Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Intuïtief. Zonder te hoeven kijken
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 nov 2022 20:25 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ook dat. je hebt al een flinke handleiding nodig om alle snufjes van een auto te leren kennen tegenwoordig.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
21 nov 2022 22:11 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Nix intuïtiever dan Tesla software. Ik als zelfverklaard digibeet heb geen enkele moeite met dat scherm en lees uit principe nooit een handleiding. Een product dat een handleiding nodig heeft is een slecht ontwikkeld product.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
21 nov 2022 22:14 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Musk kent zijn doelgroep ook erg goed. Vandaar ook de overname van Twitter.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
21 nov 2022 22:27 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Alleen de ruitenwissers is wel gevaarlijk soms via het scherm. In een stortbui wil je niet je ogen van de weg halen om op het scherm de ruitenwissers te bedienen. Verder is het een prachtig systeem in de Tesla. En regelmatig updates, en nieuwe functies, dat kan niet met knoppen en ouderwetse techniek.
|
22 nov 2022 9:46 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Stond bij mij altijd op automatisch, werkte perfect. Enige vervelende vond ik dat als de indeling van scherm gewijzigd werd, je weer even moest zoeken naar waar wat zat, maar dat went heel snel.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
22 nov 2022 10:20 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Regelmatige updates zijn alleen maar nodig als je systeem vraagt om verbetering. Overigens zijn de huidige fysieke knoppen vooral niet ouderwets.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
22 nov 2022 11:28 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
En ze plakken zo lekker, toch Franz?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
22 nov 2022 11:30 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Bij de Porsche en Audi geen last van. Misschien wat minder je nagels lakken en vingers schoonmaken met aceton.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
22 nov 2022 11:54 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Sinds de laatste software update zou het automatische ruitenwisser systeem serieus verbeterd zijn. Zelf nog niet veel in nat weer rondgereden sindsdien, dus ik kan er nog niet over oordelen. Gelukkig is er wel nog een manuele knop voor eenmalig te wissen. Dus zo gevaarlijk vind ik het nu ook weer niet dat je het scherm moet bedienen om iets te veranderen aan de ruitenwisser setting.
|
25 nov 2022 10:06 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ik ben stiekem wel benieuwd naar de eerste vergelijkingstest tussen de Tesla en de NIO.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
22 dec 2022 14:11 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ook na de laatste update werkt de automatische werking van de ruitenwissers nog steeds niet optimaal. Ook over de autopilot die af en toe plots hard remt voor “ghost targets” ben ik nog niet te spreken. Hoop dat dat nog verbeterd wordt.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
22 dec 2022 18:58 |
|
|
Tilt!
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Test rijbereikZij vinden het geslaagd, ik niet
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
27 dec 2022 14:47 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Nieuwe prijsverlaging bij Tesla leidt tot onrustNa China verlaagt Tesla opnieuw zijn prijzen in Europa en de Verenigde Staten. Het excuus van eindejaarsopruiming gaat niet meer op: er is duidelijk minder vraag naar de elektrische auto's. De e-autobouwer Tesla zet het mes in de prijzen omdat de verkoopcijfers onder de eigen verwachtingen liggen. Er komen steeds meer elektrische wagens op de markt, waardoor de concurrentie feller wordt. De prijs van Tesla's kan tot 20 procent lager gaan, afhankelijk van het model en de markt. Zo is bij de duurste modellen op de Amerikaanse thuismarkt sprake van een prijsdaling tot 21.000 dollar. De goedkoopste versie van de Model Y wordt 20 procent goedkoper. De basisversie kost dan 52.990 dollar. Ook in de belangrijke Europese markten, zoals Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk, zijn de prijzen verlaagd. In Nederland, België, Oostenrijk en Zwitserland worden Tesla's eveneens goedkoper. Zo zakt in Duitsland de prijs van de instapversie van de Model Y met 9.100 euro tot 44.890 euro, bijna 17 procent minder. Bij een Model 3 zakt de prijs van de instapversie zowat 6.000 euro tot 43.990 euro, een daling met ongeveer 12 procent. Bron : De TijdPersoonlijke mening : die bubbel nog meer shorten dan voorheen
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
13 jan 2023 17:34 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Zelfrijdende Tesla zorgt voor flinke kettingbotsingInderdaad, eigen ervaring, gaat de Tesla M3 af en toe flink in de remmen (bij gebruik van de cruisecontrol al dan niet in combinatie met de autopilot) voor een "ghost target", echter volledig afremmen naar 0 km/uur heb ik nog niet meegemaakt.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
13 jan 2023 17:58 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Tesla Model Y LR zakt van 67k naar 53k, ongelofelijk zuur voor degenen die eentje gekocht hebben. Dat is een serieuze waardevermindering van je auto op de tweedehandse markt.
Ik ben benieuwd naar het antwoord van de concurrentie, als ze er al op kunnen antwoorden. Want 53k voor een Y Long Range is echt wel héééél scherp qua prijs.
|
13 jan 2023 18:15 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
-/- 20%
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 jan 2023 19:11 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Een model 3 voor net geen 45k dus ook nog recht op subsidie. https://www.tesla.com/nl_be/model3/design#overview
_________________________________________ Mvg,
René
|
13 jan 2023 19:16 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Een auto die zomaar om niets afremt, zou niets moeten kosten; die zou gewoon niet moeten worden toegelaten...
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
13 jan 2023 19:56 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Snap niet dat mensen daarop vertrouwen gezien alle storingen die er kunnen ontstaan in allerlei elektronische apparatuur Hou liever zelf het stuur vast en geef zelf gas heb dan ook eigenlijk nooit cruise control aan
|
13 jan 2023 20:20 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Prijs Tesla komt nu aardig in de buurt van wat ze eigenlijk allang hadden moeten kosten. Elektrisch rijden is op zijn retour.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
13 jan 2023 21:22 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Hahaha die Franzie
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
14 jan 2023 2:14 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Tesla is één ding, electrisch rijden in het algemeen weer wat anders. Vraag me wel af hoe het met Tesla verder moet. Zitten er nig nieuwe of geüpdate modellen in de pijplijn?
|
14 jan 2023 10:25 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Hier vind je een artikel over de planning van de line up Enguess, maar zoals wel vaker bij Tesla de jaartallen best met een korreltje zout nemen https://www.carscoops.com/2022/11/tesla ... chback-ev/
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
14 jan 2023 10:42 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Thanks! Van die line up vin ik persoonlijk alleen de Roadster, en misschien de M2 baby te pruimen.... Em die S, die vind ik er nu al bedaagd uitzien. Maar ja, dat zijn meningen.
Hoop voor de industrie dat Tesla zijn mojo terugkrijgt. Is een enorm belangrijke challenger voor de gevestigde orde, geweest, en nog steeds.
|
14 jan 2023 11:30 |
|
|