Auteur |
Bericht |
RuBoxS
997.1 "GT3", ex 986S
|
 Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Dan heb ik zeker mazzel gehad 
_________________________________________ Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail
|
15 jul 2023 21:23 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Dat valt mij ook altijd op maar blijkbaar boeit het de kopers weinig
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
15 jul 2023 22:01 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Die willen de beste EV met de laagste prijs/bijtelling. Dan kom je niet in Duitsland uit. (of het moet Berlijn zijn  )
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
16 jul 2023 10:12 |
|
 |
RuBoxS
997.1 "GT3", ex 986S
|
Ik heb meerdere Tesla’s mogen detailen, valt mij oo dat de bouwkwaliteit uit ‘China’ vooralsnog stukken beter is als die uit ‘Berlijn’
_________________________________________ Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail
|
16 jul 2023 11:10 |
|
 |
Goofy1
996 Carrera 4S
|
Mijn Y uit mei 2023 heeft echt geen issues mbt de kwaliteit / afwerking van de auto. Ik durf wel te zeggen dat ik erg kritisch ben en ik heb niks te klagen over mijn Tesla.
Misschien dat Tesla wat gedaan heeft met de feedback, of dat ik een goedgehumeurde monteur heb gehad die de mijne in elkaar gezet heeft....
_________________________________________ vroem vroem.......
|
17 jul 2023 15:22 |
|
 |
Pacoloco
|
of het porscheforum met een k(ilootje)orreltje zout nemen. 
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
18 jul 2023 7:43 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Meeste NL'se komen uit de US toch?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
18 jul 2023 8:07 |
|
 |
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Vraagjes aan de kenners model 3: 1. enhanced pilot of toch Full Self 2. Performance of long distance 3. Of toch voor de Y gaan 4. Wachten op nieuwe 3 die misschien pas over 1 jaar in NL te verkrijgen is
|
18 jul 2023 14:54 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Full Self had ik niet en ook geen behoefte aan. Performance met je hart en LR met je hoofd ja, want 5de deur nee, want die wordt ongetwijfeld een stuk duurder en de "oude" kan zomaar nog zakken in prijs
|
18 jul 2023 15:25 |
|
 |
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
De onderdelen wel ja, maar ze worden in Tilburg "geassembleerd" oftewel in elkaar geschroefd, geklikt en geplakt: klik 1 en klik 2
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
18 jul 2023 15:42 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Dat is Berlijn toch tegenwoordig?
|
18 jul 2023 15:49 |
|
 |
Pacoloco
|
Berlijn of China zover ik weet. Of geldt dat alleen voor de Y?
Vraagjes aan de kenners model 3: 1. enhanced pilot of toch Full Self--------geen van beide------- 2. Performance of long distance--------long range is in 99,99% van de gevallen meer dan snel genoeg en heeft de grootste range------- 3. Of toch voor de Y gaan--------ligt eraan of je de ruimte nodig hebt en liever hoog of laag zit------- 4. Wachten op nieuwe 3 die misschien pas over 1 jaar in NL te verkrijgen is-------geen idee-------
|
18 jul 2023 16:00 |
|
 |
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
 Dank voor de input so far. keuze wordt al duidelijker.
|
18 jul 2023 17:41 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Is er echt niets leukers te krijgen of hang je vast aan zo’n lease aanbod?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
18 jul 2023 18:48 |
|
 |
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Net voor mezelf gestart, financial lease met aanbetaling € 11.000,- lees inruil 320 D 2010 en bijleggen 4.500,- maandbedrag rond de € 340,- dat is mooi. Voor het leuke de 964 maar zakelijk goedkoop en efficient.
|
18 jul 2023 20:53 |
|
 |
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Gewoon de 3 blijven rijden en dasrmee je eerste centen verdienen (als ik zo vrij mag zijn). Veel goedkoper kun je niet rijden.
_________________________________________ Wim
|
18 jul 2023 22:37 |
|
 |
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Over nagedacht maar volgend jaar mag ik Amsterdam niet meer in, en een aantal klanten zitten daar
|
18 jul 2023 23:01 |
|
 |
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Tsja, in dat geval…met een cruiseschip mag je wel de stad in, is dat misschien iets? Wat een waanzin is dat toch…
_________________________________________ Wim
|
18 jul 2023 23:23 |
|
 |
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Ja vertel mij wat, ....
|
18 jul 2023 23:51 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Een youngtimer op benzine was ook nog een prima alternatief geweest. Bijtelling over de dagwaarde. Heb mijn eerste jaren rondgereden in een polo gti voor een paar tientjes bijtelling in de maand.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
19 jul 2023 1:58 |
|
 |
Pacoloco
|
Best of both worlds, ik snap je keuze wel 
|
19 jul 2023 7:28 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Heb ik ook, een 325I youngtimer, maar dat is echt geen prima alternatief voor een Tesla. Ik rijd heel weinig, dus voor mij prima, maar anders had ik mn M3P nooit weggedaan.
|
19 jul 2023 9:17 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Tuurlijk wel. Koop een nette A6 of 5-serie uit 2008 en je kunt niet fijner rijden. Maar het uitgangspunt was meer financieel gezien. Als starter meteen dit soort leningen aangaan voor een vervoersmiddel is niet echt mijn manier. Maar dat is een persoonlijke afweging natuurlijk.
|
19 jul 2023 10:08 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
TCO van een Model Y is wel stukken lager dan een A6 of 5-serie van 15 jaar oud. Zeker als je veel rijdt.
|
19 jul 2023 10:37 |
|
 |
meganiek
997Friesland
|
De investering (wat is verstandig) voor een starter speelt ook mee in bovenstaande (naast tco). Lijkt me rond de 40k investering, een tesla? Of ca. 400 per maand. Bmw/Audi/wat dan ook als youngtimer rond de 7-9k zoiets en dan voor 3,5k in de bijtelling tegen 30%.
Ontloopt elkaar niet zoveel, denk ik, op basis van even snel rekenen (lig op het strand). Als starter had ik zelf de youngtimer gedaan. Beter te overzien en erg flexibel want je kan na enkele maanden eenvoudig aanpassen.
|
19 jul 2023 11:45 |
|
|