Re: Wat is dit voor iets en waar dient het voor?
nou ik deel nog wat laatste info maar of ik daar iets wijzer van ben geworden. Geen idee?????
vorig jaar is er een grote reparatie aan de 997 uitgevoerd tpv de motor en versnellingsbak. lichte olielekkage. was de 997 drie dgn en n hoop geld kwijt en mocht toen weer weg. Nu kwam ik na 1 jaar voor de APK en werd mij verteld dat er olie doorzweten of olie lekkage was op dezelfde plek als vorig jaar te weten, tpv motor en versnellingsbak(zelfde woorden werden gebruikt). Ik begon al enigszins te borrelen. ik heb dit gemeld en het zou worden besproken!!!!! ik na 1 week maar eens opgebeld hoe en wat. Er werd mij verteld dat het lichtdoorzweten van nu, geen enkel probleem is??????? uhhhh, hoe dan???Waarom dan melden?? Ik maar weer meer uitleg gevraagd.dit was het antwoord dat ik kreeg.
Het zwarte dekseltje is een afdichtkapje, er zit geen olie of olieleidingen onder het kapje.
Toch maar weer verder gevraagd want ik had en kreeg een rara smaak in mijn mond. dus waar zit het wat doet en wat betekent het? Volgend antwoord dat ik op mijn vraag kreeg staat hieronder.
Het dekseltje bevindt zich onder de versnellingsbak, daarboven zit de “koppelomvormer” van de versnellingsbak, deze bevat geen motorolie.
Ik begin een beetje over te gaan van borrelen naar koken en creer een umheimlich gevoel. Wat zijn ze aan het doen?????
Ik vraag dus weer, maar waar vandaan dan de opmerking dat het kapje doorzweet zoniet wat olie achtig is? Volgend antwoord kwam
Vermoedelijk wat smoezelig gebleven na de laatste reparatie.
Even voor de weet, we hebben het over een P dealer en geen garage hier op de hoek, waar ik wel met mijn andere auto s kom en waar ik ook trouwens veel vertrouwen in heb, misschien zo langzamerhand meer.
Verder kwamen ze nog met n ander verhaal dat ik zeer sterk in twijfel trek.
Ik ga maar eens bedenken wat ik met al deze info ga doen want al met al, weet je nog niet zoveel, met andere woorden, wat is mij nu gebeurd?
Jullie bedankt voor het meedenken.