De Cabrio mag de komende 3 maanden uitrusten voor de welverdiende winterslaap...
Voordat ie in de slaapstand ging zijn de eerste dingen aangepakt na een grondige inspectie/jaarbeurt door Erwin.
Het schakelen ging niet altijd even fijn en de pook stond naar mijn mening ook te ver naar rechts.
Tijdens een testrit kon al snel beaamd worden dat het schakelen de rijbeleving niet ten goede deed. Ik was zelf al bang dat de bak weer uit elkaar moest. (De bak is 9 jaar / 12 DKm geleden gereviseerd, waarna deze een jaar later nogmaals uit elkaar is geweest)...
Ik kon gelukkig al vrij snel gerustst gesteld worden dat er niets mis met de bak zelf was, maar dat het met beter afstellen een stuk beter kon... Pffff ...
Echter naderhand we het schakelmeachanisme wat beter bekeken, was het snel duidelijk dat het niet alleen met afstellen kon worden opgelost. Je kon zien dat de pook er iets gedraaid in stond en dat er al aardig aan deze pook was 'geprutst', wat niet ten goede voor de rijbeleving is. (Waarschijnlijk gedaan, in het verleden, voor een lang iemand).
Dus al snel de beslissing genomen om het schakel mechanisme ook te reviseren en gelukkig was deze set ook nog op voorraad ook.
En het resultaat heb ik net voordat ik naar Noorwegen vertrok nog samen met TOTMBO kunnen testen (Die wel fijn in deze auto zit, gelukkig), het resultaat is verbluffend. Wat een verschil, de auto schakeld weer exact hoe het moet.
En nu we toch bezig waren;
*De auto mooier op de poten gezet met spacers, wielkasten mooi gevuld.
*De rubbers van de veerplaten (achterophanging) vervangen. (Wat een honde klus
)
*Rubber om de oliekoeler vervangen die weg was.
*Gasveren voorklep vervangen
*Airco regelpaneel verwijderd. (De pomp en condensor lagen al op zolder)
*jaarbeurt met voor mij een nieuwe olie. (MOTUL welke hele mooie plakkerige eigenschap heeft en daardoor direct smering geeft na stilstand)
*De stickers in de motorruimte weer origineel.