Auteur |
Bericht |
aoor0708
Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972
MGA 1958Grobbendonk - Belgie
|
Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler
Bedankt voor de reacties...Er zit geen condensator meer op, dus dat is het probleem niet meer. Ga nu dus het geheel van de ontsteking eruit halen en testen....De ontsteking staat inderdaad helemaal los van de ECU, behalve dan de impulsgever op de stroomverdeler die de inspuiting regelt. Is getest en OK. Ga weer aan de slag....
|
05 maart 2024 19:07 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler
Ja, zo lust ik er nog wel één. Waarom heb je de condensator er af gehaald? Niet de onderdelen er af halen die de auto nodig heeft om de motor te kunnen laten lopen..... Bijzonder.......en dan zeggen dat dat het probleem niet meer is. Je hebt van alles verteld maar nooit gezegd dat je de condensator er af hebt gehaald. De belangrijkste info laat je achterwege. Zoals ik hier zo vaak merk overigens. Dus, condensator er op schroeven en aansluiten op de groene en zwart/paarse draad op de bobine (1) , starten, warmdraaien en weer gaan ! .
_________________________________________ Rebel engineering
|
05 maart 2024 19:29 |
|
|
aoor0708
Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972
MGA 1958Grobbendonk - Belgie
|
Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler
Er zat een externe elektronische ontsteking op...de condensator moest er af, derhalve..
|
05 maart 2024 20:25 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler
Maar je schrijft eerder dat de contactpuntjes juist zijn afgesteld? Dan heb je toch geen elektronische ontsteking?
|
05 maart 2024 20:47 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler
En wat zit er nu op?? Ik moet ineens denken aan de tweede regel die ik in dit topic schreef. en zal over een tijdje wel lezen wat er nu exact aan de hand was....
_________________________________________ Rebel engineering
|
05 maart 2024 21:03 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler
Ahha, nu snap ik het….contactpuntjes sturen de elektronische onstekingsunit en die stuurt de bobine vervolgens aan. Condensator is dan niet nodig. Denk je eraan om een minimale stroom door contactpuntjes te laten lopen… kan zijn dat die te laag is of helemaal niet genoeg om de ingang van de ontstekingsunit naar ‘0’ te trekken als hij gesloten is. Hang eventueel een weerstand 1 kohm tussen de +12V en contactpuntje (aansturing elektronische ontstekingsunit) . En maak ff de contactpuntjes ff schoon…..
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
Laatst bijgewerkt door Dial_888 op 05 maart 2024 22:14, in totaal 2 keer bewerkt.
|
05 maart 2024 22:11 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler
Daarom schreef ik al op 16 feb. mbt de condensator en geen antwoord hierop kreeg……
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
05 maart 2024 22:18 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler
Elektronische ontstekingsunit eraf, condensator erop?
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
06 maart 2024 6:48 |
|
|
aoor0708
Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972
MGA 1958Grobbendonk - Belgie
|
Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler
Ja,ja hoe stom kan ik zijn...nieuwe condensator en nieuwe contactpunten en...hij loopt...weliswaar boven zijn normale toerental van 900, nu meer dan 1600 denk ik (omdat toerenteller niet functioneert).Zal dus verder gaan afstellen. Ben alle mensen dankbaar voor de hulp in bizonder Erwin
|
06 maart 2024 14:11 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler
Top!
|
06 maart 2024 14:29 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler
he he, eindelijk! het lek is gevonden Succes met verder afstellen.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
06 maart 2024 14:52 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler
Mooi dat hij weer loopt!
Wel makkelijk zo’n forum.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
06 maart 2024 17:28 |
|
|
aoor0708
Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972
MGA 1958Grobbendonk - Belgie
|
Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler
"Wel makkelijk zo'n forum..." Denk dat een forum er is voor hulp..anders heeft het weinig zin.. Durf bijna geen nieuw topic te posten....maar probeer het toch maar... Motor loopt hoog in de toeren bij koudstart...en komt niet terug naar normaal toerental ( +/- 950) . Moet ik het zoeken in koud-start klep of de thermo switch ..of allebei..of ergens anders. Na de verhuis van een verwarmde garage naar een tent (met verluchting) zijn alle problemen opgedoken..
|
07 maart 2024 12:39 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler
Voordat het de dagelijkse krant werd was dat i.d.d. grotendeels zo. Toerental 914 te hoog? In juiste volgorde: Gasklep sluit niet helemaal: Druk met de duim de gasklep tegen de aanslag. Zakt het toerental? Gevonden en de oorzaak van het niet sluiten van de gasklep zoeken en repareren. Zakt het toerental nog niet: draai de luchtomloopschroef verder dicht. Zakt het toerental naar 950 omw/min? Gevonden en lekker gaan rijden. Zakt het toerental nog steeds niet: trek de slang van de extraluchtschuif af en sluit deze af met je duim. Zakt het toerental: Extraluchtschuif defect. Soms te repareren en soms vervangen door een goede gebruikte. Zakt het toerental echt nog steeds niet: Zucht. Stationair bypass boring afsluiten met je duim en luisteren naar aanzuiggeluid bij het inlaattraject. Bijvoorbeeld langs de inlaatpakkingen, injectorafdichtrubbers, onderdrukslangen, klep voor carterventilatie of de inlaatbuisverbindingsslangen. Lekkages repareren en de motor afstellen op 950 omw/min met de luchtomloopschroef op het gasklephuis. Proefrit maken en pintje nemen. Succes!
_________________________________________ Rebel engineering
|
07 maart 2024 16:34 |
|
|
aoor0708
Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972
MGA 1958Grobbendonk - Belgie
|
Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler
Ga aan de slag. Bedankt
|
07 maart 2024 17:58 |
|
|