Auteur |
Bericht |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
'k Zou voor de 2S gaan...net dat ietsje exclusiever dan de 4S, en ook dat klassieke Porsche-alles-achteraan gevoel.
Verder zou ik ook voor de manuele variant kiezen ipv de tiptronic...met een 2S moet je IMHO "echt" rijden
Succes kerel!!! Mooie keuze!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
01 dec 2005 16:01 |
|
|
P4S
Zoekende...Rotterdam
|
superbedankt voor alle reacties, echt geweldig. Had niet verwacht, t h a n k s !
Targa Floria / Lammertink gezien maar de 4S uit usa (geen goed gevoel, andere specificaties?) ziet er nogal (te) bruut uit. De 2S, vind ik het interieur (blauw) niet geweldig...Lammertink errugg duur die 2S voor 57.500, waar Hans Bos zijn 4S met gelijke aantal tkm voor 1.500 meer aanbiedt...
Ook goed te weten dat de reputatie van andere genoemde bedrijven allemaal ok zijn, bevestiging van wat ik vermoedde, maar niet zeker wist. Daarom hing ik erg aan TJ, nog steeds wel, maar is wellicht niet echt nodig.
Verder ben ik niet het type die maandenlang stad en land afstruint.... daar heb ik echt geen zin an, ik weet dat de meesten dit wel geinig vinden, maar ben bang dat ik dat niet op kan brengen... 3 dealers, van tevoren gescreend, vind ik eigenlijk wel zat.
Alles bij elkaar genomen denk ik dat de 4S op dit moment (relatief) wel de betere aanbiedingen zijn..alhoewel ik nu wel nieuwsgierig ben naar genoemde "lichtvoetigheid" en "snellere" 2S. Is er werkelijk een voelbaar snelheidsverschil tussen 2S en 4S Moet ik toch eens bij Carlo gaan kijken...zal Mauk leuk vinden....
Heeft een originele NL auto meer waarde dan een geimorteerde uit bijv. Duitsland?? Als je mocht kiezen uit 2 gelijke modellen, dan heeft een NL auto denk ik altijd de voorkeur..dit is weer in het nadeel van PCE..
Van het weekend dealer nr 2. aan de beurt (niet moeilijk te raden wie..denk ik , hou jullie op de hoogte. Mochten iemand nog nieuwe aanbieding zien, laat me SVP weten
_________________________________________ Gaan met die banaan, no time to waste...
|
01 dec 2005 22:14 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Beste P4S,
voordat je gaat beslissen eerst rijden in een 4S of een 2S. Zelf had ik hiervoor een ander type 993. Maar na 5km proefrijden was ik al verslingerd aan het weggedrag van de 2S (3000 km verder nog meer).
Maar mijn specialist zegt dat je moet houden van het weggedrag van de
2S, de mijne is fabrieksverlaagd met 18inch en de oneffenheden in de wegen worden keihard doorgegeven en dat moet je willen. Het is gewoon een rauwe auto. Al brand het geld in je zak het is zo uitgegeven, dus zoek goed naar de juiste auto, want een aantal auto's die je opnoemt heb ik gezien voordat ik mijn 2S heb gekocht en je kunt mooiere vinden.p.s. die van Carlo is een TT, maar hij krijgt een misschien handgeschakelde binnen . Mijn auto is toevallig een NL auto, maar daar zie ik de voordelen niet echt van, misschien een origineel NL kenteken wat enigzins bijzonder is.
Laatst bijgewerkt door thomas993 op 01 dec 2005 22:54, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 dec 2005 22:50 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Heb het reeds eerder geroepen: Ik vind die 2S vesuvio bij Lammertink
helemaal super! (op de foto's tenminste) Toegegeven: L. vraagt er wel heelveel geld voor, maar toch.......
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
01 dec 2005 22:53 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
welkom en succes met zoeken
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
01 dec 2005 23:01 |
|
|
P4S
Zoekende...Rotterdam
|
Proefrit 2S ga ik zeker doen Thomas, maar is een 4S dan zoveel comfortabeler/minder rauw? Voordeel van 4S vind ik turbo onderstel/remmerij plus 4wd en dus technisch ook iets toevoegd, meer dan "alleen" uiterlijke schoonheden....
Ik ga er niet dagelijks in rijden, dat is de reden dat ik (en mijn broer trouwens) besloten heb om voor p te gaan, het is puur voor het plezier en daarom moet het ook een auto zijn die echt iets speciaals (rauw, hard, sportief en kwaliteit) te bieden heeft, dus dat zit wel goed
_________________________________________ Gaan met die banaan, no time to waste...
|
01 dec 2005 23:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Budget splitsen en beide 1 Porsche (elk) kopen
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
01 dec 2005 23:17 |
|
|
P4S
Zoekende...Rotterdam
|
Lammertink 2S...die velgen , maar ja kun je wisselen natuurlijk, prijs nog duurder dan 4S met minder tkm...
_________________________________________ Gaan met die banaan, no time to waste...
|
01 dec 2005 23:19 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
bod doen
FF afspraak maken, heenrijden en redelijk bod doen....
Gaat goed komen....trust me
PS: Die velgen zijn trouwens orgineel!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
01 dec 2005 23:25 |
|
|
P4S
Zoekende...Rotterdam
|
Re: bod doen
Heb ji in-side info en wat is redelijk? Heb geen inruiler voor ze dus dat is in ieder geval een voordeeltje
_________________________________________ Gaan met die banaan, no time to waste...
|
01 dec 2005 23:35 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Is die bij Oirschot wel een 2S, als je het kenteken intikt bij de RDW krijg niet de aanduiding S en dat is bij mijn auto wel het geval
|
01 dec 2005 23:43 |
|
|
M.
993 2S
|
Niet mee eens; over het algemeen zijn Duitsers veeeel zuiniger op hun mobile dan NL's. Zelf 2S ingevoerd uit DL. Modeljaar '98 maar mijn moeder vroeg of ik een nieuwe auto had gekocht toen ik 'm liet zien. Werkelijk PERFECT onderhouden.
Uitzonderingen bevestigen echter ook hier weer de regel...
|
02 dec 2005 0:03 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Dat de Duitsers veel zuiniger zijn op hun auto is van geval tot geval, begin dit jaar heb ik toen een 2S gezien bij PZ Erfurt met 18.000 km die had in een luchtzak gestaan, eerste eigenaar, geboren in 1938, was werkelijk nieuw. Was ook een modeljaar 98 (ZWS) zelfs eerste afgifte 98, vroegen ze toen 49K voor, kwam met import tegen de 55K (toen 7 jaar oud) vond ik te duur, achteraf , maar anders kan ook toen ik in de zomer voor een TT roadster voor mijn vrouw op zoek ben ik naar Dortmund gereden voor een zgn. scheckheft gepleegde bij de Audi met 20K km uit 2002, auto was compleet in-en uitwendig afgeragd en dat voor een Audi dealer, gewoon voor niks heen en weer gescheurd (wel in mijn 911 )
|
02 dec 2005 0:14 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Donkervoort kopen
Specialer als Porsche.
|
02 dec 2005 0:48 |
|
|
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
Laat je door die velgen zeker niet afschrikken , ik wil best een setje met je ruilen. Heb je er turbovelgen onder.......
Mauk
|
02 dec 2005 8:18 |
|
|
w.wiedeking
velen
|
Ik ben een 3 weken geleden bij Carlo van krey (weer) geweest voor een 993 turbo die hij had staan. Werkelijk een schitterende auto. Daarnaast heb ik ook de 2S goed bekeken. Deze auto is absoluut "echt".
De prijs die hij vraagt is redelijk. Ik heb bij Carlo al 2 keer een auto gekocht en naar volle tevredenheid. Als een auto "iets" zou hebben gehad, krijg je ook een eerlijk antwoord. Ik ben ervan overtuigd dat je bij Carlo wel wat van de prijs kunt krijgen. Carlo vertelde mij dat hij waarschijnlijk nog een 2S binnen kreeg. Helaas ben ik niet "meer" in de gelegenheid om de Turbo te kopen, vanwege het starten van een eigen bedrijf. Auto's bij TJ zijn altijd veel te duur, vergeleken met de rest in de markt. Wel heeft hij vaak mooie auto's. Idem voor Lammertink. Targaflorio ken ik niet, echter weet ik wel dat ze een zilvere 4S met 128t km binnenkrijgen die afkomstig is van een vriend van mij. Deze auto kun je zeker kopen, want die is ook goed. In ieder geval succes met je beslissing.
|
02 dec 2005 9:57 |
|
|
P4S
Zoekende...Rotterdam
|
Ik weet dat het een persoonlijke is......maar waar gaat jullie voorkeur naar uit als je voor de volgende keuze zou staan..
993, bouwj. 96/97 ca. 75.000tkm
OF
996, bouwj. 2000 ca. 75.000tkm
aangenomen dat beide auto's in perfect staat zijn en hetzelfde kosten....
_________________________________________ Gaan met die banaan, no time to waste...
|
05 dec 2005 0:46 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik zou voor de 993 gaan
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
05 dec 2005 0:48 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
ik zou voor de 996 gaan
rob
|
05 dec 2005 0:53 |
|
|
P4S
Zoekende...Rotterdam
|
FF belangrijk om te weten.......als het zou gaan tussen
993 4S
of
996 carrera2
.......
_________________________________________ Gaan met die banaan, no time to waste...
|
05 dec 2005 0:53 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Dan denk ik dat verweg de meeste hier direct zullen zeggen: 993 4S
Ik zeg:
Ga maar eens rijden met beide auto's (op dezelfde dag!) en vergelijk zelf!
Je zou wel eens tot een "verrassende" keuze kunnen komen!
|
05 dec 2005 0:58 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
05 dec 2005 1:00 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
993 4S
PS: da's grappig, ik wilde alleen intikken 'S', maar dat mag niet! Dan staat er zoiets als: je moet een bericht typen bij het plaatsen van een reactie...
|
05 dec 2005 1:02 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
993
|
05 dec 2005 1:07 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
993 for sure
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 dec 2005 1:09 |
|
|