Auteur |
Bericht |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Ook in het e-Sim racen kan een F1 wereldkampioen pech hebben en opgeven https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230115_97690791
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
16 jan 2023 11:49 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Yep, het vreemde aan het verhaal is dat hun hun verloren tijd niet terug kregen en andere teams. Het is al heel vaak voor gekomen dat de verbinding verbroken wordt tijdens races. Maar afgelopen weekend was het wel heel erg.
Indien men het niet voor elkaar krijgt moet men zich niet zo'n grote schoenen aanmeten.
Er kwam ook een stukje voorbij waar Verstappen bijna de muur in knalt. Ook daar zie je dat er een glitch is waardoor Verstappen in een slide richting de muur gaat.
Mocht hij de auto dan niet uit de muur houden, weet je wel wat er geschreven gaat worden.
En natuurlijk is dit ook bij andere rijders zo, alleen staat daar niet zo de spotlight op.
_________________________________________ Mvg,
René
|
16 jan 2023 15:17 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Terug naar de echte F1, de regels veranderen weer vanaf 2023, hier de dingen die veranderd zijn vanaf dit seizoen: === Technisch reglement === ==== Porpoising ==== Nadat er gedurende het seizoen 2022 vaak porpoising-problemen zijn voorgekomen, stelt de FIA voor om wijzigingen in het reglement aan te brengen om excessieve porpoising / stuiteren te beperken. De vloerhoogte boven het wegdek wordt 15 mm hoger en de achterzijde van de diffuser wordt ook verhoogd, met een nog te bepalen verandering in hoogte. De stijfheid van de diffuserrand wordt verhoogd en een extra sensor wordt verplicht gesteld om het fenomeen porpoising beter in de gaten te houden. De zijdelingse vloerafbuigingstesten zullen ook strenger worden. ==== Rolbeugel ==== Naar aanleiding van het ongeluk van Zhou Guanyu tijdens de Grand Prix Formule 1 van Groot-Brittannië 2022, zal er nu een afgeronde bovenkant op de rolbeugel vereist zijn, waardoor de kans kleiner wordt dat deze tijdens een ongeval in de grond graaft; er zal een wijziging worden doorgevoerd om te zorgen voor een minimale hoogte voor het aangrijpingspunt van de homologatietest; er komt een nieuwe fysieke homologatietest waarbij de belasting de rolbeugel in voorwaartse richting duwt; er komt een definitie van nieuwe tests, uit te voeren door berekening. ==== Gewicht ==== In 2022 was het maximum gewicht van de wagen gesteld op 798 kilogram (brandstof niet meegerekend). Voor 2023 wordt dit verlaagd met twee 2 kg tot 796 kg, wat betekent dat de ontwerpers voor een extra uitdaging staan om het gewicht te verminderen. ==== Spiegels ==== In een poging om het zicht van de coureur te verbeteren, worden de achteruitkijkspiegels van de Formule 1-auto's met de 2023-specificatie gewijzigd: de breedte van het reflecterende oppervlak wordt met 50 mm vergroot van 150 tot 200 mm. ==== Gekoelde brandstof ==== Teneinde betere prestaties van de motor te bewerkstelligen wordt er al langere tijd gebruik gemaakt van gekoelde brandstof. Vanaf 2023 mag de brandstof in de auto op het moment wanneer de auto de pitbox verlaat niet kouder zijn dan de laagste van 10 graden Celsius ofwel 10 graden Celsius onder de omgevingstemperatuur. === Sportief reglement=== Teams zijn gewoonlijk vrij om te kiezen met welke bandensamenstelling ze rijden tijdens de kwalificatie. Echter - met de bedoeling het bandengebruik in de toekomst duurzamer te maken - zal de Formule 1 bij twee races in 2023 een proef doen met een vermindering van het aantal toegewezen bandensets van 13 naar 11. Bij die kwalificaties wordt ook een bepaald type band verplicht gesteld: de harde band in Q1, de medium in Q2 en de zachte band in Q3, ervan uitgaande dat het droog weer is tijdens de kwalificatie. ==== Gridstraffen ==== Er is een verduidelijking van de toepassing van gridstraffen: coureurs die meer dan 15 cumulatieve gridpositiestraffen hebben opgelopen, of die zijn gestraft om achteraan op de grid te starten, starten achter elke andere geclassificeerde coureur. Hun relatieve positie wordt bepaald in overeenstemming met het kwalificatieklassement. === Sprint === Het sprintformat zal vanaf dit seizoen bij zes Grands Prix (Azerbeidzjan, Oostenrijk, België, Qatar, Verenigde Staten en São Paulo) worden verreden, tegenover drie in 2022. Deze weekenden bevatten op vrijdag een vrije training van 60 minuten en een volledige kwalificatie. De uitslag van de kwalificatie bepaalt welke coureur de term "poleposition" toegekend krijgt en bepaalt de startopstelling van de sprint. Op zaterdag is er nog een vrije training van 60 minuten voordat de sprint van 100 kilometer verreden wordt. De eerste acht coureurs verdienen punten: Er zijn 8 punten voor de winnaar, 7 punten voor de nummer twee en zo door tot 1 punt voor nummer acht. Op zondag wordt de hoofdrace gereden, de startopstelling hiervan wordt bepaald door de uitslag van de sprint. Bron: https://www.formula1.com/en/latest/article.from-cutting-curfews-to-grid-penalties-10-rule-changes-you-need-to-know.5EN5ENd23oOqFDnw8fD0rp.html
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
16 jan 2023 15:34 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Ze zullen de bezem toch wel een keer door dar viaplay gaan halen?! Ik spreek echt niemand die enthousiast is
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 jan 2023 18:42 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Wij hebben het er dan ook niet over gehad, Horn
_________________________________________ Wim
|
16 jan 2023 19:34 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Ik ben zelf ook niet heel ontevreden over ViaPlay.
Dit komt ook omdat ik sommige heren van Ziggo ook meer dan zat was.
Commentaar zou beter kunnen idd, maar ik mopperde ook vaak genoeg voor de TV over Olaf.
Zat er zeker meer passie in het verhaal van Olaf, maar deze had dit waarschijnlijk ook niet toen hij begon.
In 2023 kijk ik vrolijk F1 via ViaPlay.
_________________________________________ Mvg,
René
|
17 jan 2023 9:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Ik kijk viaplay met commentaar van Olav. Voor mij prima alternatief
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 jan 2023 17:19 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Monaco 1991, volgens mij zijn eerste race. Geleend van dhr. van Gameren. https://twitter.com/vangamerenf1/status/988427987061178368Kijk zelf al jaren naar Sky F1 en F1 tv, heb het helemaal gehad met Mol en Plooij.
|
17 jan 2023 17:25 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Mol en Plooij zijn inderdaad beter in entertainment. Inhoudelijk vind ik Viaplay concept beter, wat de nerd in mij prettig vindt. Verder vind ik Mol bij tijd en wijle nogal arrogant overkomen, wat ik jammer vind. Het is nl. echt een aardige vent.
_________________________________________ Wim
|
17 jan 2023 19:56 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
17 jan 2023 22:59 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Ook het kijken naar f1 ontkomt er niet aan Viaplay verhoogd de prijzen
|
25 jan 2023 7:38 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Dit zal zeer waarschijnlijk wel zo zijn. Maar ViaPlay heeft zelf hier nog geen bericht over uitgestuurd.
_________________________________________ Mvg,
René
|
25 jan 2023 10:31 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
29 jan 2023 17:50 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Ik zou als ik jullie was echt die F1 TV Pro abo doen. Goedkoper dan ViaPlay, stabiel, leuke extra’s en goed commentaar. Wel in het engels natuurlijk.
|
29 jan 2023 20:05 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Dank voor de tip. Maar Ik kijk ook nog wel andere dingen dan alleen F1 via ViaPlay. Verder heeft F1 TV Pro geen app voor onze LG tv als ik het goed heb.
_________________________________________ Mvg,
René
|
30 jan 2023 9:37 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Ik gebruik ChromeCast icm F1TV Pro... Kijk nog steeds op een oude plasma
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
30 jan 2023 17:42 |
|
|
Spastblast
997.1 Carrera S coupe handbak
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Apple TV is ook een goede optie.
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
30 jan 2023 18:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Ik gebruik ChromeCast icm F1TV Pro op een LG OLED tv Wat beeldkwaliteit betreft zou ik overigens de plasma houden
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
30 jan 2023 21:07 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Dat lag ook in de planning, zolang die t nog blijft doen, hoef ik nog geen nieuwe en bedankt voor de tip....
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
01 feb 2023 8:43 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
_________________________________________ Mvg,
René
|
20 feb 2023 19:23 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Z'n zijwieltjes braken af en toen viel hij...
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
20 feb 2023 20:15 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Hier braken ook bijna een paar zijwieltjes af... Practice start in Bahrein
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
24 feb 2023 19:21 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/27 ... ger-strollElk nadeel heeft zijn voordeel. Ik ben benieuwd welke keuze gemaakt gaat worden. Kwa publiciteit kan men niet om Vettel heen, lijkt mij.
_________________________________________ Mvg,
René
|
25 feb 2023 13:17 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Nieuw talent een kans geven, zou ik zeggen. Hie sympathiek ook, Vettel heeft afscheid genomen en je moet vooruit kijken.
Maar ja: dat is maar mijn mening….. Publiciteit, geld….. nou ja, vul maar in.
|
25 feb 2023 13:32 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Formule 1, Seizoen 2023
Drie dingen welke mij zijn opgevallen: Poeh je zult maar columnist bij de volkskrant zijn: https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/102 ... ekostigen/Laten we het er maar ophouden dat hoge bomen veel windt vangen en dat iedere Nederlander welke meer dan 70k per jaar verdient en zeker miljonairs in Nederland 49,5% belasting betalen over hun inkomen. Verder de stukken dat ViaPlay de radiorechten gekocht heeft van de F1 in Nederland en de opmerkingen welke je hierop leest. In mijn ogen begrijp ik het wel. Ze betalen heel veel geld en zien dat er abonnees weg gaan omdat iemand iets op de radio uitzendt. Dan koop je deze rechten. Dat er enkele teams zouden hebben sandbaggen de vorige week. Het kan natuurlijk maar ze hebben maar 3 dagen om te testen en dan lijkt het mij vreemd dat je niet met lege tanks rijdt of andere besluiten neemt om niet de volle potentie van de auto te testen. Maar ja bovenstaande is mijn mening.
_________________________________________ Mvg,
René
|
01 maart 2023 22:23 |
|
|