Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 7:28

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Aanrijding!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht Aanrijding!!
Iemand van hier??

Gladheid veroorzaakt tientallen ongelukken

Uitgegeven: 30 november 2005 11:17

DRIEBERGEN - De gladde wegen hebben woensdagochtend voor meer ongevallen op de weg gezorgd dan normaal. Volgens het Korps landelijke politiediensten (KLPD) ondervond vooral het verkeer op de snelwegen bij Amsterdam hier hinder van. In totaal vonden op de A2 en A9 elf aanrijdingen plaats, waarbij 27 voertuigen waren betrokken.

Ter hoogte van knooppunt Holendrecht (A2), botsten rond 05.30 uur twee personenauto's en twee vrachtauto's op elkaar. Hierdoor raakte een persoon gewond. Op diezelfde A2 waren vanuit Amsterdam richting Utrecht maar liefst vier aanrijdingen, waarbij negen personenauto's waren betrokken.

Om 07.40 uur botsten op de A9 richting Amersfoort ter hoogte van knooppunt Diemen twee auto's op elkaar. Een persoon moest met verwondingen naar het ziekenhuis. Op de andere rijbaan botsten eveneens vier voertuigen op elkaar. Ook hier raakten een persoon gewond.

Op diezelfde A9 botste om 08.30 uur een Porsche-bestuurder tegen de zijkant van een vrachtwagen. Op hetzelfde tijdstip vloog een personenauto in de directe verbindingsweg van de A1 naar de A9 (knooppunt Diemen) uit de bocht en reed in de vangrail. Een uur later botsten op A9 ter hoogte van Amstelveen drie voertuigen op elkaar met lichte materiële schade. Even verder op de A9 ter hoogte van Lijnden raakten twee personenauto's licht beschadigd door een aanrijding.

30 nov 2005 13:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Das grappig... ik log net in om dit te posten en dan staat het er al!
Het was idd best glad vanmorgen... ik gleed gewoon lopend op de stoep al bijna uit.. :roll:

Hoop dat de schade aan die P meevalt!

30 nov 2005 13:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ging iets later weg vanmorgen uit Amsterdam, ong. 9.45 uur. Niks van gladheid gemerkt gelukkig....

30 nov 2005 14:44
Profiel
Bericht 
Wat ik niet zo begrijp is het volgende. De KNMI heeft al vanaf vorige week donderdag aangegeven dat we door sneeuw en bevriezing verkeersproblemen krijgen.
Waarom wordt er dan niet tijdig preventief gestrooid??
Iemand van hier vorige week vrijdag uren vast gezeten in de file door sneeuw?? Die kan zich wel voorstellen wat ik bedoel.

30 nov 2005 15:05
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ECT schreef:
Iemand van hier vorige week vrijdag uren vast gezeten in de file door sneeuw??

Ik niet. Ik wist dat het weer eraan kwam en hield daar rekening mee. Ik had een plan B.

30 nov 2005 15:22
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
ECT schreef:
Wat ik niet zo begrijp is het volgende. De KNMI heeft al vanaf vorige week donderdag aangegeven dat we door sneeuw en bevriezing verkeersproblemen krijgen.

Tijdens de Abrahamrit reed ik (helaas) al door het zout. Toen had het nog geeneens gevroren. En ook hier in Hilversum is alles al gestrooid. Dus in het algemeen zijn ze echt wel op tijd.

30 nov 2005 15:49
Profiel WWW
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ik rij met m'n Twingootje naar m'n werk. Geen parkeerproblemen, geen inbraak- en diefstalrisico en lekker zuinig...

Ik was 't dus ook niet.

'T is wel erg dicht in de buurt!

Ik heb daar vanochtend om 8:15 uur nog gereden en heb niets gemerkt van gladheid en/of ongelukken...

30 nov 2005 15:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
ECT schreef:
Iemand van hier vorige week vrijdag uren vast gezeten in de file door sneeuw?? Die kan zich wel voorstellen wat ik bedoel.

Zware sneeuwval valt niet tegenop te strooien, gewoon de kar thuis laten staan bij extreme weersomstandigheden.

mhaschreurs.hyves.nl

30 nov 2005 17:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944 type2 1985
barchem gemeente lochem
Bericht 
ECT schreef:

Ik snap precies wat je bedoelt :(

30 nov 2005 17:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
Bericht 
Ik zag deze melding ook vanmorgen op internet, en wat mij eigenlijk het meeste opviel was.....

Tientallen voertuigen op elkaar, en alleen bij de Porsche bestuurder wordt gemeld in welk merk auto hij reed.

Toch wel opvallend, wij worden er toch echt steeds uitgepikt hoor...

Rob

30 nov 2005 20:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C4
Tholen
Bericht 
Hier nog iemand die een slippertje gemaakt heeft :( :( :( :(

http://www.brandongevallen.nl/items/Porsche%20in%20de%20sloot%2028-11-05/Porsche%20in%20de%20sloot%2028-11-05.htm

Iemand van hier volgens mij niet zo te zien aan de kleur :pirat:

30 nov 2005 21:05
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Een Amethist 911 Targaatje

Afbeelding

Zonde :cry:

Laatste update 22/10/2013

30 nov 2005 22:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
911-lover schreef:
Een Amethist 911 Targaatje

Afbeelding

Een beetje extra koeling, oké....maar dit is overdone :wink:

30 nov 2005 22:48
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
911-lover schreef:
Zonde :cry:

Ookal voordat deze PORSCHE 911 S-2.7 de sloot in reed :roll:

Was waarschijnlijk onderweg naar de keuring :arrow: Vervaldatum APK 30 november 2005

En ruim 13 jaar in het bezit van dezelfde eigenaar :wink: Datum aanvang tenaamstelling 23 mei 1992

30 nov 2005 23:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Na een bezoek aan een reconditioneringsbedrijf zie(en ruik) je er niets meer van.

30 nov 2005 23:12
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Johnnyboyporsche schreef:
Na een bezoek aan een reconditioneringsbedrijf zie(en ruik) je er niets meer van.

.... en de (nieuwe) eigenaar maar niet snappen waar al die electrische storingen vandaan komen :evil:

30 nov 2005 23:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
Citaat:

motor zal toch meer nodig hebben dan een poetsbeurt vrees ik......

Laatst bijgewerkt door kristof op 30 nov 2005 23:58, in totaal 1 keer bewerkt.

30 nov 2005 23:46
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
met de waterstofzuiger erop

hier in het zuiden des lands was het niet glad

30 nov 2005 23:48
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
928GTS schreef:
Een beetje extra koeling, oké....maar dit is overdone :wink:

En dan nog waterkoeling op een air cooled (ombouw projectje naar Boxster 2.7 ?) :? :twisted:

Laatste update 22/10/2013

01 dec 2005 0:30
Profiel WWW Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: Aanrijding!!
928GTS schreef:
Op diezelfde A9 botste om 08.30 uur een Porsche-bestuurder tegen de zijkant van een vrachtwagen.

Afbeelding

01 dec 2005 3:20
Profiel WWW
964.c4
assendelft
Bericht 
:cry: :cry:

01 dec 2005 8:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
ECT schreef:

Anderzijds: waarom houden mensen er dan geen rekening mee?
Dat er tot 5 uur 's ochtends nog files staan van de voorgaande dag is echt onvoorstelbaar. Hoe dom kun je zijn om je je daar in te begeven? Het was al helemaal duidelijk dat het om 12 uur 's middags al linke soep ging worden. Mensen die elders (lees in een andere stad) werken kan ik nog inkomen dat ze naar huis willen, maar de rest had hun auto gewoon moeten laten staan en gaan lopen.
Sterker nog: de gemeente had niet moeten strooien en had vanaf 9 uur 's ochtends al op oorlogssterkte moeten zijn met sneeuwschuivers, dan hadden ze het weer de baas weten te blijven als ze dan 24 uur lang onafgebroken zouden gaan schuiven. Het is vaak achteraf jippie maar ik heb zaterdagAVOND pas de eerste sneeuwschuiver gezien. Om het compleet te maken, ze hebben hier eerder lege parkeerplaatsen gecleaned dan de straten in de woonwijken.
Wat strooien betreft: meestal snappen ze er de ballen van in NL. Als de weg droog is moet je niet strooien, zelfs al vriest het. Zodra er dan zout ligt, WORDT het vochtig waardoor, bij stevige vorst, de zaak alsnog vastvriest. Door het vocht verdwijnt het zout weer grotendeels (afstroming) en vervolgens vriest het overgebleven water na een tijdje al bij lichte vorst vast. Waardoor je dus in een vicieuze cirkel raakt. Meestal strooien ze hier maar raak, want als ze hun budget niet opmaken krijgen ze het jaar daarop minder.
Trouwens: een andere, overigens zeer goede optie is ZAND strooien. Bij lichte vorst is zout weilswaar beter (mits er dus al ijs ligt!) maar als het kouder wordt is zand veel beter. Gebruiken ze in scandinavië altijd. Daar zie je geen zout!
En als laatste puntje: de meeste NL'ers moeten beter leren rijden :D Alhoewel het met de meesten van jullie wel snor zit, het gros vd bevolking kan niet rijden!

01 dec 2005 14:30
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
Ik heb gisteren helemaal niets gemerkt van gladheid :roll:

in deze tijd houd je er toch als bestuurder al rekening mee dat het glad kan zijn of toch niet :?:

01 dec 2005 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
944 guy,

Is duidelijk dat jij niet bij Rijkswaterstaat werkt (ik wel) en dus puur uit theoretisch oogpunt praat. Zand?
- Wel eens zoab van dichtbji gezien waar zand overheen gegooid is? De hele zaak slibt van boven tot onder dicht.
- Wel eens tig cliams van automibilisten aan je broek gehad omdat er zand op de weg ligt?

Nee, zo simpel als jij het stelt ligt het niet.

Al die NL bestuurders moeten eens niet zo bekrompen doen en zich aanpassen aan de omstandigheden. Heel NL plat omdat er een paar cm sneeuw valt... moet je ze eens in Oostenrijk gaan vertellen dan lachen ze zich helemaal kapot :)

Paskal

01 dec 2005 15:44
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
911 kompressor schreef:
Al die NL bestuurders moeten eens niet zo bekrompen doen en zich aanpassen aan de omstandigheden.

Grootste probleem is dat de NL'ers dit niet (meer) gewend zijn ...

Voorheen reed ik ALTIJD met winterwielen van October tot April ... de laatste jaren heb ik daar het nut niet meer van in gezien ...

Behalve vorig jaar toen er 's ochtends 'opeens' een halve meter sneeuw op (en om) de Volvo lag :roll:

.... vervolgens bijna 365 dagen geen hinder van het weer ondervonden - totdat ik afgelopen vrijdag avond achterstevoren een bocht door ging met de C4 ... :idea:

Ik blij dat ik in de week daarvoor wel een setje winterwielen onder de Audi heb gezet :wink:

Is het bij de Oosterburen niet zo dat je 'geen verhaal' hebt als je 's winters met zomerbanden rijdt :?:

01 dec 2005 15:53
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende