Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:25

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Tips voor het ontluchten? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht Tips voor het ontluchten?
Ik ben nu bijna klaar met mijn 924, ik heb nu inmiddels 5 liter van de 8 ltr koelvloeistof erin gemikt.

Volgens het haynes manual, het stickertje op de intake slang en de owner`s manual van de auto schrijven dat het rode plugje verwijderd dient te worden, en de kachel compleet open.

Dat heb ik dus gedaan, als ik met mijn lippen (of natte hand) erboven ga hangen dan voel ik wel degelijk "stromende " lucht. Maar opgeven moment houd dat op en zakt het peil in het resevoirtje niet meer. Toen ik voor de gein eens door de opening van dat rode nippeltje blaasde, verrek het zakt verder en het komt weer meer lucht uit. Met die techniek heb ik er 5 liter in gekregen.

Het boekje zegt ook (owner`s boekje), dat je als je afgevult hebt gewoon laten draaien totdat de lucht bellen eruit zijn. Daarna afvullen (again met de vul plug open) en daarna de motor op bedrijfstemperatuur brengen.

Zijn er nog verdere tips? Alvast bedankt.

30 nov 2005 23:02
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Op mijn werk zuigen we het hele systeem vacuum en dan zetten we het kraantje om om zo de koelvloeistof op te zuigen. Gegarandeerd zonder lucht in het systeem! Maar om dat thuis te doen wordt lastig.

01 dec 2005 17:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
5 liter erin??? en als het echt niet anders kan, kachels open, gewoon RUSTIG gaan rijden, vuldop eraf, temperatuur meter in de gaten houden, niet te ver van huis, en bij vullen

01 dec 2005 18:01
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Marcel schreef:
5 liter erin??? en als het echt niet anders kan, kachels open, gewoon RUSTIG gaan rijden, vuldop eraf, temperatuur meter in de gaten houden, niet te ver van huis, en bij vullen

Mjah na 5 liter ben ik gekapt, ook had ik toen geen zin meer, vanavond na het werk nog ff laatste 3 liter erin.

Kachel heb ik compleet open staan met vullen, dus dat loopt wel los denk ik zo :)

Enige tips voor het ontluchten? Dus motor starten, dat plugje eruit trekken (dat rode gevalltje)? Of gewoon dop van het expansievatje los laten dat je het ziet borrelen, Als bijna alle belletje eruit zijn dan gewoon afvullen, auto op temp rijden en dan afvullen en dan is het goed?

01 dec 2005 18:33
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Meneer aard schreef:
Of gewoon dop van het expansievatje los laten dat je het ziet borrelen, Als bijna alle belletje eruit zijn dan gewoon afvullen, auto op temp rijden en dan afvullen en dan is het goed?

Moet goed zijn :thumright:

01 dec 2005 18:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Olaf schreef:
Meneer aard schreef:
Of gewoon dop van het expansievatje los laten dat je het ziet borrelen, Als bijna alle belletje eruit zijn dan gewoon afvullen, auto op temp rijden en dan afvullen en dan is het goed?

Moet goed zijn :thumright:

Ok. Bedankt voor de bevesteging :) Vanmiddag ga ik de P afvullen, en als het goed is starten 8)

02 dec 2005 9:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
met dat dopje lukt dat meestal goed
maar als de motor volledig droog is geweest en uit elkaar
kan het zijn dat er hier en daar nog lucht pocket zitten die pas na beetje rijden los komen... dus mogelijks paar keer herhalen...(met dopje en afvullen)

04 dec 2005 23:58
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]