Auteur |
Bericht |
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Na de driftcursus deze zomer:
| | | | Paul van Engelen, die na afloop schreef schreef: Geweldig leuke en leerzame dag gehad Weer serieus: een 993 (zonder voorwielaandrijving) is ook met licht forceren niet vlot in een geweldige drift te krijgen. Dat was een hele goede les waar ik zeker naar op zoek was. Je moet met deze auto A. echt wel gek doen en (vooral!) B. dan ook nog volharden in dat gek doen voor dat het beruchte 911 karakter "je ziet de kont langszij gaan voor je het weet..!!" optreedt. Mogelijk dat de oudere types, en speciaal die met Turbo, daar meer gevoelig voor zijn, maar deze generatie - zonder electronische grapjes aan boord die ingrijpen - breekt echt heel rustig uit, met alle tijd voor een niet al te onbenullige bestuurder om te corrigeren. INDERDAAD : mij lukte het dus ook gemakkelijk, wanneer ik slechts kort fase B. op de P. liet inwerken Kortom, ik ben blij dat ik dit model heb.....met dit onderstel , en zal voortaan best nog eens een stuk sneller door droge bochten gaan, maar ook door natte | | | | |
Hier de volledige link!
@Koen: ik weet niet of het minder snel gaat met "alle" hulpjes in de 996...... in de 3.2 zat dat inderdaad niet, maar heb het ook niet gemist..... ik zit er zelfs misschien niet eens op te wachten dat er door een computer wordt ingegrepen........
|
27 nov 2005 0:23 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik begrijp je punt en zoals anderen aanhalen is het meestal eigen schuld. Doch ook met mijn elver ben ik eens onaangenaam verrast geweest( gelukkig had ik het dadelijk onder controle) toen ik van een zijweg een drukke weg op moest. Je kent dat wel, je staat er al 10 minuten en niemand laat je tussen. Dan is er een gaatje dat je zegt "met gas geven ben ik ertussen" en je geeft iets meer gas (gevolg met onverwacht uitbrekend gat. Al was het zonnig en een kurkdroge weg). Als je dan niet weet wat te doen zijn er brokken die bvb met mijn BMW of andere wagens nooit zou gebeurd zijn.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
27 nov 2005 0:32 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik was na de aanschaf van de 3.2 als de dood voor die uitbrekende achterkant, dankzij alle (goed bedoelde) verhalen, maar durfde daardoor in het begin amper gas te geven, zodra het ook maar enigszins vochtig was......gelijk een rijvaardigheid training gedaan en daar gemerkt dat er VEEEEEEL meer mogelijk is en ook menigmaal het punt opgezocht dat de achterkant uit begon te breken!
Het verbaasde mij hoe gecontroleerd dit alles was en hoe ver dat punt weg lag!
Eigen schuld is het bijna alle gevallen als het misgaat, helaas krijgt de auto echter vaak de schuld....
|
27 nov 2005 0:48 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Verhaal van Paul van E. klopt. De 993 (de auto waar ik de meeste bochtervaring mee heb) geeft aan mij (zonder arrogant te willen klinken, ervaren 911-rijder?) duidelijk aan wanneer het teveel is; stuur trilt iets, voelt vervolgens wat licht aan, niet veel later schuif je over de voorwielen, maar dan komt het punt waar veel (onervaren??) rijders m.i. te laat beseffen dat het te hard gaat; de 60% massa van de machtige achterkant haalt de 40% massa van de voorkant in. Op zich nog geen probleem als je tijd en ruimte hebt.......
Daar komen de beruchte 911-verhalen vandaan......
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
27 nov 2005 0:50 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Maar de combi remmen en vervolgens insturen ligt de 911 toch niet zo?
Zelf 's ervaren, vochtig wegdek, stoplichtje willen halen, iets harder op het stoplicht af, wat meer dan gemiddeld remmen, naar rechts sturen en WHOP!!!! Daar ging m'n achterkant. Alle zeilen moeten bijzetten om niet het gras + stoeprand op te rijden! Kon 'm nog net corrigeren. Op het moment dat ik instuurde reed ik trouwens maar zo'n 30 km/u ofzo...
|
27 nov 2005 1:55 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
En dan heb jij nog een C4 !
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
27 nov 2005 12:38 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Nee, vergeten te melden, was bij de vorige, 964 C2.
|
27 nov 2005 17:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ach, het overkwam mijn afgelopen vrijdag met de C4 ... achterstevoren een bocht door
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
27 nov 2005 17:41 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ja, met sneeuw wss! Dan is er natuurlijk sowieso geen houden meer aan, C4 of niet!
|
27 nov 2005 20:07 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Waarschijnlijk wordt het toch een 911 turbo...
Deze week wordt hij gekeurd. Als de gebreken meevallen wordt mijn eerste P gelijk een flinke.
Wordt vervolgd...
|
28 nov 2005 22:36 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
28 nov 2005 22:47 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Na alle voorgaande discussie;
de 'allrad'-turbo ?? (993 e.v.)
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
28 nov 2005 23:05 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Wat is een all-rad turbo?
|
28 nov 2005 23:12 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Alle (4) wielen aangedreven (veiliger....?)
De 964 turbo is de laatste 2-wiel aangedreven turbo, de 993 turbo en verder zijn 4-wiel aangedreven.
R.
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
28 nov 2005 23:17 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Achterwielaandrijving.... 964 type!
Spannend dus
|
28 nov 2005 23:28 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Die wordt toch geleverd met touwtjes om je broekspijpen dicht
te binden tijdens het rijden ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
28 nov 2005 23:33 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Die touwtjes heb ik alvast in de broek laten borduren.
Gelijk maar even testament laten updaten
|
28 nov 2005 23:44 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
1e foto's
Vandaag staat hij bij de keuring, morgen hoor ik de uitslag.
Hierbij alvast de foto's (nu hopen dat het uploaden lukt ).
|
30 nov 2005 23:53 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
01 dec 2005 0:27 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Tja, dat heb je als je 2 topics onderhoud met het zelfde onderwerp
Ik ben ook nog maar een forum-rookie
|
01 dec 2005 0:44 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
http://www.porscheforum.nl/album_thumbn ... c_id=14402
het is wel mooi hoor, ik hoop voor je dat het doorgaat.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
01 dec 2005 1:50 |
|
|
224racing
993 Targa 1996 zwart/zwart
|
964, absoluut, voor mij is dat de enige echte 911!
|
08 maart 2006 14:38 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
het licht
Fijn dat je "verlicht" bent
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
08 maart 2006 20:10 |
|
|