Auteur |
Bericht |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Re: Oude Turbo, is dat wijs?
Jammer dat ik het draadje vanuit de prikpagina niet meer kan opsnorren (gaat té ver terug waarschijnlijk).
Maar forummers met een 965 zullen het bestaan van financiële uitschieters (het niveau van een non-Turbo overstijgend) in de onderhoudshistorie, niet ontkennen.
|
26 nov 2005 12:28 |
|
|
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Paul,
Lucky you met die 2k per jaar...
Bij mijn toch ook niet slecht onderhouden exemplaar zit je toch snel aan het dubbele als het al niet meer is
|
26 nov 2005 16:53 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
en voor een neppert 10k
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
26 nov 2005 19:17 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
en daar heb je toch blijkbaar iets aan overgehouden
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 nov 2005 20:11 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Lees dit dus net, wil ook even een duit in het zakje doen. Denk zelf dat Paul zn jaarlijkse onderhoudskosten wel gegrond zijn, mits er zich natuurlijk geen gekke dingen voordoen. Probleem is natuurlijk dat we toch in wat oudere tujboos rijden die technisch heel sterk (bullet-proof heb ik weleens gehoord) horen te zijn, maar waar toch heel veel onderdelen opzitten die maar een beperkte levensduur hebben.
Simpel voorbeeld, vorige week bij de Abraham tocht springt een 25A zekering. Blijkt van de ventilatie/kachel/airco installatie te zijn, volgens Erwin is het heel goed mogelijk dat er 1 van de 2 vent.motortjes die in de motorruimte zitten stuk is of zwaar draait. (dit is trouwens natuurlijk ook bij een turboloze P mogelijk).
Ander voorbeeld: koudstart perfect, warme start na 1 a 2 uur stil te hebben gestaan slecht. Duurt lang voor ze alle 6 netjes meedraaien, na vele metingen blijkt het een warmloopregelateur te zijn. Is een klein kastje (+/-10x10x5 cm) van Bosch, kost voor een turbo (want daar zijn er niet zoveel van ) incl € 1000-1200,- typisch een turbo-dingetje, C2/4 hebben namelijk geen K-jettronic??? meer. Maw, motor zelf kan heeeeel lang meegaan, maar alles erom heen gaat toch een x kapot. Moet wel zeggen dat heb probleem zonder te vervangen te zijn over is (voor het moment)
Als je het ene jaar een koppeling vervangt en het ander jaar zoiets hebt dan ben je waarschijnlijk meer kwijt.
En ook: Als je niet op tijd terug schakelt, kun je net zogoed een SC kopen(toch PaSCal)
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
27 nov 2005 14:34 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Samenvattend, het is te betalen als je er de centen voor hebt , als't meevalt kost het niet veel, als't tegenvalt een grote zak met duiten
|
27 nov 2005 18:25 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
We komen in de juiste richting Paul!
|
27 nov 2005 19:10 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Twas ook maar een aanvulling op de reeds geplaatste reacties . Massa, ben wel benieuwd wat je op het oog hebt, laat es wat zien!!
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
27 nov 2005 23:11 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Die had Oscar nog net voor z'n rekening genomen
|
28 nov 2005 0:17 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Bijna...
Deze week wordt de 911 turbo die ik op het oog heb gekeurd.
Hij ziet er prachtig uit (zwart/zwart), maar voor de techniek heb ik professionele hulp ingeroepen.
Update volgt!
|
28 nov 2005 22:34 |
|
|
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Massa,
Wellicht een idee om te posten welke auto je op het oog hebt....
Hier zit redelijk was P-kennis verdeeld over het land dus wie kent iemand de auto en weet er wat positieve of minder positieve zaken over te vertellen....
|
28 nov 2005 22:48 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
De huidige eigenaar heeft de auto nu zo'n 10 jaar in zijn bezit.
Dat betekent denk ik dat er in de "handel" weinig over deze auto bekend is.
Na de keuring zal ik meer gegevens plaatsen... (eind van deze week)...
|
28 nov 2005 23:21 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Ben benieuwd, hoop voor je dat ie goed door de keuring heen komt.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
28 nov 2005 23:44 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Idem voor de eerste 400meter toch? .... (andersom gaat ook op trouwens )
Anyway, beginnen met een 965 is wel link volgens mij, en dan met name, waar moet je dan in vredesnaam naartoe gaan "upgraden" als je iets anders wilt .... (maw. succes! Het is je alvast gegund hoor!)
|
29 nov 2005 1:05 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
In 1990 of 1991 heeft mijn vader een 965Turbo besteld, was in vervanging van zijn 300CE met een biturbo van Mosselman op. DIt maar om aan te geven dat hij wel iets gewoon was. Hij had vooral die Turbo besteld omdat zijn zoontje toen een Carrera2 had, en die was snellerdan zijn 300.
Enkele weken na dat hij de bestelbon getekend had, kon hij de wagen gaan proefrijden. IK weet nog goed, dat hij na 15km het stuur aan mij heeft overgegeven, en de bestelbon van de 965 heeft ingeruild voor een 928GTS.
Dit maar om aan te geven, dat het eigenlijk niet echt aan te raden is om als 1ste Porsche een 965 te gaan kopen, behoudens dat je jezelf zeer goed kunt bedwingen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 nov 2005 1:12 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Mss kan hij een voorbeeld aan mij nemen...
Mijn eerste P was een 930...en de up-grade weten jullie...
Ik zou echter absoluuut niet weten, wat ik hierna zou moeten kopen...nog sneller, gaat nergens meer over...en mooier...tja...ieder z'n smaak natuurlijk , denk dat ik 'm nog wel 10 jaar heb...
|
29 nov 2005 9:37 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Jurgen, deze dan maar?
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
29 nov 2005 13:38 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Deze rijdt vast en zeker als een speer! Maar ik ben niet zo kapot van uiterlijk en kleurstelling. Bovendien hebben ze de luchthappers op de verkeerde plaats erin gezaagd!
|
29 nov 2005 15:00 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Iets minder oranje, en iets meer rood, andere velgjes en hij mag op mijn erf
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 nov 2005 15:03 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Zoiets Paul ?
|
29 nov 2005 15:26 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Veel beter al met dat zwart accent op de achterspoiler.
De velgen mogen woor mij gewoon de standaard '19 997s velgen zijn.
Als de kleur dan nog het Indisch rood is, laat dan maar komen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 nov 2005 15:51 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Zelfs "en profile" kun je zien, dat de onderste wagen duidelijk spacers nodig heeft, vooral achter. De bovenste wagen, en dan in het lakzwart...ja, zeker mooi, echt...en zal ongetwijfeld nog weer beter rijden...maar...
qua looks ben ik nog altijd niet om
Mooi he , zo'n tevreden iemand...
Laatst bijgewerkt door Jurgen op 29 nov 2005 16:43, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 nov 2005 15:55 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
@Jurgen,
De gaten zien er echt uit. Wat ik me nu afvroeg, heb je nu ook andere windgeluiden in de wagen, of merk je daar niets van
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 nov 2005 15:59 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
@ Paul , ik wist ook niet wat ik daarvan verwachten kon , zijn van die dingen, waar je later pas stil bij ga staan ...moet zeggen , dat ik er tot nu toe weinig van merk...hoewel ik wel het idee heb, dat, wanneer ik met open raam rij , ik de motor iets meer horen kan.
Ben er nog niet harder mee gegaan als zo'n 230, en tot deze snelheid is alles nog okee, geen gefluit e.d. ...hoop , en verwacht eigenlijk, dat dit zich op hoge snelheid ook niet voordoet.
|
29 nov 2005 16:38 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ben ik met je eens, echter, een 965 koop je rond de 30-40k (toch?)... De stap naar een 993-biturbo is dan FLINK... (lees: bijna 2x zoveel geld!) Vandaar dat het "link" is ...
|
29 nov 2005 17:13 |
|
|