Auteur |
Bericht |
dave
utrecht
|
waarom een 964 duur blijft en een 996 minder
ik benieuwd waarom dat is
ik heb er namelijk niet zo verstand van
_________________________________________ waarom een 964 kopen inplaats van een 996
|
29 nov 2005 22:52 |
|
|
Sjonnie
|
Krijgen we dat weer.
John gooi em eraf
|
29 nov 2005 22:56 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Omdat het 's Nachts kouder is dan buiten
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 nov 2005 22:59 |
|
|
dave
utrecht
|
jammer hier zitten zeker geen kenners van een porsche merk ik volgende keer beter
_________________________________________ waarom een 964 kopen inplaats van een 996
Laatst bijgewerkt door dave op 29 nov 2005 23:03, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 nov 2005 23:02 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Laatst bijgewerkt door Ivo964C2 op 29 nov 2005 23:03, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 nov 2005 23:02 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Daar krijg je "Kreuners" van
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
29 nov 2005 23:03 |
|
|
dave
utrecht
|
waarom al die belgen ???
_________________________________________ waarom een 964 kopen inplaats van een 996
|
29 nov 2005 23:04 |
|
|
Sjonnie
|
omdat wij denken dat dit forum goedkoper is
|
29 nov 2005 23:25 |
|
|
Patrick964
964 C4Tholen
|
|
29 nov 2005 23:27 |
|
|
RKV
964 cabrioletHeiloo
|
nou mannen niet te hautain. je mag een enthousiasteling niet meteen met een kluitje in het riet sturen.
Dave, volgens mij is het ook niet helemaal zo.
ik denk wel dat een 993! meer waardevast is en wel hierom:
laatste luchtgekoelde 911
fantastich mooie auto
mooie techniek
toch wel betere rijeigenschappen dan een 964.
ik zou er ook wel 1 willen. maar ja kwestie van geld he.
_________________________________________ Een echte Porsche is luchtgekoeld, water is where fish verrek in!
|
30 nov 2005 0:29 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
996
Er zijn er veeel meeeer 996 modellen gemaakt dan de 964. Ze werden ook veel gereden in de lease. Vraag en aanbod bepaald. En het blijft een waterkokertje.
Ik hoop stiekum dat de 964 ook de 993 ontstijgt.
|
30 nov 2005 1:21 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: 996
en schijnt dat er nu meer aanbod is dan vraag vandaar dat de prijs zo richting en soms onder die van een 993 komt.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
30 nov 2005 1:30 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: 996
volgens mij zijn er ongeveer evenveel 964 MODELLEN gemaakt als voor de 996, als we het dan toch elders over dictee hebben
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
30 nov 2005 9:30 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Als je vanaf dit moment gaat kijken absoluut niet. De meerprijs die voor een 993 gevraagd wordt ten opzichte van een 964 is veel te hoog. En dat voor (en ik chargeer nu een beetje) een ander (minder origineel) uiterlijk, een betere achterwielophanging, een paar pk-tje meer en een versnellinkje meer.
Persoonlijk denk ik dat de 964 zeer waardevast is omdat deze wordt ondergewaardeerd. De 993 wordt eerder over- dan ondergewaardeerd. Reden waarom ik denk dat de 964 veel waardevaster is dan een 993.
Maar hoe dan ook: het maakt niet uit, want auto's zijn geen goede beleggingsobjecten (ook al zal er een enkeling mee scoren).
|
30 nov 2005 10:59 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Grappig, de vraag betrof toch 964 versus 996
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
30 nov 2005 12:02 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
996: a) heel veel van gemaakt en b) valt toch minder in de smaak bij liefhebbers. Hoe ouder hij wordt, hoe meer 'ie het van liefhebbers moet hebben, en dus zal de prijs naarmate het model ouder wordt relatief meer dalen!
964: tijdloos model met wel al wat moderne snufjes als stuurbekrachtiging, ABS, etc. Is dus een 'oude' auto, maar toch ook weer niet. In combinatie met uiterlijk dus voor veel mensen aantrekkelijk. Dus relatief veel vraag.
|
30 nov 2005 12:37 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
En als jij nu een 993 had gehad.
Preken voor eigen parochie imo.
|
30 nov 2005 13:30 |
|
|
F@RGO
|
idd rsr
|
30 nov 2005 13:39 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, economisch besef.
Ik had er precies hetzelfde over gedacht als ik een 993 had gehad. Kan mij het bommen als mijn auto in waarde daalt. Ik ga haar toch niet verkopen.
|
30 nov 2005 14:07 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Wordt tijd dat je loonsverhoging krijgt dan.
|
30 nov 2005 14:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik heb geen loon maar een honorarium.
|
30 nov 2005 14:11 |
|
|
F@RGO
|
de auto die niet te koop is heeft meest waarde dan.....
|
30 nov 2005 14:21 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat sowieso.
Maar feit is dat de vraag naar 993's nog steeds hoog ligt en bij 964's de vraag gewoon nog altijd een stuk lager (er zijn er bovendien genoeg die voor een 964 kiezen omdat de 993 niet in het budget ligt). Dat is ook de reden dat de prijzen voor 993's (ook relatief) veel hoger liggen dan voor een 964.
Er komt echter een tijd dat de vraag naar een 964 dichter bij die van een 993 komt te liggen (eigenlijk: de vraag naar 993's af gaat zakken naar het niveau 964). Misschien nooit helemaal op hetzelfde niveau, maar toch zeker dichter bij elkaar.
Daarnaast zijn er meer 993's gemaakt dan 964's (bijna 2x zoveel).
Op basis hiervan denk ik dat de 993 meer in prijs zal dalen dan de 964 (waarvan ik denk dat een goede (!) eerder kans heeft om in waarde te gaan stijgen, dan significant te gaan dalen).
|
30 nov 2005 14:35 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Off-topic, maar dat was het al: Honorarium ontvang je van je cliënten, maar ook loon van het kantoor? Denk nl. dat je wel degelijk loon krijgt, ook als advocaat, zelfs als partner / vennoot / eigenaar van een kantoor. Een vast bedrag per maand, en verder het eea afhankelijk van de omzet. Of ben ik abuis??
|
30 nov 2005 14:42 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik krijg geen loon, ik moet het nemen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
30 nov 2005 14:48 |
|
|