Auteur |
Bericht |
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Stel dat Guus voordat jij hem sprak een defecte 951 heeft gerepareerd zal dat nog fris in het geheugen hebben gezeten.
Ik ga ook uit van mijn ervaringen. Ik heb nog nooit grote reparatie's hoeven uit te voeren aan een kapot gelopen 951 motor.
(Ok, een paar keer een race 951 motor gereviseerd ivm kapot gereden waterslangen en later weer een oliekoeler. )
Kapot gelopen Porsche 16 kleppers heb ik vaker gezien.
Timmerman waarschijnlijk dus ook.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
04 dec 2005 13:15 |
|
|
MartijnS2
Porsche 944 S2
|
Bij Timmermans speelt nog wel mee dat bij elk kapot S2 blok dat er bij hem in de werkplaats ligt wel een verhaal zit, tenminste die indruk kreeg ik toen ik bij hem geweest ben. Zoals doorrijden zonder olie en te hoge koelvloeistof temperatuur. Neemt niet weg dat Timmermans een aardige verzameling kapotte blokken had, kortom er zit zeker een kern van waarheid in
Wat ook een oorzaak kan zijn bij de S2 blokken is het niet vervangen van kettingspanner/nokkenas ketting. Ik ken namelijk ook specialisten die volhouden dat dit niet nodig is, of alleen de geleiders voldoende zijn...
Verder eens met John, als je een mooie Turbo of S2 vindt dan moet je er gewoon voor gaan... Zoveel mooie en goede Turbo's en S2s zijn er volgens mij niet te koop in NL.
|
04 dec 2005 13:34 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
vandaag gereden in een 944 turbo, zie ook 944 turbo gevraagd
en wat een bom van een auto
elke keer komt er met die turbo een nog bredere permagrin op je gezicht.
|
04 dec 2005 20:12 |
|
|
Jort
Groningen
|
Renntech slaat de spijker op z'n kop. De S2 is duurder in onderhoud zodra er sprake is van achterstallig onderhoud. Ga je uit van goed onderhouden exemplaren, dan is de S2 minstens zo betrouwbaar, zoals Guus Hamers en v/d Gugten dus beamen.
Bij een S2 moet de kettingspanner overigens liefst binnen 100.000 km worden vervangen. Statistieken in Duitsland wijzen uit dat uiteindelijk 1 op de 5 zo'n beetje tegen de lamp is gelopen tot nu toe. Puur door niet tijdig vervangen van de spanner. De mijne ging bij 160k naar de eeuwige jachtvelden.... Wittebrug vond vervanging niet nodig bij de laatste distributiewissel.
In de praktijk zijn een standaard 220pk Turbo en 211pk S2 even snel, aldus diverse tests in de media. Staar je niet blind op fabriekscijfers.
|
02 jan 2006 22:24 |
|
|
porscheaddict
|
heb mijn turbo onlangs verkocht, nooit narigheid mee gehad!
gewoon het normale onderhoud, vond het verbruik ook reuze meevallen.
ik ben bevooroordeeld, maar ik zou gewoon gaan voor wat je het eerste tegenkomt in een nette staat.
ervaringen van anderen vergelijken helpt wel een beetje, maar helaas heeft iedereen een andere mening.
dat merk ik nu zelf ook met het zoeken naar een 964(c2 of c4), zelfs de specialisten die ik gesproken heb houden er verschillende meningen op na.
sommige mensen vergeten ook dat je soms gewoon je gevoel moet volgen, doe ik tenminste wel, hoe stom het ook klinkt!
_________________________________________ 964 c2
|
02 jan 2006 23:56 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Wat mij opvalt is dat er behoorlijk veel mensen elke turbo met 250pk een "S" noemen. Volgens mij zijn alleen de silberrosa's echte turbo S'sen, en zijn de latere turbo's "opgewaardeerd" naar 250pk. Zelf heb ik wel eens met een silberrosa gereden, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze feller reageerde dan andere "gewone" turbo's waar ik wel eens een ritje in heb gemaakt. Kan natuurlijk ook aan de auto's zelf hebben gelegen, maar toch.
Mijn voorkeur zou trouwens wel naar een turbo, omdat je daarin echt het gevoel hebt iets gepresteerd te hebben als je weer heelhuids thuis komt
_________________________________________ NPC 0577
|
03 jan 2006 14:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Als ik mij niet vergis had de Turbo S een aantal gewichtsbesparende zaken aan boord (w.o. dunnere ruiten, lichtere velgen, enz.). Misschien dat dat wat scheelt. Motorisch is er volgens mij geen verschil.
BTW: ook de Turbo S is geleverd in andere kleuren. Ik persoonlijk vind Silberrosa niet zo bezwaarlijk.
|
03 jan 2006 15:34 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Kan buiten de lm wielen niks terugvinden van gewichtsbesparende zaken.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
03 jan 2006 15:45 |
|
|
Jort
Groningen
|
De gelimiteerde oplage van 250pk uit modeljaar '88 is inderdaad de enige Turbo met S achtervoegsel. Er zijn in die oplage inderdaad ook een heleboel niet Silberrosa's aan de man gebracht me andere kleurstellingen.
De motor van de Turbo S verschilt in zoverre van de latere 250 pk Turbo, dat de turbo een andere is.
|
03 jan 2006 16:58 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
In ieder geval dunnere ruiten... Als ik mij niet vergis zit er ook een verschil in leeggewicht op kenteken tussen de 'S' en de 1989-er ev Turbo
|
03 jan 2006 17:43 |
|
|