Auteur |
Bericht |
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
in de file
Nu ik mijn auto als daily driver gebruik en veel in de file sta moet ik in de file mijn spoiler omhoog doen ivm extra koeling?
|
30 nov 2005 21:20 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Je moet niks maar ik zou het wel doen. Als je heel lang in de file staat komt je voorste oliekoeler er vanzelf ook bij. Als ik met mijn 964 in de file sta, doe ik wel altijd de spoiler uit.
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
30 nov 2005 21:40 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
De spoiler komt aut. omhoog voor een betere wegligging en betere koeling. Dit speelt natuurlijk wel bij een redelijk gangetje
In de file zal de koeling niks beter zijn met spoiler omhoog. De lucht wordt naar beneden gezogen door de ven, er komt weinig "onhoog".
De koude-/inlaatkant van de motor zit boven en de hete dus onder maar ook onder de motorruimte afdichting.
Deze tijd van het jaar al helemaal niet.
Let eens op de olietemperatuur en kijk ALS die oploopt of het effect heeft.
De "macho stand" van de spoiler, val je NOG meer op bij die jaloerse medeweggebruikers
|
30 nov 2005 22:00 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
01 dec 2005 0:00 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Het scheelt wel degelijk vooral in de zomer in de file als je de spoiler omhoog zet er gaat altijd wel extra warmte verloren .
Denk maar aan de rit naar Zandvoort toen we even in de file stonden
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
01 dec 2005 0:06 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik heb het ook wel eens gedaan na een snelle rit op een bloedhete dag en dan in de file zie je de temp stijgen.
Dan de spoiler omhoog maar de temp daalt pas als de ventilator op de olie koeler gaat draaien.
je kan het doen voor je gevoel (kan geen kwaad denk ik)
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
01 dec 2005 1:57 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Nu kan ik moeilijk geloven, als de spoiler in de file bijdraagt tot de koeling, dat Porsche geen schakelaar heeft ingebouwd, die zowel op snelheid als op temperatuur reageerd.
Ik zou dan denken als de temperatuur tot op een bepaalde hoogte oploopt, dat dan ook de spoiler zou omhoog gaan, als dit effectief resultaat zou geven.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 dec 2005 10:40 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Waarom besloot Porsche dan om de bediening van de spoiler na een jaar van onder de motorkap naar het interieur te halen ivm met klachten over overhitting in de file?
Overigens doe ik het alleen op warme dagen. Met het weer als vandaag kan de auto het prima aan in de file.
|
01 dec 2005 11:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Volgens mij had dat te maken met het schoonmaken van de ruimte tussen de motorkap en spoiler zonder deze open te hoeven doen ... anders zou je verwachten dat ze er een temperatuur-sensor annex -schakelaar aan hadden gekoppelt ...
Echter ben ik wel van mening dat er verschil in de temperatuur zit met de spoiler 'in' en met de spoiler 'uit' als je op een warme zomerdag in de file staat
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
01 dec 2005 11:38 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: in de file
Ik heb (helaas volgens het gros) een waterkoeling, dus geen problemen met oplopende temp. in de file.
Maar zou dit nodig zijn dat had IDD (zoals Paul opmerkte) Porsche het wel geregeld.
En een turbo dan, die is wel ff wat heter als een atmosferische, alhoewel een turbo geen grondplaat heeft, dit voor de extra koeling.
Spoiler in is IMO de mooiste stand, lekker breed en strak.
|
01 dec 2005 11:49 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het feit dat je de spoiler manueel kan bedienen had te maken met onderhoud en schoonmaken. Maar dat de bediening verhuisde heeft voor zover mij bekend te maken met de warmteontwikkeling in de file.
|
01 dec 2005 11:54 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En ik die dacht dat dat was om de trajectcontrole te misleiden
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
01 dec 2005 12:08 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
01 dec 2005 12:14 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Ik ben het wel Paul eens, ga maar eens met draaiende motor boven je spoiler/motorkap hangen. Je voelt dan praktisch geen warme lucht stijgen, daarentegen bij de achterwielen komt een hele berg lucht onder de auto vandaan. Dus ook volgens mij is spoiler omhoog in de file volslagen overbodig Idd (John) onder een turbo zit geen bodemplaat, eerste keer dat ik dat zag dacht ik al: oh ooh, schadebak. Maare, toch voor betere ventilatie.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
02 dec 2005 21:11 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
dus dit is de oplossing van mijn fileprobleem:
|
03 dec 2005 0:22 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Spoiler omhoog werkt echt wel in de file, en snel zelfs. Je ziet de temperatuur gewoon zakken.
|
03 dec 2005 1:16 |
|
|