Auteur |
Bericht |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Zeker krijgt de accu in de winter meer voor de kiezen: lagere temp. waardoor lagere capaciteit en ook wat zwaarder ronddraaien motor(hoewel door die super dunne olien?). Altijd eerst volledig opladen met lader( ) en dan testen - in die volgorde! - en dan weet je of vervanging zinvol is.
Nee. Zelfontbranding wil zeggen dat er geen ontsteking (nodig) is. Maar zoals hier al door een andere specialist( ) heel duidelijk gezegd: de hogere compressieverhouding maakt het moeilijker om de motor rond te tornen en daarvoor is dus een dikkere accu nodig.
|
04 dec 2005 14:42 |
|
|
Hette
911 S Targa '68 & 964 C4 '93 & 911 Speedster '89
|
Erwin, verklaren kan ik het niet, maar ik krijg een Porsche als de accu leeg is niet gestart als ik hem aan m'n Audi TDI koppel, terwijl ik met dezelfde kabels en een Volvo 2.4 benzine hem met gemak aan de praat krijg. (dit was overigens niet incidenteel, heb vaker problemen gehad als ik iemand wilde helpen met starten en hem aan een diesel als donor koppelde)
|
04 dec 2005 16:04 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Volgens mij is bij binnengestalde auto's dat klasse III-alarm niet relevant en hoeft dat er binnen dus niet op. En als je er echt mee zit, haal dan even de accu eruit. (daarmee was destijds MultiSafe in mijn geval ook content mee)
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
04 dec 2005 16:35 |
|
|
993_4S
993_4S
|
Ik denk dat dat per verzekering anders is. Bij mij vervalt de kl 3 alarm nl. niet als hij binnen staat. Heeft volgens mij ook te maken (en zou ook logisch zijn) dat je een alarm moet hebben als je hem elders langs de straat parkeert.
Verder is het ook wel afhankelijk in welke staat je dynamo is en uiteraard ook je accu. Verder lekstroom etc even door laten meten. 4 maanden zonder druppellader en zonder te rijden en met een alarm erop lijkt me een uitzonderlijke prestatie.
Zijn die starthulpdingen nou wel of niet slecht voor een Porsche? Heb er nog eentje in de schuur liggen, maar weet niet of ik die zomaar kan gebruiken. Druppellader veiliger imho.
|
04 dec 2005 16:43 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Heeft zeker niet te maken met diesel of benzine, wel met de accu capaciteit (xx Ah) en met de (dikte) van de startkabels en hoe goed deze verbinding maken aan beide kanten. En omdat dat laatste bij de 911 niet zo geweldig is speciaal bij de noodzakelijke PLUS - één minpuntje van een 911 - kan het daar aan liggen.
Wat bedoel je met niet aan de praat: slachtoffer draait helemaal niet rond, klikt alleen, of draait te langzaam
Advies: hulpauto laten draaien en na aansluiten enkele minuten met verhoogd stationair VOOR het starten.
|
04 dec 2005 16:51 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Starthulpkabels zijn imho voor geen enkele moderne auto goed i.v.m. het mogelijk beschadigen van de electronica.
|
04 dec 2005 16:51 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Ik vreesde vorige week ook al voor startproblemen na het lezen van verschillende topics op het internet, omdat mijn 968 een maand had stilgestaan.
Gelukkig geen enkel probleem : 1* starten en weg !
Zo hoort het ook volgens mij als de batterij in orde is.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
04 dec 2005 17:17 |
|
|
F@RGO
|
mijn wagen ligt altijd aan een druppellader,
en ik heb nooit problemen met batterijen....
en PPP heeft nu ook een druppelladerke van mij die heel goed zijn werk doet
@ Rufie
wanneer de wagen uigerust is met alarm met satsysteem vreet dat wel aan de batterij,
dus indien dit en dat dan zou je wel in de problemen kunnen komen ,
uiteraard begijp je dat nietwaar
|
04 dec 2005 17:25 |
|
|
Hette
911 S Targa '68 & 964 C4 '93 & 911 Speedster '89
|
Paul, de Audi heeft een accu met 80Ah en de Volvo 55Ah, de kabels zijn dezelfde en ik geloof dat ik de kabels best goed kan aanlsluiten. Kan er een andere verklaring zijn? Het is niet de eerste diesel waar ik dit probleem mee heb!
|
04 dec 2005 17:31 |
|
|
Darkfire
helaas geen
|
En dan zit je vast
|
04 dec 2005 17:49 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Met beide zou het mogelijk moeten zijn om een 911 aan de praat te krijgen. Maar de verbinding van klemmen aan startkabels op de probleemauto, hoe imposant de klemmen er ook uitzien, is minimaal. Hele dunne randjes metaal op de accuklem, waar de accuklem zelf een bijna 360 gr. verbinding heeft van een centimeter hoog of zo. Daar kan echt veel meer stroom lopen. Hier zit de bottelnek.
Bedoelde uiteraard niet dat je niet zou weten hoe je e.e.a. moet aansluiten, maar het belang van genoemde verbinding voor het geheel wordt door velen onderschat.
Gebruik je de andere genoemde adviezen over enige tijd verhoogd stationair...?
|
04 dec 2005 18:42 |
|
|
Hette
911 S Targa '68 & 964 C4 '93 & 911 Speedster '89
|
Paul, ik heb het recent niet meer bij de hand gehad, maar mocht het nog eens voorkomen dan ga ik de uitdaging aan om het nog eens met de diesel te proberen!
|
04 dec 2005 18:58 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
En als ik maar een beetje in de buurt ben dan, kom ik graag kijken/helpen
|
04 dec 2005 19:08 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Meestal (imho) is het zo dat er of een nachtclausule op de polis komt, dus als de Porsche binnen een straal van 1 km van de woning overnacht, dat 'tie binnen moet staan. Of dat er een klasse III-alarm op de Porsche moet zitten, omdat 'tie in die andere gevallen dus buiten slaapt.
Met andere woorden, (oudere) binnenslapers hoeven van de verzekering volgens mij geen klasse-III alarm.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
04 dec 2005 19:59 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Misschien pak je bij de Volvo rechtstreeks van de accu en bij de Audi van een hulppunt onder de motorkap
_________________________________________ t beste maar weer...
|
04 dec 2005 20:39 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
vandaag ook nog gereden wel regen gehad
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
04 dec 2005 23:54 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Jij in de regen gereden
Waar gaan we dat schrijven
Mijn schatje is lekker thuis gebleven terwijl het werkpaard op zondag moest rijden
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
04 dec 2005 23:56 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Beide P's hebben ondanks nieuwe en "zwaardere" (meer amps) last van hetzelfde starthumeur.
De SC heb ik voorzien van zo'n accupool welke ik heel eenvoudig kan losdraaien en hierdoor eventuele lekstromen kan eleimineren.
Voor de 993 was dit geen optie en heb ik een druppellader aangeschaft, voorzien van een klein kbeltje welke direct op de accu wordt aangesloten, kofferklep open, stekkertje erin en hop aan 't infuus.
Ik heb van een P specialist begrepen dat een druppellader op de sigarettenaansteker uiteindelijk ook wel eens problemen op kan leveren.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
05 dec 2005 0:11 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Marcel, vertel eens...dat is nl. mijn manier...
Je bent nooit te oud om te leren...
|
05 dec 2005 0:18 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Bedankt allemaal voor de reacties! Er werd ook ergens een portable powerstation genoemd.
- Iemand ervaring mee? En heeft dat ook zin als 'ie helemaal niks meer doet, zelfs niet meer deuren van het slot (of in het slot). Draait dus niet rond, tikt niet meer, nada...
- En is daarmee de accu definitief afgeschreven, of zou 'ie weer eventueel opgeladen kunnen worden (door mijn specialist)?
|
05 dec 2005 1:37 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
toen ik mijn porsche opgehaalt had ik hem binnen gezet met de voorklep open dus een paar dagen later leeg.
toen heb ik zo'n power station geleend en aangesloten dat ging prima.
Ik had het eerst met start kabels geprobeerd maar dat ging niet.
Ik heb er zelf ook over nagedacht om zo'n ding aan te schaffen maar ja nog steeds niet gedaan
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
05 dec 2005 1:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
05 dec 2005 9:40 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Een accuboer heeft in 30 sec. jouw accu getest.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
05 dec 2005 12:25 |
|
|
John
Cayenne
|
Zo'n jumpstarter is een uitkomst en werken echt goed, ik heb helaas ervaring......................nu moet ik tuurlijk ff mijn ervaring neer tikken.
Wij van de zomer met de sleurhut achter de KJN naar Frankrijk, en na een nachtje overnachten op een parking (Peage) wilde de KJN helemaal niks meer doen.
Niet een Hollander wilde me ff helpen met startkabels, als je is wist dat van al die Holllanders daar op die parking er niemand kabels bij zich had, ze vonden het wel lekker hoor om glimlachend met een schuinoog naar de Cayenne te kijken en nee te zeggen (die tobbers hadden ofzeker kabels bij zich, ach kan het begrijpen), enfin de wegenwacht gebeld, en binnen 5 minuten een Fransoos met zo'n jumpstart, en huppetee de KJN deed het binnen 1 seconde.
Moet wel ff vertelllen dat het mijn eigen pokkeschuld was, voor dat we stopten, hadden we in het donker gereden met de volgende dingen aan: Verlichting auto en rondom sleurhut, twee koelkasten, X-box, Omvormer, DVD speler, radio.
Na stoppen dus gecaravand op de accu van de tuut, toilet-waterpompjes-verlichting en gasalarm (voor de overvallen heh).
Tja dan vraag je erom heh.
Heb wel dikke kabels in Frankrijk aangeschaft, altijd makkelijk.
Maar zo'n nood startding is super.
|
05 dec 2005 12:47 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
05 dec 2005 15:18 |
|
|