Beste Forumleden,
Ik zal hier verslag gaan bijhouden betreffende het opknappen van mijn 964 (aftermarket) WTL coupe.
Voor mn eigen naslagwerk, en omdat 2 (lees meerdere) weten meer dan 1, om zo tot de beste resultaten te komen.
Verwacht geen sneltreinvaart van allerlei aanpassingen, ik ga dit doen naast het werk en gezin etc. Maar ik heb wel een duidelijk doel om, in mijn ogen, de auto 'af' te maken.
Wat is de begin situatie :
Net gekocht een Porsche 911 964 C2 uit 1990.
Opgehaald in oostenrijk en is ook origineel een oostenrijker, 4 voorgaande eigenaren.
124k op de teller, boekje afgestempeld door porsche dealers.
Ergens omgebouwd naar WTL, dwz schermen en bumpers. hier is helaas geen historie van bewaard.
Wat is het plan (tot nu toe)
- langs de rdw voor invoer en kenteken
- 2 koloms hefbrug aanschaffen voor in mn loods, zodat ik fatsoenlijk aan de gang kan.
- de huidige velgen verkopen en speedline velgen monteren zoals de turbo ze heeft, (8Jx18 ET52 and 10Jx18 ET61 ?)
- Achteras/draagarmen beoordelen, vervangen voor breder of werken met spacers ?
- Vering en schokdempers beoordelen/afstellen, anders vervangen (bilstein b6 & h&R veren ?)
- Motorkap en voorklep beoordelen, deze sluiten niet netjes naar mijn mening
- overig plaatwerk beoordelen, de ombouw lijkt me her en der niet netjes genoeg
- Achterwisser compleet monteren, met originele knop op dashboard
- Cup spiegels monteren
- Achterlichten en achter middenbalk vervangen, deze hebben wat schade
- Dashboard en kachelunit nalopen of alles perfect werkt
- Originele radio plaatsen, blaupunkt Symphony ?
- Voorklep opentrek unit vervangen, deze is gebroken
- Uiteraard motor nalopen/servicen, maar wellicht beter door de dealer voor de stempel
- Uiteindelijk als alles klaar is een volledige repaint
- ik twijfel nog over een turbo vleugel
En wie weet wat ik allemaal onderweg nog ga tegenkomen.