Mja, hij IS er nog niet, moet 'm nog gaan ophalen en 't is weer duidelijk hoe de banken in BE nog in het jaar 1800 zitten ipv in 2023
Ik: Hallo, ik zou graag bedrag x kunnen overschrijven via mijn app om, eens ter plaatse in DE een door mij aangekochte auto te betalen.
Bank: Oei, dat gaat niet hé meneer? Zoveel geld? Via de app?
Ik: Jah, ik verwittig nu toch? Zoiets kan toch "open" gezet worden zodat ik ook een beetje zekerheid heb?
Bank: Nee nee meneer. Onmogelijk! En dan nog naar DE? Allezja?
Ik: Tsja, of dat nu naar DE is, of naar Timboektoe? Dat is toch gewoon 2 pc's die tegen elkaar spreken?
Bank: Ja, nee meneer, zo werkt het niet.
IK: OK, en een instantoverschrijving dan?
Bank: Jah, jah, dat werkt!! Maar niet via de app, en naar DE, met een instantoverschrijving is het toch rap 3 dagen eer het op de andere rekening staat.
Dusjah, ogen dicht, op voorhand overschrijven en hopen dat ik niet gerold word zeker?
De auto zelf dan...
Is't mijn gedacht qua kleur: nope
Zou 'k liever ne vuilzakgrijze gehad hebben: yup
Zou ik zo'n kleur zelf bestellen: nope
Maar it is what it is.
Is zoals de backdate, was ook geen liefde op 't eerste zicht, maar ondertussen "it grew on me".
Ik kwam daar gisteren toe en ik dacht (hij stond daar zo mooi te blinken en die zwarte velgen kwamen zo mooi uit op die kleur en die rode remklauwen) "ok, die wrap zal toch nog effe moeten wachten want dit is wel héél mooi". Vraag me niet hoe de kleur heet hoor want daar heb ik geen idee van.
Spel gestart, ritje gaan maken en na 5 minuten gezegd "wete? Voor mij is't ok". Dan nog bijna een uur rondgereden (I shit you not) want hij wou dit nog tonen en dat en dat. Als alles klopt ziet het er allemaal heel mooi uit. Ook binnenin smetteloos, altijd Porsche onderhoud, etc...
Kwam dan terug thuis vannacht: een mail in mijn box van "die vuilzakgrijze" waar ik me "kwaad" op gemaakt had een tijdje geleden. Excuseerde zich voor het (alweer) late antwoord en vroeg om eens "te praten". Typisch... Hem verteld dat ik net voorschot betaald had voor een andere en moest de deal toch niet doorgaan dat ik 'm wel terug zou contacteren.
Ik lees hier dan wel dat 't "effe geduurd" heeft en strikt bekeken is dat ook zo, maar geheel buiten mijn wil om.
Had "oraalmeneer" een beetje meer "mailmeneer" geweest had ik na enkele dagen al eentje gehad. Bladerunner is dan to the rescue gekomen en eens we in conversatie zaten en ik wou gaan kijken was hij reeds verkocht. Tsja...
't Zelfde met de huidige: zien staan vrijdagavond, gemaild en zaterdagmorgen antwoord. Wat over en weer gestuurd, zondag gaan kijken en voorschot betaald. Op 2 dagen dus. Maar als ze het vertikken om te antwoorden, of als ze je laten hangen, of 't is zogezegd een partikulier maar eens je dan mailt is het Abdul zijn auto die ingeschreven is op Ahmed zijn vennootschap... Homey don't play that shit
Alleen zal Homey nu wél de shit moeten spelen en risico nemen betreffende de betaling, en dat voelt totaal niet lekker. Fingers crossed dus