Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Dat klopt. Even ter herinnering, waar het allemaal om is begonnen...(klein, licht, betaalbaar en rap)
Ik zocht naar een afbeelding van de Lotus Super 7, en het blijkt moeilijk om daadwerkelijk het oermodel te vinden.
Je komt om in de VM's, Caterhams, en andere derivaten, maar kennelijk wordt het oermodel ondergesneeuwd door het imho (en in mijn ogen) perfecte concept.
Zelfs Donkervoort komt niet bovenaan in de zoekmachines.
Caterham blijft het dichtst bij het oermodel, andere merken missen wat mij betreft de plank, omdat elke leverancier zijn eigen draai aan het model probeert te leveren.
En daar is Donkervoort toch echt het enige merk, die het model echt mooier heeft gemaakt. Smaken verschillen, maar als je ze bij elkaar hebt gezien (en evt. gereden), dan snap je waar de verschillen in zitten.
Ook de nieuwste telg van Joop, is nog steeds een verbetering van het oermodel, en dat bewijst de auto dan ook telkens op welk circuit dan ook. Jammer dat de 'oergedachte' van betaalbaarheid daarmee ietwat gepasseerd is. Ik hoop nog steeds op een instapmodel S8 series II, met een 1.4 TFSi blokje, stoffen stoelen (de originele kuipjes uit de jaren '80 zaten het lekkerst!), lange spatborden, gewoon terug naar de basis. Caterham heeft dat wel gedaan met de 160 (gewoon met een 3-cilinder Suzuki-blokje, en smalle bandjes).
Enfin, ik vind het laatste model Donkervoort erg goed gelukt, zelfs mooi, zou er graag in willen rijden, maar ja.....ik wacht wel tot de prijzen onder de....uuuuh....30 mille zijn gezakt
Leuk om de historie van de Super 7 even door te nemen:
https://7rcb.be/page.php?id=141