Auteur |
Bericht |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Een re-organisatie (en promotie) op het werk en een verhuizing helpen niet echt om wat vaart achter het projekt te zetten. (ja ja, '1st world problems', i know ) Het voordeel (voor mij, niet echt voor mijn echtgenote) van ons vorige huis was dat we enorm veel ruimte hadden voor Porsche onderdelen. Omdat ons nieuwe huis (veel moderner, comfortabeler, etc) wel kleiner is qua opberg ruimte, heb ik maar een externe opslag gehuurd waar al mijn spullen veilig kunnen liggen totdat ze op de auto gaan. Voortgang is er wel, maar niet zoveel asl gehoopt; de ducktail is passend gemaakt en zilver gespoten, de achterbumper heeft de oranje/rode markering, en ik heb nog wat bijzondere motor onderdelen weten te scoren, namelijk magnesium nokken-as covers ('cam chain housings' in het engels) met provisie voor de centrale olie toevoer van de speciale RSR nokken-assen die ik recentelijk heb gescoord, en een setje metalen injectie leidingen voor de MFI injectie. Was nog een hele toer om uit te vinden of ze nou flexible of harde, metalen leidingen gebruikten, aangezien iedere RSR inmiddels wel eens gerestaureerd is. Volgende week ga ik de martini logos markeren voor dat schilder klusje -> daarmee komt het einde van deze paintjob eindelijk in zicht. (Febr 2021 begonnen we met het primen en in September 2021 zijn we met het wit schilderen van interieur en onderkant begonnen. )
|
02 aug 2023 0:59 |
|
|
Nine-6-four
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Briljant zo'n toewijding en passie, chapeau
|
02 aug 2023 9:06 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Wat ik al dacht.... het 'masken' van de binnenkant van de ducktail is een nachtmerrie. Er lijkt geen enkele rechte lijn te zijn dus dat maakt het markeren van 11 strepen uitermate lastig. In eerste instantie dacht ik het wel even 'op het oog' te doen, maar dat gaat nergens heen; de enige oplossing is stukjes karton op maat uit te knippen en die te gebruiken om gelijke strepen te creeeren. Ik heb echt weer een hele dag nodig gehad om 6 lijnen te markeren! Als er toch ooit een auto m'n achterkant in gaat rijden, dan ga ik echt huilen! De buitenkant van de ducktail is makkelijker, maar niet heel veel want ook daar is het oppervlak niet egaal; het heeft een ronding aan de onderkant en 'n 'bolling' van links naar rechts. Anyway, het vlak wat donkerblauw moet worden is gemarkeerd, dus daar kan de verf op zodat we daarna kunnen meten waar de letters en strepen moeten komen. Ik denk dat we nog een dag of 5 werk aan de ducktail gaan hebben, dan moet het martini logo op de deuren nog (dag of 3/4), en dan kan de lak erover! Maar 10 dagen werk betekent dat we de kosmetische kant van het projekt waarschijnlijk pas in oktober af gaan hebben Groetjes uit een koud Melbourne waar we vanavond allemaal voor de tv (of in de kroeg) zitten om het Australische damesteam tegen Engeland te zien voetballen in de halve finale
|
16 aug 2023 0:21 |
|
|
Deathtrap
SpeedGelb 987.2Kaatsheuvel
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Nou weet je eens hoe ik me soms voel Maar het ziet er wel strak uit zo. Het mag dan tijd gekost hebben, maar het gaat het resultaat zijn dan telt. Daar ga je iedere keer van genieten als je hem ziet staan. Weet je wat het ergste van dit is... dat ik me net besef dat ik jouw auto niet snel ga zien op een Porsche Treffen of Cars & Coffee
_________________________________________ Arno
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
|
16 aug 2023 8:22 |
|
|
Arnoud69
991 Carrera 4S Cabrio (06/14)
Targa 911 SC (01/81)
RSR “achtige” (10/74)
Ex Boxster 718 S (09/17)Omgeving Hilversum
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
_________________________________________ Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E
|
16 aug 2023 9:43 |
|
|
Deathtrap
SpeedGelb 987.2Kaatsheuvel
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ja de Moby Dick blijft gaaf (ik 'leen' ff jouw foto's voor mijn 3D project )
_________________________________________ Arno
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
|
16 aug 2023 10:46 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
29 aug 2023 18:27 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
aardig prijsje.... £3,750,000 - £5,750,000
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
29 aug 2023 18:30 |
|
|
Arnoud69
991 Carrera 4S Cabrio (06/14)
Targa 911 SC (01/81)
RSR “achtige” (10/74)
Ex Boxster 718 S (09/17)Omgeving Hilversum
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Bizar mooie ombouw / spoiler.
_________________________________________ Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E
|
30 aug 2023 16:08 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
30 aug 2023 21:18 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Afgehamerd op 3m pond, maar no sale voor zover ik het kon zien. Raar, aangezien het gedoe rondom de twee R7s inmiddels in het voordeel van deze echte R7 is opgelost. Anyway, mijn replica schiet niet echt op - what else is new? - maar in ieder geval zijn de donkerblauwe lijnen op de ducktail nu klaar. volgende week naar RennSport Reunion in de VS, dus even geen verder voortgang, maar ik kijk echt uit naar RR7 (Laguna Seca/Monterey). Zijn er nog mensen van hier die gaan?
|
17 sep 2023 10:55 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Net terug van een korte reis naar Californie en Rennsport Reunion 7. Wat een belevenis. Hoogtepunt was het zien van R7 (zusje van de Targa winnende auto, waarmee Gijs 4e werd in Le Mans, zie hierboven) en een achteloos voorbij lopende Gijs van Lennep, die de auto nog geeneens had gezien. Leuk kort gesprekje in het Nederlands met 'm gehad, en erg aardig van 'm dat ie op de foto wilde, maar ik wilde niet teveel van z'n tijd nemen en heb 'm dus niets over mijn project verteld. Jammer, achteraf, maar ja, het was zo druk en iedereen wil wat van ze... Leuk ook dat ik Kevin Jeanette even heb gesproken en persoonlijk heb kunnen bedanken voor de fuelcell. gelukkig hebben we de foto's nog
|
07 okt 2023 13:04 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
TOP man
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
07 okt 2023 16:38 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Geweldig leuk! Maar over de voorgang van je project. Ook ik hoop dat je hem binnen afzienbare tijd afrondt, maar besef me dat ‘we’ dan in een gat vallen. Of heb je na dit monster nog weer andere plannen?
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
07 okt 2023 18:20 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ja, plannen zat, hoe gaaf zou het zijn om een Rothmans Dakar 911 naast de Martini auto te hebben bijvoorbeeld maar ik denk dat dit het gaat zijn. Misschien dat er ooit nog iets komt maar dat gaat zeker minder ambitieus zijn. Wie weet, maar eerst deze afmaken zowiezo.
|
09 okt 2023 7:27 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Dat viel mij op Zandvoort ook op (Met de Historic GP) dat ie dat met alle liefde doet, steeds maar weer.... Een kanjer is t
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
09 okt 2023 7:47 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ik heb flink m'n best gedaan bij Rennsport Reunion, dus voor wie zin (en vooral tijd heeft), hier staan de 366 foto's die overbleven na strenge selectie... Google Photos Linkjebtw, "R7", hierboven besproken, is blijkbaar na de Goodwood veiling door Bruce Meyer gekocht, want die reed ermee tijdens RennSport reunion.
|
17 okt 2023 6:50 |
|
|
Arnoud69
991 Carrera 4S Cabrio (06/14)
Targa 911 SC (01/81)
RSR “achtige” (10/74)
Ex Boxster 718 S (09/17)Omgeving Hilversum
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Gave collectie foto’s. Zag er uit als een mooie dag. Gekke is wel dat als je zo veel “bijzonders” bij elkaar ziet dat het weer snel “normaal” wordt.
_________________________________________ Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E
|
17 okt 2023 11:04 |
|
|
pp964c2
1991 964 carerra 2Rijswijk
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Elke keer als ik een nieuw bericht zie bij dit item denk ik :yes, weer een nieuw verhaal met mooie plaatjes van de volgende fase van dit fantastische project. Dus ondanks de leuke foto’s van dit festival was ik toch ietwat teleurgesteld. Wanneer komt de volgende update
|
18 okt 2023 16:45 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
eh, nu Het gaat vreselijk traag; ik kan gewoon niet de tijd maken om aan het projekt te werken. Afgelopen woensdag echter weer eens een dagje vrij genomen om nog wat afplak werk te doen aan de ducktail. Dacht dat ik na een uurtje of vier de lijnen voor de 4 licht-blauwe strepen wel goed had, maar zag vervolgens dat de bocht/radius aan de linkerkant echt heel anders was dan rechts. Dat moest dus weer over (aan de linker (rijder) kant). Nou ja, ik ben er inmiddels redelijk goed in dus de tweede keer was het goed genoeg. 'Goed genoeg' is niet bepaald 'n uitdrukking die ik hier vaak gebruikt heb, maar nadat ik 'R7' in het echt gezien heb, en hoe verschrikkelijk krom (en verschillende diktes gebruikt) de strepen daar zijn, weet ik dat het nog beter doen bijna teniet gaat doen aan de originaliteit (da's mijn excuus in ieder geval ) iets vooruitgang dus, maar er zijn nog minstens 4 tot 5 van deze sessies nodig om het spuit werk af te krijgen.
|
02 nov 2023 5:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Heb je überhaupt een vastomlijnde planning in je hoofd of is die al 100x aangepast? Blijft ongelofelijk mooi om dit op afstand te volgen
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 nov 2023 7:41 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
De term "vastomlijnd" vind ik in het kader van de laatste foto's geweldig gevonden Horn Maar wat blijft dit toch een geweldig project!!!!!!!!
|
02 nov 2023 10:38 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ik sprak hier laatst nog een andere forummer over, hoe moeilijk het is om natuurgetrouw na te bouwen wat Porsche over de duim in elkaar heeft geflanst.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
02 nov 2023 12:06 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Bedankt allemaal weer voor de aardige reacties eh, ja, het laatste. In het begin dacht ik een jaartje of 5 nodig te hebben en om alles zelf te doen (2019 klaar). Toen 2019 arriveerde en ik zag hoe veel werk er nog in zou gaan zitten, gecombineerd met het feit dat sommige zaken - zoals die fuelcell - onwijs lang op zich lieten wachten, en ik veel werk moest uitbesteden, wist ik dat het 2021 zou worden. Da's mooi dacht ik, een mooi kadootje voor je 50e verjaardag... Ik heb het team dat aan mijn auto werkt (Chequered Flag Restorations) een maximum gegeven wat ik per maand kan missen. Dat zorgt ervoor dat ik de kosten kan overzien, maar het betekent ook dat het langer duurt dan ik zou willen met 'n beperkt budget. Toen 2021 halverwege was dacht ik dat het mooi zou zijn om de auto per Mei 2023 af te hebben zodat ik 'm in Sicilie rond kon rijden (50 jaar na de Targa Florio win), maar dat is ook niet gelukt omdat het maskeren en spuitwerk zo ontzettend veel meer werk is danverwacht. (Vandaar dat ik veel van dat afplakken nu zelf doe, aangezien het nu al een ongelofelijk dure paintjob is en we nog niet klaar zijn). Dus, als ik alle tijd had, zou ik over 3 tot 4 maanden klaar kunnen zijn, maar realistisch is het nog zeker een jaar voordat ie af is.
|
03 nov 2023 3:04 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Inderdaad. Wat op papier staat is een ding ( als het al gedocumenteerd is), maar het waren race-auto's, dus authenticiteit (is dat een woord?) speelde uiteraard geen rol destijds. Dan zijn er nog de wijzigingen gedurende hun actieve race-carriere; 'R6' heeft in 4 of 5 verschillende versies rond gereden; wat is dan 'period-correct' als je 'm restaureert? De meeste RSRs zijn inmiddels ook al een keer of 2 gedeeltelijk of geheel gerestaureert, waarbij we nu makkelijk vergeten dat info moeilijk te vinden was in de tijd voor het internet. O ja, en er waren maar 6 RSR prototypes, dus de spoeling is ook wel heel dun. Mooiste voorbeeld is 'R2', de Porsche museum RSR (#9), die jaren lang met een incorrecte paintjob in het museum heeft gestaan, en die talloze mensen geinspireerd heeft tot het maken van een replica op basis van iets wat nooit was. En als ze het bij Porsche al niet kunnen, dan is het voor outsiders al helemaal onbegonnen werk om iets correct te doen. Anyway, voor mij was dat (onderzoek) een leuk onderdeel van het process, en het geeft me voldoening als ik iets vind dat Porsche (de Museum RSR) of Maxted-Page (hun gerestaureerde 'R6') iets fout heeft gedaan dat ik wel goed heb. Oh, en er zijn ook dingen die ik fout heb bij de mijne, maar dat houd ik uiteraard voor mezelf
|
03 nov 2023 3:18 |
|
|