sensor prijzig en niet goed leverbaar is, en ik het ook niet zag zitten om zelf een vlotter te gaan maken zoals sommige mensen op Rennlist hebben gedaan. Maar voordat het zover is moet je eerst bij de sensor kunnen, en dat is niet zo makkelijk omdat het reservoir half onder het rechter voorscherm zit verstopt en vastzit met een redelijk aantal slangen die je, als je al bij de klemmen kunt, voor ook nog eens onnoemelijk strak op de fittingen zitten. Gelukkig gaf iemand aan dat het reservoir met het losschroeven van de bevestigingsbouten net genoeg gedraaid kan worden om de sensor eruit te kunnen halen, en dat lukte. Zoals je kunt zien was de connector van de sensor wat geoxideerd dus die heb ik met een tandenborsteltje en wat contact spray schoongemaakt. De vlotter bleek nog goed te zijn en soepel te bewegen, ik heb wel wat smurrie verwijderd zodat die hopelijk nog lang meegaat. Daarna de boel weer teruggemonteerd, het kostte me nog wel een half uurtje en wat geklooi om de achterste bevestigingsbout weer terug op zijn plek te krijgen. Maar uiteindelijk gelukt en nu blijft het waarschuwingslampje ook netjes uit.
|
29 aug 2022 4:17 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Goed gedaan! Wiens tandenborstel heb je gebruikt? En weet diegene dat?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 aug 2022 5:53 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Gewoon teruggezet in de beker…wel schoongemaakt…met contactspray
|
29 aug 2022 6:26 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Dat soort dingen leer van je Johann??
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
29 aug 2022 7:46 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Mooi werk! Wat is het volgende klusje op de agenda?
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
29 aug 2022 8:14 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Eerst banden scoren met N-codering, zodat ik eindelijk de Cup 1 velgen kan laten monteren.
Daarna eens kijken of ik een verkleuring op de motorkap eruit kan poetsen.
De radio vervangen door iets mooiers staat ook nog op de rol.
O ja, bij de sleutelspecialist een kopie van de 928 sleutel laten maken…dat kunnen ze bijna nergens.
|
03 sep 2022 20:29 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Enige tijd was er wat radiostilte rondom mijn 928, gelukkig niet om de gebruikelijke 928 redenen. Integendeel, al iets meer dan 2000 km met de auto gemaakt, en de auto rijdt geweldig en ik vind het iedere keer weer leuk om hem uit de garage te pakken. Inmiddels ook al de mountainbike achterin gehad en dat past net, en gisteren ook mijn dochter geholpen met een stapel aan postpakketjes terugbrengen, dus de auto is ook geslaagd voor de huis-tuin-en keuken ritjes. Enfin, nu dus even de ‘project’ update. De banden met N-codering waren eindelijk leverbaar dus inmiddels zitten de Cup 1 velgen met vers rubber onder de auto, en ik vind ze wel wat mooier staan dan de Cup 2’s die er eerst onder zaten. Het is me ook gelukt een sleutel bij te laten maken. De 928 heeft een wat bijzondere diagonaal geslepen sleutel die volgens de experts maar op weinig plekken nagemaakt kan worden, maar bij De Sleutelkoning in Utrecht werkt een Porscheliefhebber die er maar weinig moeite mee had, dus ook dat is nu opgelost. De 928 zou de 928 niet zijn als er ook wat onverwachts te doen zou zijn. Ik had al eerder gemeld dat de bak goed schakelde maar ik merkte toch iets waar ik minder tevreden over was. Het kostte soms moeite om de auto goed in de achteruit te krijgen en bij overschakelen van 4 naar 5 merkte ik dat de auto niet goed in de 5e versnelling viel. De eerste keer weet ik dat aan niet goed schakelen maar toen het nog een keer gebeurde vermoedde ik dat er iets niet goed zat in het schakelmechanisme. Dus wat doorgezocht op Rennlist en aan De Loods maar even gevraagd of ze de zogenaamde ‘front coupler’ wilden controleren. En die bleek inderdaad forse speling te hebben. Onderstaand een foto van het web waarin je goed kunt zien waar die front coupler zit en wat die doet: De front coupler zit helemaal links op het plaatje en is bovenop de torque tube op een soort balletje geklikt. De front coupler zorg ervoor dat het schakelmechanisme zich bij bewegen van de pook kan afzetten tegen een vast punt waardoor de kracht vanuit de pook wordt overgebracht naar de schakelstang richting bak. Zodra dat vaste punt niet meer ‘vast’ is kan het gebeuren dat de schakelstang niet meer genoeg beweegt om de versnelling goed in te leggen. De front coupler is een gekend slijtage item maar helaas ook heel erg lastig te vervangen. De cup moet met veel kracht van onderen van het balletje worden afgedrukt wat niet zo makkelijk is omdat de torque tube in de weg zit. En dan moet een nieuwe er ook weer met de nodige kracht op. Er moet behoorlijk wat verwijderd worden om er enigszins bij te kunnen en De Loods was er dus ook wel een flink aantal uren zoet mee. Enfin, nu is het ding vervangen, de rekening is weer bijna vergeten, en het is goed te merken dat de bak weer een stuk directer schakelt, dus blij mee. Inmiddels dient zich er ook een ander klusje aan. Bij warme motor blaast de verwarming regelmatig afwisselend koude en warme lucht zonder dat ik aan de knoppen zit. Het is echt of heel warme of heel koude lucht, dus ik vermoed dat er ergens een klep die zorgt voor het regelen van de luchtmix niet goed werkt. Als ik de fora doorlees kunnen de oorzaken echt heel uiteenlopend zijn: variërend van sensor problemen, vacuüm issues, niet functionerende kleppen in het systeem, of elektrisch. Niet zo makkelijk te diagnostiseren. Binnenkort maar weer eens langs in Den Dolder. Inmiddels ook wat gevoel bij het benzineverbruik. Over de eerste 2000km gemiddeld 1 op 6,5, valt me eerlijk gezegd niet tegen.
|
04 dec 2022 11:48 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Prachtige 928 mag wat lusten (:
|
04 dec 2022 14:09 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
04 dec 2022 14:59 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Maar dan rij je wel in een icoon!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 dec 2022 15:24 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Heerlijk dat ie nu weer lekker schakelt, net dezelfde ervaring gehad... De Cup 1 - staat m idd erg goed, love it. N.a.v. dit draadje heb ik ook de Blaupunkt Bremen aangeschaft, hij zit nog in de doos om binnenkort te worden ingebouwd.
Mooi dat de wagen ook echt gebruikt wordt, daar zijn ze tenslotte voor.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
06 dec 2022 22:08 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
15 dec 2022 13:05 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Die rode telefoon hebben ze als het goed is nog steeds bij De Loods.
|
15 dec 2022 15:12 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Erg leuk om je updates te volgen, goeie voorbereiding op mijn volgende project Die front coupler zit ook op een 924 Turbo, Maar dan halvergwen de pook en het bak. Het enige manier is het bak laten zakken en de torque tube naar achterin te schuiven, een draak van een klus dus. Ik heb de mijne enkele jaren geleden vervangen i.c.m. alle bussen van de schakelmechanisme. Ik en een mede PBVH beun-collega waren er toen ruim 12 uren mee bezig. Maar het veschil was echt dag en nacht, nu nog erg blij mee
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
15 dec 2022 15:17 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Gave 928!! Andere achterbumper zo te zien aan de luchthappers. Nog steeds spijt dat ik de mijne verkocht heb….
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
26 dec 2022 20:13 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Ha Jaco, wat leuk dat je reageert. Aan het begin van mijn 928 zoektocht heb ik de nodige 928 topics doorgespit, en daar kwam ik je naam vaker tegen. Een handgeschakelde GTS toch?
De achterbumper van mijn S4 is inderdaad niet origineel, ik weet nog niet waar die vandaan komt. Eerlijk gezegd vind ik een originele bumper en dan strak wit gespoten i.p.v. met ingekleurde letters nog mooier, maar het maakt de auto wel uniek.
|
27 dec 2022 22:21 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
28 dec 2022 2:43 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: Mijn witte handgeschakelde 928 S4
Als het een handgeschakelde was, dan had ik hem zeker weten nooit verkocht... Maar was dus een automaat. De verhalen waren dat de motor met een handbak veel beter tot zn recht komt dan met een automaat, helaas niet kunnen ervaren. Maar desondanks een hele fijne auto! Veel plezier met de S4 lig, ik hou je posts wel in de gaten...
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
28 dec 2022 17:30 |
|
|