Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ja, want ik ben niet in loondienst.
|
30 nov 2005 15:12 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Toch niet zo'n éénpitter, hè?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
30 nov 2005 16:23 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee hoor. We hebben zelfs meerdere vestigingen (ok: 2).
|
30 nov 2005 16:48 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
30 nov 2005 19:26 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik heb geen klanten maar cliënten.
En waarom jij denkt dat ik geldgebrek heb ontgaat mij volledig. Maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.
|
30 nov 2005 20:31 |
|
|
John
Cayenne
|
Mannen on topic.
Is het wel is bij jullie opgekomen, dat het prijsniveau van een 964 veel dichter bij veel mensen ligt als die van een 993 of hoger, hierdoor willen/kunnen meer mensen "Porsche" rijden, en is toch het aanbod minder in die prijsklasse.
Als de 996 (waar er mega meer van zijn) binnen het bereik van die doelgroep komt, kelderen de andere types in prijs.
|
30 nov 2005 20:52 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Kan het beestje elke naam geven wat je wilt.
Heb het nergens over geldgebrek, en als jij dat aanneemt is dat voor eigen rekening.
En besides, het is toch een algemeen bekend dat jullie rekeningen vaak te hoog zijn, dus neem aan dat van geldgebrek geen sprake hoeft te zijn.
net zoals men dat van onze beroepsgroep beweert
|
30 nov 2005 21:48 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Waarom zou ik dan meer loon cq cliënten moeten hebben? Kennelijk ben ik slecht van begrip?
|
30 nov 2005 22:00 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
De vraag was dus: 996 tov 964 of zit ik er helemaal naast (ruziemakers)
Wel ik weet dat ik hier op vele tenen ga trappen , maar wat jullie nu beweren ivm de 996 (niemand vindt hem mooi en al dat geleuter) al die onzin werd ook uigekraamd over de 964 op het moment dat de 993 op de proppen kwam.
De SC zou veel meer waard blijven, want de 964 met zijn nieuwerwetse plastic bumpers, die niet bij de rest van het tijdloze ontwerp pasten, moest niemand, net zoals nu de 996...
Maar zoals hierboven vermeld, werd ie plots geliefd, net omdat zijn prijs betaalbaar werd... en dat ie voor een grotere groep haalbaar werd.
Voordeel van de 964 tov 996 is wel dat ie in veel kleinere aantallen gebouwd werd.
Binnen een aantal jaren zie ik hier 100% zeker een aantal diehards de loftrompet over de ongelooflijk fantastische rijeigenschappen en comfort van de 996 pleiten... ja, misschien wordt ie een verzamelobjekt, want hij heeft een dashboard dat zooooo afwijkend is van alle andere 11-ers... Er zal ook dan een passende uitleg gevonden worden om de op dat moment 999 toch maar niets te vinden
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
30 nov 2005 22:17 |
|
|
F@RGO
|
toen de 964 uitkwam, wat waren de prijzen toen vier jaar later,
zijn er mensen die daar nog cijfers van hebben,
een deftige 996 basis kostte een 75000 euro .....
zoek maar op , ik ben benieuwd...
|
30 nov 2005 22:30 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Het zou kunnen, maar ik waag dat toch te betwijfelen. Want het gekke is: iedereen (althans veel liefhebbers, waaronder de 'die-hards') is WEL laaiend enthousiast over de 997 (incluis ondergetekende). Dat is dan toch vreemd!
|
30 nov 2005 23:55 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Een 964 is ongeacht prijs of budget een geweldige klasieker met alle moderne facetten aan boord !! Nog de echte 911 lijnen bollevoorschermen ect.
Maar ieder het zijne
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
01 dec 2005 0:02 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik niet, want de geschiedenis herhaalt zich. De SC stond ook aan kritiek bloot. De 3.2 was daarentegen de bom (al heette dat indertijd anders...). De 964 was niets, maar de 993 weer geweldig. De 996,... enz.
Toen de harmonicabumpers kwamen was de 911 geen 911 meer. Met de 964 waren de harmonicabumpers de laatste echte... Toen waterkokers in de 911 kwamen was de 911 geen 911 meer, enz.
Ik denk dat Porscheliefhebbers in de kern gewoon zeikerds zijn.
|
01 dec 2005 0:08 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ik probeer te begrijpen wat je zegt:
Jij ziet een rijtje:
min plus min plus min plus
SC 3.2 964 993 996 997
Dus jij zegt dat de min op een gegeven moment een plus wordt.
Dit betekent dat volgens jouw theorie over niet al te lange tijd - even gechargeerd - de 993 voor veel P-liefhebbers niet meer aantrekkelijk is, en de 996 juist wel.
Ik kan het niet goed beoordelen, daarvoor ben ik te kort bezig met Porsche, maar ik blijf erbij dat ik me dat niet kan voorstellen...Andere meningen?
|
01 dec 2005 0:21 |
|
|
F@RGO
|
mocht er geen evolutie zijn dan hadden we geen discussie...
vraag en aanbod is van toepassing,
stel dat iedereen plots een porsche wil met veel comfort , dan gaat misschien de 996 weer gaan stijgen,
voor het moment is er meer vraag naar 964 en er zijn er minder....
dus
|
01 dec 2005 0:25 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
MS964, dat is juist mijn punt: toen de 993 uitkwam waren de meesten enthousiast en werd de 964 als een muurbloempje beschouwd. (nu vindt iedereen hier die auto ineens de max, net omdat ie toegankelijker is en dat ze de échte kwaliteiten apprecieren)
Zo ook de 996 , nu de 997 enthousiast onthaald wordt, wordt die voorlopig nog met een scheef oog bekeken, maar ook daar komt verandering in van zodra hij bereikbaarder wordt voor meer mensen, zeker weten.
Dat verandert niets aan het feit dat ook ik de 996 qua model minder geslaagd vindt als de 997 en de 993. maar zoals de uigelopen eierlichten van de 996 bediscussieerbaar zijn , zo was het ook met de 964.
Als je heel eerlijk bent en je bekijkt de eerste 964's (de carrera 4, zonder cupspiegels en zonder cupvelgen) redelijk kritisch, dan zie je dat bumpers en de rest van de koets niet zo in harmonie zijn als bij de SC's.
De latere modellen en dan vooral de turbo's waren al veel evenwichtiger imho
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
01 dec 2005 0:49 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Beltar, je geeft twee voorbeelden: introductie 993 en introductie 997. In beide gevallen zeg je dat het laatste model DA BOMB is en het eennalaatste niet. Maar je slaat 1 model over, nl. de introductie van de 996. Vonden de P-liefhebbers dit model bij introductie helemaal je van het?
Ben er destijds niet bijgeweest, maar ik krijg de indruk van niet. En dat is mijn punt, dat die serie (plus min plus min) die jij en Devil's son zien, volgens mij niet (altijd) opgaat. Want de 996 werd ook 2 jaar geleden door liefhebbers wat minder gewaardeerd, en op dat moment was 't nog steeds het meest recente model.
Begrijp je wat ik bedoel?
|
01 dec 2005 1:11 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
01 dec 2005 1:13 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ooit van afnemend grensnut gehoord? Op basis van economisch besef moet ik helegaar niet meer inkomen verwerven. Maar ik ben heel menselijk, dus ik trek mij gewoon erg weinig aan van dat soort economische wijsheden...
|
01 dec 2005 11:00 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik niet, maar ben wel leergierig.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 dec 2005 12:26 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Even Googlen
Ik heb ook weer wat geleerd
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
01 dec 2005 12:31 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als we hier nu met allemaal op het PF aan consumentisme doen naar Porsche toe, kunnen we ons discretionair inkomen nog voordeliger gebruiken.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 dec 2005 12:41 |
|
|
sir marco
997 mk2 cabrioveluwe
|
Nog even wat anders ....
In 1999 kocht ik een boxster en op dat ""Blauweforum""(prikpagina) werd je als een manta rijder behandeld....Hoe iemand z'n auto kon kopen ....dan was je echt niet goed....
4 jaar later was deze zelfde Boxster een goed deel goedkoper geworden en ja hoor langzaam werd hij geacepteerd als een echte Porsche.
En kijk nu... volledig opgenomen. En laten we eerlijk wezen als je een Porsche wilt om mee te rijden en niet om te poetsen kan je veeeeel beter een Boxster kopen dan een 964. Want laten we eerlijk wezen je wilt wel verwarming En met rijden bedoel ik meer als 15000 km /jaar .
Een vriend van mij heeft z'n 964 en zijn laatste ""onderhoudsbeurt"" bij een specialist koste meer dan € 3000,= ( zijn 2 e airco in 3 jaar)
Hij had dat jaar wel 3000 km(Mijn onderhoud koste na 20000 km € 375,=)
Ik kan me voorstellen dat de prijzen van de oude Porsches goed dalen,
of en wordt niet meer mee gereden.
En hier op dit forum gaan veel 964 en 993 liefhebbers een hele paniek zaaien over een drupje olie (RMS)
Dan lijkt het net of een 996 & 997 & Boxster slecht is....en bijft hun wagen meer waard, denken ze , en dat lukt volgens mij heel aardig.
Oh ja een 996 turbo kost gebruikt meer dan een 997 nieuw
dit verklaart waarom een 993 s4 meer kost dan een 996
|
01 dec 2005 14:25 |
|
|
John
Cayenne
|
Mij hoor je niet over een boxster mopperen, dat zijn super auto's, het enige puntje (en das echt helaas helaas) is dat ik er niet in pas met die lange poten van me (1.90)
Verder is die zijn tijd ver vooruit, de Boxster, en zal ook, net als de 911 (ongeacht type), altijd en eeuwig bij elke autotest gesleept worden om mee te vergeleken worden.
Alle autobladen, koppen altijd zo van euh "911 icoon redt ie het?", of "Boxster Killler", "Boxster nog eenzaam in zijn segment?", "911 voelt de hete adem van Maseratie". etc. etc.
Dus de autopers, en dat zijn niet de eerste de beste, sleept deze auto's der altijd bij, willen ze graag op de redactie hebben om te testen (dus om lekker me te rijden).
Verder denk ik dat iedere Boxster een gem. 964 helemaal gek maakt als ze een rondje gaan boenderen op een willekeurig circuit.
Dus die "Prikboys" weten nu wel wat ze aan een Boxster hebben.
|
01 dec 2005 14:38 |
|
|
yves
3.2 '86belgië
|
@ sir marco:
waarom de oude dame verkiezen?
-> vriendin van me rijd in een boxster, ze kan amper met m'n 3.2 vertrekken...
op de straat gaat niet het om zuivere snelheid hoor...
trouwens, de laatste 2 jaar reed ik 17K gemm.
+ verwarming op een luchtgekoelde werkt echt sneller dan in die boxter! .. ontwasemen daarentegen..
my 2 cents..
Grt,
Y.
_________________________________________ Ce qui compte dans une vie, c'est l'intensité d'une vie, pas la durée d'une vie .
|
01 dec 2005 21:49 |
|
|