Auteur |
Bericht |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
met een ..d mag ik hopen
|
30 nov 2005 0:25 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Ook ik heb de Q7 in Essen zondag mogen aanschouwen, 2 stuks zelfs!
Van de zijkant is hij wel leuk, de achterkant gaat ook nog wel, maar die achterijk lompe voorkant! afschuwelijk. Vanbinnen is hij dan wel weer mooi, en ook praktischer dan een Cayenne.
Dit is slechts mijn persoonlijke mening, maar ik vind de Q7 de lelijkste van het stel SUV's. (als de Volvo in discussie komt, vind ik die het lelijks maar deze blinkt gelukkig nog van afwezigheid in deze discussie)
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
30 nov 2005 10:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Touareq
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
30 nov 2005 11:06 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Deze dus:
|
30 nov 2005 13:16 |
|
|
F@RGO
|
Hmmm, stel je moet een dikke 80,000 km per jaar bollen
en je kiest tussen
cayenne v6 benzine verbruik 14-15l/100km
touareg 2,5 diesel, verbruik 12l/100km
ik vrees dat het toch wel parten zal spelen hoor dat verbruik......
|
30 nov 2005 13:20 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Bij inruil haal je dat er weer uit.
|
30 nov 2005 13:25 |
|
|
F@RGO
|
in belgie weet ik dat nog niet zo zekers ......
|
30 nov 2005 13:41 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
In Belgîë ben je het verschil in brandstof, nog eens kwijt bij de inruil ook.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
30 nov 2005 14:40 |
|
|
Robberto
996 CabrioWaalwijk
|
Mis Olaf........ geen Touareg meer....
Was een prettige auto, paar verhalen hier moet mee instemmen:
Hoog VW gehalte, veel rammeltjes en plastic.
Stevig verbruik (waar je inderdaad niet over mag piepen in dat segment). Al vond ik 1 op 3 behoorlijk fors. En ja, ik ken maar twee standen, geen gas of vol gas. Nadeel van mij waren ook de echte korte afstanden. Steeds een paar kilometer; nooit geen tientallen.
Lange afstanden viel het verbruik wel mee.
Persoonlijk zou ik dan toch weer gaan voor Cayenne of de Q7. Audi toch wel weer een andere klasse, nu wee terug bij het 'oude merk' Audi; alleen nu de A6 limo; echt een perfecte auto zonder de rammeltjes.
Touareg is er hier uitgegaan na een inbraak, hele navi gejat; en een maand later nog geen werkend geheel. Een hoop glasvezels kaduuk, een groot drama.
Als je dan toch Touareg gaat rijden, pak er niet uit de begin serie. Deze zijn gewoon inclusief kinderziektes. Veel klanten gehad die met de eerste serie direct de weg zijn opgegaan. Die hebben de vreemdste dingen meegemaakt; stilvallen op kruisingen; niet meer starten weet ik niet wat nog meer, en nooit echt iets te vinden. Zelf een keer meegemaakt dat starten niet weer werkte; spontaan alle sleutels niet meer snappen. Tweede dingetje, auto willen starten en alleen de ruitewissers die gaan wieberen. Dat kun je in ieder geval meemaken met de eerste serie. Over het rijgedrag kan ik niet negatief zijn; maar vind mijn A6je gewoon lekkerder rijden; weer met de kont op de grond, net als in de 993 maar dan een paar centimeter hoger.
Suc6 met je keuze........
|
30 nov 2005 19:39 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik zou, als ik voor zo'n type zou gaan, eerder de Touareg pakken dan de Cayenne.....vooral die V10 Diesel kom je lekker mee weg.
Voor t verschil een 911 kopen of je huidige 911 upgraden.....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
30 nov 2005 23:39 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Hi,
Ik rijd nu zowat anderhalf jaar professioneel met de Touareg 2.5tdi komende van een BMW en vindt hem op elk vlak een betere wagen. Verbuik 12l/100km. Naast onderhoud nog geen verdere kosten gehad en geen 'kraakjes' of andere storende geluiden.
In mijn directe omgeving ken ik nog 3 andere tevreden Touareg-rijders maar ook die rijden allen automaat en geen ervaring met handgeschakelde versie.
Aanrader dus
|
30 nov 2005 23:54 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Sorry hoor , maar omdat Porsche in de Cayenne geen diesel heeft zullen we dus geen appelen met peren gaan vergelijken. Dan vraag ik me af van welk verschil jij een 911 gaat kopen of de huidige gaat upgraden In twee van de drie gevallen is de Touareg zelfs DUURDER dan de Cayenne | | | | 911-lover die eerder in soortgelijke discussie schreef: *VW Touareg 3.2 V6 241pk 50.460€ Porsche Cayenne 3.2 V6 250pk 52.151€ *VW Touareg 4.2 V8 355pk 65.810€ Porsche Cayenne 4.5 V8 340pk 65.219€ (dus zelfs goedkoper) *VW Touareg 6.0 W12 450pk 108.560€ Porsche Cayenne 4.5 V8 Turbo 450pk 107.327€ (en weer goedkoper) En wat als je ze na 10 jaar verkoopt Dan is nog steeds een Porsche een Porsche en een VW een VW | | | | |
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
01 dec 2005 0:09 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Gewoon een mooie Landcruiser 120 Executive kopen !!
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
01 dec 2005 0:12 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Nog even vlug opgezocht.
De aangehaalde Touareg V10 TDI 313pk kost 79770€
Alle prijzen zijn recente Belgische prijzen voor het basismodel (dus exclusief opties) en zonder BIV
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
01 dec 2005 0:16 |
|
|
F@RGO
|
cayenne komt uit met een hybride motor
las ik ergens
|
01 dec 2005 0:27 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Ik heb een paar klanten met een touareg en allemaal dezelfde opmerking:
Prachtige auto, maar een miskleun van een LKW-motor, die 2.5d.
Veel lawaai en zo traag als een slak... ('t zullen wel zenuwachtige westvlamingen zijn...)
De 3.0tdi motor van audi lijkt een fantastisch alternatief ! Misschien even wachten daarop (ze zijn pas een jaar op de markt)
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
01 dec 2005 1:09 |
|
|
F@RGO
|
idd Beltar
de motor maakt nogal kabaal en is traag,
vooral merkbaar als ie de opritten neemt om op de autoweg te gaan....
hels lawaai en niet vooruit gaan.... jammer eigenlijk,
anders is het wel een leuke wagen .
|
01 dec 2005 9:07 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als je een Touareg 2.5Tdi koopt, denk ik niet dat enorme prestaties verwacht worden anders ben je verschrikkelijk naïef.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 dec 2005 9:58 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Prijzen in NL erachter in geel En hier dus niet goedkoper die Touareg...
Voor wat betreft duurder/goedkoper... Even de uitrustig ook meenemen? Denk hierbij aan standaard volleder en dat soort dingen... (overigens is dit prijsvergelijk wel weer deprimerend voor de autoprijzen in NL )
|
02 dec 2005 12:14 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW
Wat een verschil
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 dec 2005 14:47 |
|
|