Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:36

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
hoe te herkennen op het net DE BIG REDS 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht hoe te herkennen op het net DE BIG REDS
Nou wilde ik graag geperforeerde schijven op mijn 964 c4 maar bleek dat dat alleen immitatie voor was of het remsysteem te upgraden naar die van een rs of turbo (weet niet of ik dat zo goed benoem)

dus nu enkele vagen die ik wil stellen:
1 is er bepaald onderdeel nummer waaraan ik ze kan herkennen
2 zijn ze altijd rood of ook zwart
3 kan je ook eerst alleen voor doen en later achter of krijg je dan remdruk verschil
4 waarop nog meer te letten

robert

02 dec 2005 18:35
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
zwart

deze in het zwart?

993 turbo rood

robert

02 dec 2005 18:41
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: hoe te herkennen op het net DE BIG REDS
rob964.c4 schreef:
4 waarop nog meer te letten

Niet verder gaan dan het remsysteem van de 964 Turbo 3.6.

Andere vraag: waarom wil je upgraden. Het remsysteem van de 964 C4 is al zeer goed en ruim voldoende voor de openbare weg.

Als het alleen om het uiterlijk gaat: klauwen rood spuiten. Goedkope oplossing die prima werkt. Eventueel in combinatie met niet originele geperforeerde (niet geboord, maar gegoten) schijven. Er zijn ook goede niet originele schijven.

02 dec 2005 19:29
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ik wil idd niet upgraden voor de prestatie maar allen voor het uiterlijk.

heb met de technieker erover gesproken die keurde het niet af de niet orginele schijven maar er is meer kans op kromme schijven.
Ik rijd dagelijks en moet gewoon daar geen rekening mee hoeven houden, met van telkens na hard remmen en dan stil staan toch maar voetje van de rem.
Tevens doet hun relatie waar de schijven rood gespoten moeten worden een negatief advies ivm met de rubbers in de klauwen die eventueel te lijden zouden kunnen hebben met de hoge temp in de oven.

robert

02 dec 2005 19:37
Profiel WWW Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Klauwen spuiten is waardeloos, als je ze rood wilt hebben, er af halen en laten poedercoaten, sjabloontjes bestellen en met hitte bestendige lak Porsche logo er op, perfect.

Niet duur (<100 euro), een beetje werk maar je kunt het allemaal zelf. Er zijn verscheidene topics, zoekfunctie gebruiken.

temperatuur betreffende de rubbers in de oven is ook klinklare onzin. De gepoedercoate lak wordt zo rond de 200C uitgehard, enig idee hoe heet je schijven worden bij het remmen en dus de klauwen en rubbers, rond de 600C. IK heb 2 jaar geleden gedaan, ze zien er nog als nieuw uit, hij remt nog als de beste en lekt echt geen remolie. Indien interesse kan ik nog wel wat foto's mailen en anders kijk je maar op www.p-car.com. MEt de eigenaar van die site heb ik persoonlijk gesproken omdat ik ook erg huiverig was voor afbladderende lak, gebeurt dus niet...

Afbeelding

02 dec 2005 19:38
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marcel schreef:
Klauwen spuiten is waardeloos, als je ze rood wilt hebben, er af halen en laten poedercoaten, sjabloontjes bestellen en met hitte bestendige lak Porsche logo er op, perfect.

Doelde ook op poedercoaten...

En vwb de rubbertjes: die worden als ik het goed heb met een remrevisie vervangen. En bij een 964 is een remrevisie misschien wel eens een goed idee (zo na 15 jaar...). Ik zou het persoonlijk combineren.

02 dec 2005 19:52
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ok marcel bedankt voor je reactie

ok stel dat ik dat poedercoaten wel zou doen dan zit ik nog met de twijvel over de remschijven (de niet org.)

robert

02 dec 2005 19:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
ik heb tijdens het verbouwen er ook over nagedacht maar ze kosten nogal
wat :(

niettemin ziet het er heel vet uit 8)

02 dec 2005 22:50
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
robbie965 schreef:
ik heb tijdens het verbouwen er ook over nagedacht maar ze kosten nogal
wat :(

niettemin ziet het er heel vet uit 8)

ja kost 2900 euro geloof ik en dat is mij te veel dus wou het net afstruinen naar eventueel wat goedkopers maar moet dan wel weten waar op te lettten.

robert

02 dec 2005 23:23
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
rob964.c4 schreef:

ja kost 2900 euro geloof ik en dat is mij te veel dus wou het net afstruinen naar eventueel wat goedkopers maar moet dan wel weten waar op te lettten.

robert

Moet het goed? Of goedkoop?

Big Reds, echte, zijn niet goedkoop te krijgen. Zoiets als een 993 4S willen kopen met een budget van 15000 euro. Het zal best kunnen, maar dan zel er wel ergens een probleempje zijn...

02 dec 2005 23:34
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
Devils son schreef:
rob964.c4 schreef:

robert

Moet het goed? Of goedkoop?

Big Reds, echte, zijn niet goedkoop te krijgen. Zoiets als een 993 4S willen kopen met een budget van 15000 euro. Het zal best kunnen, maar dan zel er wel ergens een probleempje zijn...

ja het moet goed maar 2900 euro is nieuw
dus goed gebruikt kan wel wat goedkoper denk ik.
bij renntech hadden ze laatst een setje voor 1500 had ik begrepen,
dus ben eens aan het rond kijken.

robert

02 dec 2005 23:37
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
rob964.c4 schreef:

robert

Maar die Big Reds zijn eigenlijk te groot voor jouw remsysteem. Je loopt de kans dat bij versleten blokken er niet genoeg vloeistoef in het systeem zit om te remmen. Lijkt mij niet zo prettig.

Daarbij: waarom 1500 euro spenderen aan iets wat je echt totaal niet nodig hebt. Als je de remmen die je nu hebt laat reviseren, powdercoaten, goede geperforeerde schijven en goede blokken (b.v. Pagid blauw voor straatgebruik), dan ben je m.i. beter af. Daarnaast is het maar de vraag of je wel voor niet originele schijven moet gaan. Als ze toch aan vervanging toe zijn... maar verder? Is het alleen voor het uiterlijk dat je geperforeerde wil, of denk je dat je bij straatgebruik er voordeel van hebt (hetgeen niet zo is)?

03 dec 2005 1:00
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Big Reds, voor wat als je alleen maar rood wil. Ik rijd mijn P nu 5 jaar en heb echt nog nooit, maar echt helemaal nooit gedacht dat de remmen aan een upgrade toe waren......

03 dec 2005 1:49
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4
Tholen
Bericht 
Is het niet zo dat bij de geperforeerde remschijven de gaten later in de schijven worden geboord (wat niet het geval is bij orginele) en dat hierdoor haarscheurtjes kunnen ontstaan tpv de ingeboorde gaten.

Geperforeerd is wel mooi moet ik toegeven maar ik heb er toendertijd maar vanaf gezien na bovenstaand advies.

03 dec 2005 10:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
originele geperforeerde remschijven hebben ook haarscheurtjes. Kan volgens Porsche helemaal geen kwaad :roll:

kijk als je de kans hebt ook eens bij de vreselijk dure PCCB keramische geperforeerde schijven :roll:

03 dec 2005 10:05
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
rob964.c4 schreef:
bij Renntech hadden ze laatst een setje voor 1500 had ik begrepen .

Klopt :!: maar volgens mij paste die set niet in je 17" velgen :wink:

Je hebt al 'dikke' klauwen op je C4 ... waarom niet gewoon zoals marcel aangeeft die dingen laten poeder-coaten :idea: :?:

03 dec 2005 10:20
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
Olaf schreef:
rob964.c4 schreef:
bij Renntech hadden ze laatst een setje voor 1500 had ik begrepen .

Klopt :!: maar volgens mij paste die set niet in je 17" velgen :wink:

Je hebt al 'dikke' klauwen op je C4 ... waarom niet gewoon zoals marcel aangeeft die dingen laten poeder-coaten :idea: :?:

kijk dat van die 17" is dan weer lastig want mijn winter banden zitten op 17".dan zou ik ook weer op zoek moeten naar 18"voor winterbanden.
Ik denk dat het dan maar poeder-coaten word maar dan nog even uitzoeken waar.

robert

03 dec 2005 11:47
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
Devils son schreef:
rob964.c4 schreef:

robert

Maar die Big Reds zijn eigenlijk te groot voor jouw remsysteem. Je loopt de kans dat bij versleten blokken er niet genoeg vloeistoef in het systeem zit om te remmen. Lijkt mij niet zo prettig.

Daarbij: waarom 1500 euro spenderen aan iets wat je echt totaal niet nodig hebt. Als je de remmen die je nu hebt laat reviseren, powdercoaten, goede geperforeerde schijven en goede blokken (b.v. Pagid blauw voor straatgebruik), dan ben je m.i. beter af. Daarnaast is het maar de vraag of je wel voor niet originele schijven moet gaan. Als ze toch aan vervanging toe zijn... maar verder? Is het alleen voor het uiterlijk dat je geperforeerde wil, of denk je dat je bij straatgebruik er voordeel van hebt (hetgeen niet zo is)?

Nee ik denk niet dat ik voordeel heb bij het remmen van de upgrade.
De remolie dat word wel aangeven voordat er echt te weinig inzit.
Goede geperforeede schijven welke dan, want mij werd verteld dat er in de standaard maat niet echt wat goeds te krijgen was maar ik hoop het wel.
ja het is echt aleen voor het uiterlijk en vergis je niet een kompleet setje nieuwe schijven en toebehoren kost ook 850,- euro.
Dan wil ik misschien wel nadenken over de upgrade als het voor zo rond de 1500 zou kunnen

03 dec 2005 11:55
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
Marcel schreef:
Big Reds, voor wat als je alleen maar rood wil. Ik rijd mijn P nu 5 jaar en heb echt nog nooit, maar echt helemaal nooit gedacht dat de remmen aan een upgrade toe waren......

dat het niet nodig is ben ik met je eens

robert

03 dec 2005 11:56
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
rob964.c4 schreef:
De remolie dat word wel aangeven voordat er echt te weinig inzit.

Van horen zeggen: dus niet altijd. En het is vrij vervelend om er bij 200 km/u achter te komen. Wat zeg ik, het is al vervelend om er bij 50 km/u achter te komen.

Het wordt in ieder geval afgeraden om het te doen.

Een beetje leesvoer afkomstig van iemand die een 964 heeft met geperforeerde schijven (van de week nog met eigen ogen gezien dat ze er nog opzitten) EN die zijn remmen echt wel laat werken.

http://www.porsche964.nl/my964/brakes.php

(Ik zie overigens nergens staan welke schijven hij heeft...)

04 dec 2005 17:42
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
http://www.cartronic-motorsport.de/bremse.html
ter info

04 dec 2005 17:50
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
dat van die rem olie heb ik laatst zelf gehad :wink: :wink:

bedankt voor de link ga het even bestuderen en dan beslissen wat ik wil.

robert

04 dec 2005 17:54
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
wel leuk die reportage van die remmen upgrade hij heeft koni(geel) gemonteerd staat bij mij ook op de planning.
tegelijk met een beurt en misschien de remmen.

robert

04 dec 2005 21:38
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]