Auteur |
Bericht |
P4S
Zoekende...Rotterdam
|
Wie wat waar en hoeveel...
Ik heb de afgelopen dagen heel wat uurtjes doorgebracht met het lezen van heeel veel topics, ben namelijk nieuw hier. Met zoveel enthousiaste p liefhebbers en forummers kan het haast niet anders, dan dat ik hier de gouden tip moet gaan vinden voor de aanschaf van mijn 1ste porsche .
Ik ben al behoorlijk ver in de selectie (zie onderstaand) ik twijfel alleen nog erg bij wie ik de beste koop doe en welke prijs ik moet gaan bieden.
Dat het een zilvere, zwarte, nachtblaue of vesuvius 993 2s of 4s, met tussen de 50tkm en max 100tkm, handgeschakeld, moet worden staat in ieder geval al vast.
Op dit moment zie ik de volgende opties...
Carlo van Krey,
zilver 993 2S 1997-01
88tkm. Prijs: € 52.500,- (btw auto)
Wolbert sportcars,
zilver 993 2S 1997-??
100tkm. Prijs € 54.500
Witmer & Odijk in Warmond,
blauwe 993 2S 1997-??
88tkm. Prijs € 54.993
Hans Bos,
zwart 993 4S 1997-10
62tkm. Prijs e 58.993
een van de laatste productie
PLUS er staat een...
zilvere (interieur volledig boxsterrood) 993 4S 1997-??
91tkm. Prijs e 57.993
Theo Jansen,
nachtblauw 993 4S 1996-02
94tkm. Prijs 64.500
PLUS
2 x zilvere 993 4S met 63tkm en 73tkm voor rond de e 67.500
Porsche Centrum Eindhoven in Oirschot
nachtblauw 993 2S 1997-??
82tkm. Prijs € 49.950
Mijn vragen zijn....
- Wat is een reeel prijsverschil tussen een 2S en een 4S?
- Steekt er van bovenstaande p dealers/specialist een met kop en schouders boven de rest uit mbt geleverde kwaliteit/zekerheid?
- Welke specialist of andere aanbieding zie ik over het hoofd?
- Zijn de prijzen marktconform en wat is een reele bieding op elk van bovenstaande aanbiedingen?
Heb onlangs als enige TJ bezocht en moet zeggen, dat het daar spik en span was. Ziet er allemaal topverzorgd uit en werd onwijs goed geholpen.
Hij schijnt de duurste te zijn, maar leverd hij daarbij ook iets extra's in de zin van service en kwaliteit t.o.v. de andere aanbieders wat het prijsverschil rechtvaardigt??
Heeeelllluuup, ben aardig ver gekomen, maar loop nu even vast. Weet het niet meer en weet niet of ik alles weet....
_________________________________________ Gaan met die banaan, no time to waste...
|
01 dec 2005 0:48 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Allereerst: Welkom!
Sorry, even geen inhoudelijke reactie, maar wat een nare auto's om uit te kiezen zeg! En die zoektocht, ook helemaal niet leuk zeker!
Supermodellen hoor....Succes!
|
01 dec 2005 1:14 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Veel wijsheid!!
|
01 dec 2005 1:31 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
welkom , maar meteen sorry want ik kan je ook niet helpen met de keus want ik rij een 964 en heb deze gekocht in duitsland.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
01 dec 2005 1:44 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ook van mij van harte welkom geheten.
Over waar je de beste wagen kan kopen kan ik (en ik denk niemand) je een objectieve raad mee geven.
Eerst juist beslissen wat je wilt (lijstje van Pascal) en dan veel rondrijden en veel kijken.
Dit is één van de mooiste dingen die bij de aanschaf van de Porsche horen.
En denk eraan in tegenstelling tot de wagen zelf is haast en spoed zelden goed.
Doe dit maar als je de wagen aangekocht hebt
Veelplezier hier op het forum
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
01 dec 2005 1:45 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Wie wat waar en hoeveel...
- weinig tot geen, en volgens je avatar heb je al een keuze gemaakt....het kan toch haast geen 2S meer worden
- nee, iedereen heeft (denk ik) zo zijn eigen voorkeur waarbij vertrouwen een grote rol speelt
- geen idee; het lijkt me dat je al erg ver bent in je speurtocht......
- prijzen lijken OP DIT MOMENT best marktconform! Reele bieding kom je vast wel uit als je jouw auto hebt gevonden!
Suc6 en veel plezier!
(ook het voortraject is erg leuk!!!!)
|
01 dec 2005 2:56 |
|
|
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
Re: Wie wat waar en hoeveel...
Wat een vreselijke voorkeur..... .......
vesuvius 993 2s .......NOOIT KIEZEN (er zijn er al 2 op het forum ). Bovendien is de kleur niet echt mooi.
Je keuze voor een 2S of 4S is persoonlijk, maar wat mij betreft in ieder geval een juiste uit het assortiment van 993-en.
Mauk
|
01 dec 2005 9:41 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Porsche
Ik zou dan denk ik toch gaan voor de Porsche die me het beste gevoel geeft alsmede het bedrijf waar ik de porsche zou gaan kopen. Want stel dat er een euvel is dat deze vlekkeloos verholpen wordt.
En ondanks dat de Porches allemaal bij goede bedrijven te koop staan, de porsche wel bij een andere specialist laten keuren.
|
01 dec 2005 9:43 |
|
|
Rescue911
|
Allereerst welkom!!
Ik zou persoonlijk voor de 2S gaan, want deze heeft net als de 4S een (turbo)brede body, alleen is deze een stuk lichter (dus sneller) heeft lekker achterwiel aandrijving (dus lekker spartaans) én hij heeft dat mooie spijltje in het achterrooster van de spoiler (die de 4S niet heeft)
1+1=2S.....M.a.w. IK ZOU HET WEL WETEN!
Ik zou er niet eens over na hoeven denken. 2S.
|
01 dec 2005 9:50 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ivm het snelheidsverschil zou ik het ook wel weten: 2S!
|
01 dec 2005 10:00 |
|
|
Rescue911
|
Ja! En wat dacht je van het onderhoud:
*turboremmen (4S) dus de blokken zijn duurder (en zoveel beter remt dat nou ook weer niet, ja op het circuit merk je dat, echt niet bij straatgebruik)
*vierwielaandrijving=diferentieel vóór en vier aandrijfassen die kapot kunnen.
Enz,enz..
2S2S2S2S2S2S2S!
|
01 dec 2005 10:08 |
|
|
vandalen993
|
Re: Wie wat waar en hoeveel...
| | | | P4S schreef: Ik heb de afgelopen dagen heel wat uurtjes doorgebracht met het lezen van heeel veel topics, ben namelijk nieuw hier. Met zoveel enthousiaste p liefhebbers en forummers kan het haast niet anders, dan dat ik hier de gouden tip moet gaan vinden voor de aanschaf van mijn 1ste porsche . Ik ben al behoorlijk ver in de selectie (zie onderstaand) ik twijfel alleen nog erg bij wie ik de beste koop doe en welke prijs ik moet gaan bieden. Dat het een zilvere, zwarte, nachtblaue of vesuvius 993 2s of 4s, met tussen de 50tkm en max 100tkm, handgeschakeld, moet worden staat in ieder geval al vast. Op dit moment zie ik de volgende opties... Carlo van Krey, zilver 993 2S 1997-01 88tkm. Prijs: € 52.500,- (btw auto) Wolbert sportcars, zilver 993 2S 1997-?? 100tkm. Prijs € 54.500 Witmer & Odijk in Warmond, blauwe 993 2S 1997-?? 88tkm. Prijs € 54.993 Hans Bos, zwart 993 4S 1997-10 62tkm. Prijs e 58.993 een van de laatste productie PLUS er staat een... zilvere (interieur volledig boxsterrood) 993 4S 1997-?? 91tkm. Prijs e 57.993 Theo Jansen, nachtblauw 993 4S 1996-02 94tkm. Prijs 64.500 PLUS 2 x zilvere 993 4S met 63tkm en 73tkm voor rond de e 67.500 Porsche Centrum Eindhoven in Oirschot nachtblauw 993 2S 1997-?? 82tkm. Prijs € 49.950 Mijn vragen zijn.... - Wat is een reeel prijsverschil tussen een 2S en een 4S? - Steekt er van bovenstaande p dealers/specialist een met kop en schouders boven de rest uit mbt geleverde kwaliteit/zekerheid? - Welke specialist of andere aanbieding zie ik over het hoofd? - Zijn de prijzen marktconform en wat is een reele bieding op elk van bovenstaande aanbiedingen? Heb onlangs als enige TJ bezocht en moet zeggen, dat het daar spik en span was. Ziet er allemaal topverzorgd uit en werd onwijs goed geholpen. Hij schijnt de duurste te zijn, maar leverd hij daarbij ook iets extra's in de zin van service en kwaliteit t.o.v. de andere aanbieders wat het prijsverschil rechtvaardigt?? Heeeelllluuup, ben aardig ver gekomen, maar loop nu even vast. Weet het niet meer en weet niet of ik alles weet.... | | | | |
P4S, allemaal mooie auto's en bekende adressen dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
Mijn leverancier Targa Florio ( http://www.targaflorio.nl) ontbreekt nog in je rijtje, hij heeft een 4S staan in een uitvoering die zich op z'n minst onderscheidt van de andere auto's die je noemt. Hij krijg volgens zijn site ook nog 4S binnen, wel met iets meer km's maar dat zegt niet alles. Ik heb auto's met 150k km gezien die er beter verzorgd bij stonden dan auto's met 80k
Veel wijsheid met deze moeilijke beslissing!
|
01 dec 2005 10:22 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Hoi P4s
Welkom hier!
Welke specialist heb je nog vergeten ? Deze :
Targa Florio
Hette heeft al aan enkele forummers een auto verkocht, en tot nu toe heb ik alleen maar positieve reacties gelezen daarover !
Verder keuze 2S/ 4S. Persoonlijk zou ik bij twijfel voor de 4S gaan vanwege het veiligheidsaspect. Als je dan een keer op het randje van overstuur rijdt heb ik grote kans dat je 4s dat probleem voor je oplost.
Suc6 met je keuze
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
01 dec 2005 10:28 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Bij PCE krijg je een jaar volledige internationale Porsche garantie (en dat is linksom of rechtom gewoon meer zekerheid dan welke andere Porsche-specialist kan bieden) EN de prijs is ook nog het laagst (tenzij je de BTW kan verrekenen, dan is de BTW-auto bij Carlo weer heel interessant).
TJ is zoals te doen gebruikelijk gewoon weer het meest prijzig (grofweg 10.000 euro extra voor... nou ja, 10.000 euro extra).
Verder is het natuurlijk voor een groot deel persoonlijke voorkeur.
Op basis van de niet subjectieve elementen (en die plegen vaak wel de doorslag te geven) is de auto bij PCE het meest interessant, dan wel die van Carlo indien je de BTW kan verrekenen. Ook interessant vind ik de auto bij Hans Bos, want een modeljaar 1998 (tenzij die later op kenteken is gezet, checken in de VIN) en bovendien een zwarte (vind ik mooi voor een 4S) en een vierwielaangedreven auto (wat ik een voordeel vind, maar ik ben nu dus al weer naar het subjectieve aan het gaan).
Aan het einde van mijn lijstje staan de auto's bij TJ. Maar dat is gewoon op basis van wat ik hier lees, ik ken de auto's niet, ken de opties niet, enz. Alleen zie ik dat hij gewoon 10.000 euro meer vraagt en ikzelf zie de meerwaarde niet die hij zou kunnen bieden voor dat bedrag.
|
01 dec 2005 10:57 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Apk check:
Kenteken 16-LL-NK
Voertuigsoort Personenauto
Merk PORSCHE
Handelsbenaming 911 CARRERA 4S; 4 S
Kleur(en) Zwart
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 0 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 26 februari 2003
Datum eerste toelating 20 oktober 1997
Datum aanvang tenaamstelling 12 september 2005
Vervaldatum APK 18 februari 2006
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
01 dec 2005 11:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
En waar lees jij het modeljaar?
Wat voorkomt is dat een auto wordt gebouwd voordat deze wordt besteld. Dan wacht de auto netjes op het baasje, maar als die 2 jaar op zich laat wachten heb je een auto mj 1996, die op kenteken is gezet in 1997/1998.
|
01 dec 2005 11:07 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Waar lees jij dan dat die auto van modeljaar 98 is ? Volgens mij was jij de eerste die dat veronderstelde.
Volgens de fabriek dus niet! Alle auto's die geproduceerd worden zijn al verkocht.
Wat natuurlijk kan is dat een handelaar wacht met op kenteken zetten van een auto......
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
01 dec 2005 11:49 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Modeljaar 1998 loopt vanaf 7/1997...
Dat is niet juist. Om een duidelijk voorbeeld te geven: optiecode M718. Wijziging van VIN modeljaar 1993 naar VIN modeljaar 1994. Dus auto's geproduceerd in modeljaar 1993 die pas in 1994 door de fabriek aan de man gebracht konden worden...
|
01 dec 2005 12:01 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
De fabriek produceerd inderdaad enkel wagens die verkocht zijn. Voor de fabriek wilt verkocht zeggen, een bestelling van de invoerder.
Conclusie, alle wagens die door de invoerder of dealer besteld worden als stockwagen, zijn voor de fabriek verkocht, maar hebben daarvoor nog geen effectieve eigenaar.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 dec 2005 12:30 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Nog nooit gehoord van die optie code ( maar dat zegt niets )
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
01 dec 2005 12:40 |
|
|
Patrick964
964 C4Tholen
|
Nog eentje voor je !
ook beslist een betrouwbaar adres
http://www.lammertink-porsche.nl
|
01 dec 2005 14:01 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Misschien tegenwoordig, maar niet indertijd.
|
01 dec 2005 14:10 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik denk niet dat Porsche ooit wagens zomaar geproduceerd hebben om op het plein van de fabriek te zetten, maar het zou kunnen.
Wel worden er introductie modellen verkocht aan de dealers zonder dat zij de keuze mogen bepalen. Zo waren bijna alle 997S introductie wagens voorzien van de keramische remmen. Niet echt een optie waar de dealers op zaten te wachten, voor een wagen waar zij nog geen koper voor hadden.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 dec 2005 14:19 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Re: Wie wat waar en hoeveel...
WELKOM.
Dat het een 993 wordt staat al vast!
Laat de kleur afhangen van je persoonlijke smaak.
2S kan je makkelijker mee driften(wil je dat)?
4S geeft je meer veiligheid op natte/gladde wegen(niet onbelangrijk).
Er zijn nog wel een paar verschillen maar die ben je ongetwijfeld op het forum al tegen gekomen.
Maak een lijstje met namen van bovengenoemde bedrijven en zet onder elke naam wat HIJ te bieden heeft(volledige historie, opties, km.stand,
staat banden, staat lak enz.
Dus wie bied het meest voor het laagste bedrag.
Na die selektie, lekker gaan onderhandelen, er is best e.e.a. te regelen!
Veel sukses! [/b]
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
01 dec 2005 14:52 |
|
|
John
Cayenne
|
Ook vroeger had Porsche levertijden, en belde net als veel autofabrikanten naar de importeur, die dan weer een productieplaats reserveerde.
Porsche kon voor de klant niet zomaar een blik auto's openrukken, met de kleur en uitvoering die de klant wou.
|
01 dec 2005 14:54 |
|
|