Auteur |
Bericht |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
tuurlijk is t een porsche.
maar geen 911.
|
04 dec 2005 0:36 |
|
|
tumtum
Ex - Boxster 2.7Apeldoorn
|
zelfs een 2.7 vind ik een Porsche; kan je nagaan wat ik van een S vind......
Rijden en zelf oordelen want je koopt hem voor jezelf en niet voor de buurman (tenminste dat hoop ik toch.. )
|
04 dec 2005 9:54 |
|
|
V-spec
996 C4Breda
|
hoezo weer een Boxster S dan? rijd / reed je veel met de P dan?
|
04 dec 2005 11:24 |
|
|
V-spec
996 C4Breda
|
|
04 dec 2005 11:26 |
|
|
V-spec
996 C4Breda
|
A4 tdi, dus de porsche die er hoop ik komt (993 targa streef ik na), is voor 'erbij'..
|
04 dec 2005 11:27 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Als het voor erbij is en je wilt niet per se een cabrio zou ik een 993 targa kopen, ik zou alleen eventueel dan ook een coupe met schuifdak overwegen, maar je moet gewoon de 993 kopen die nog in de beste conditie is ook prijstechnisch. Ik wilde 2-3 jaar geleden een 2S, ben toen tegen een perfecte Targa aangelopen en recentelijk alsnog geswitcht toen ik een zeer goede 2S tegenkwam.
Ik gebruik mijn P nu als daily driver met een oude stationwagon voor erbij, maar eigenlijk als daily driver zou ik een 996 4S moeten kopen voor het comfort, maar het zou me aan me hart gaan om de 993 weg te doen
|
04 dec 2005 11:42 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ken uw klassiekers .....
Porsche Nr.1 had de motor voor de achteras
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 dec 2005 11:52 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Maar dat is dan ook weer géén productie-auto...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
04 dec 2005 15:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Alle Porsches zijn Porsches. Daarom heten ze ook Porsche. Ieder model heeft zijn eigen pro's en contra's.
|
04 dec 2005 17:35 |
|
|
F@RGO
|
niet waar hoor
ik weet een porschefiets staan ,
voor mij is dat geen porsche ,
alhoewel het erop staat
die fiets is een stork en een -stickertje van porsche en in de toonzaal van porsche....
een boxster s is een porsche
maar een boxter moet nog gemaakt worden denk ik
|
04 dec 2005 17:38 |
|
|
F@RGO
|
|
04 dec 2005 17:39 |
|
|
V-spec
996 C4Breda
|
Misschien onbeleefde vraag, maar waar ben jij toentertijd die perfecte Targa tegen het lijf gelopen en wat heeft die ongeveer gekost?
|
04 dec 2005 18:15 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Porsche nr. 1 heeft toch ECHT een middenmotor....
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
04 dec 2005 19:00 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Ok,
ik dacht namelijk ook dat Porsche nr1 een middenmotor heeft.
Ik meen dat te hebben gezien in het Porsche museum in Stuttgart. (volgens mij stond ie namelijk daar begin oktober 2005). Ik hoop dat ik dat goed heb onthouden...
De Boxster S komt qua concept (en ook een beetje qua uiterlijk?) dus dicht bij nr1 in de buurt. En is in mijn ogen dus boven elke twijfel (wel of geen echte Porsche) verheven.
En natuurlijk is elke Porsche een echte Porsche.
Mijn ideale (echte) Porsche heeft:
- een 6 cilindermotor, in iedergeval achter de voorstoelen
- ronde koplampen (of witte spiegeleieren) gevat in buisvormige spatborden
Groeten,
Max
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
04 dec 2005 19:39 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Ach wat is een echte Porsche.
Ik was in de markt voor een snelle open sportwagen. BoxsterS was logische keuze. 996 cabrio is m.i. VEELS te groot/zwaar.
Ieder z'n ding maar ik ben niet zo 911-geil. Heb in het verleden met een een 993c2, 996TT en 3.2 Carrera gereden en het zijn gewoon niet mijn auto's. Misschien moet het groeien maar zo'n motor helemaal achterin en een lichte neus die omhoog komt doet het voor mij gewoon niet.
Doe mij maar de Boxster's (S'en of 3.4/3.6 ombouws), 944 (S2), 968 (CS), etc.
993 4S body is overigens wel "sex on wheels" en de nieuwe 997 body is ook weer erg mooi maar de enige 911 die me echt wat doet is een 996 GT3 CS en de rest "mogen ze houden"...
Mark.
|
04 dec 2005 21:49 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
bedankt voor de info we zullen ze dan ook niet kado doen.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
04 dec 2005 21:53 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Tja... Best een interessante vraag.
Zelf ben ik van mening dat alleen 911 varianten als 'echte' Porsches worden gezien.
Alle andere modellen zijn gewoon Porsches, hoe goed ook...
|
04 dec 2005 22:06 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Beste Mark K,
Wat rijd jij nu ?
|
04 dec 2005 22:07 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
qoute mark Heb mn BoxsterS besteld nadat ik een dag in zo'n ding heb proefgereden. Daarna 9 maanden wachten op levering.
Dus, inmiddels "gewend" aan 200+ pk een half jaar oude Impreza gekocht voor woon/werk verkeer met vaste deal voor inruil na 9 maanden / levering BoxsterS.
Nou, Impreza is daarna dus gebleven. Beviel / bevalt heel erg goed.
Niet te vergelijken met mn BoxsterS. Impreza (ik heb nog het originele GT model) is gewoon goedkope, slechte auto. Geen torsiestijfheid, ziet er niet uit, plastic, geen afwerking. Maarrrrrrr, 55k gulden, 218pk, 4WD, super stoelen en een best wel goed onderstel maken een hoop goed. Torsiestijfheid te lijf gaan met wat struttbars, iets tunen en idd je hebt een 964/993 killer.
Die van mij is "redelijk mild" getuned tot zo'n 260/265pk (open uitlaat + computer aanpassing) en is tot de 200 gewoon (iets, niet veel) sneller dan de BoxsterS. Boven de 200 gaat ie verliezen omdat een Impreza de luchtweerstand van een baksteen heeft.
Verder tunen is ook relatief makkelijk. Grotere turbo en de wereld ligt van 300 tot 500pk ligt open.
Kortom niet te vergelijken met een Porsche. Maar ook niet onderschatten en een absolute fun auto voor het geld.
Mark.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
04 dec 2005 22:18 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
> Beste Mark K, Wat rijd jij nu ?
MY01 BoxsterS
MY99 Subaru Impreza GTT
MY88 BMW (e30) M3
MY00 Peugeot 206gti
MY04 Seat Tdi 130 Sport (lease auto)
MY93 Yamaha FJ1200
En jij. Nee, nee, laat me raden. Eh een 911
Mark.
PS: Heb niets tegen 911's. Vind ze supermooi, vooral de 993 en 997, maar eh ik heb ze geprobeerd (proefritjes enzo) en het zijn gewoon niet mijn type auto's. Misschien moeten ze wennen en/of ik moet ermee leren rijden maar mijn "jongensdroom" was over toen ik er een stukje in ging sturen...
|
04 dec 2005 23:10 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
mooi wagen en motorpark
bmw e30 m3
toevallig ook een aparte uitvoering
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
04 dec 2005 23:42 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Porsche rijden staat bij mij synoniem voor klassiek rijden.
Dus met zonder:
- stuur bekrachtiging,
- rem bekrachtiging,
- airco,
- stabiliteits systemen
en al die andere onzin die in een moderne auto zit.
Niet dat ik dat niet waardeer, maar daarvan kan ik elke dag in mijn gewone auto van "genieten"
Daarom is mijn hobby ook een oude kar als een 914 en wellicht ooit een vroege 911.
Hoef je ook niet zo voorzichtig mee te zijn.
Uiteraard vind ik het altijd luek om te zien hoe de 911 zich onttwikkeld heeft van 964 993 996 tot 997. maar het is maar net wat je zelf leuk vind
|
04 dec 2005 23:48 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Een indrukwekkend voertuigenpark
Eén van mijn lievelingswagens staat er ook tussen. De E30 M3
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 dec 2005 0:01 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Hier ben ik toch niet zo zeker van.
Ik ondervind toch dat mijn 356, veel gevoeliger is aan mijn sportieve rijstijl, dan de nieuwere wagens waar ik mee rij.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
05 dec 2005 0:21 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Beste Mark,
Lang geleden (1963...) werd de 911 geïntroduceerd.
In 1965 was de auto (nog) geen succes. Er werd toen aan de heer
Porsche gevraagd wat het probleem met deze auto was. Deze antwoordde met de (inmiddels legendarische) zin: 'Something that quickly comes into style also quickly goes out of style again'
Wat mij betreft was het niet anders; ik moest de auto ook leren kennen
voordat ik er enthousiast over werd, en dat gebeurde niet bij de eerste kilometers....
Het is een aardig rijtje auto's hoor, maar ik mis er eentje....
Laatst bijgewerkt door Epicurus op 05 dec 2005 9:05, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 dec 2005 8:27 |
|
|