Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 0:51

Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pater Damiaan. 
Auteur Bericht
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Sjonnie schreef:
Op korte termijn kiezen de Walen hun "Grootste Belg".

Nou schaam ik me nergens voor om te vertellen dat ik niet echt heb zitten opletten bij geschiedenis, toen ze het over onze zuiderburen hadden.

En tja beroemde Walen???? jeetje, in mijn lijstje maar twee heh (ja toch?), en helaas helaas kan ik me 1-2-3 alleen maar die ene super foute Waal bedenken..............maar ff gauw over wat leuke dingen gaan hebben.

03 dec 2005 8:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
De Walen mogen uiteraard ook gewoon een Vlaming als Grootste Belg kiezen, maar die kans is niet zo groot.
En er zijn zeker ook beroemde Waalse Belgen, Nobelprijswinnaars zelfs, ene meneer Sax enz.

03 dec 2005 10:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
Kende Pater Damiaan ook vaag van naam. Mooi dat die man zoveel goed gedaan heeft.
Was destijds niet geinteresseerd in de Grootste Nederlander, laat staan nu in de Grootste Belg. Wat mij betreft Bart Peeters. :wink:
Net als moeder- en vaderdag verzinsel van de middenstand :twisted:

Dat monument van Merckx staat volgens mij bij Stavelot. Ooit gezien toen wij nog een huisje hadden in Trois Ponts.

03 dec 2005 10:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
993_4S schreef:
Kende Pater Damiaan ook vaag van naam. Mooi dat die man zoveel goed gedaan heeft.
Was destijds niet geinteresseerd in de Grootste Nederlander, laat staan nu in de Grootste Belg. Wat mij betreft Bart Peeters. :wink:
Net als moeder- en vaderdag verzinsel van de middenstand :twisted:

Dat monument van Merckx staat volgens mij bij Stavelot. Ooit gezien toen wij nog een huisje hadden in Trois Ponts.

Is inderdaad een mediahype, maar het nuttige is dat sommige mensen weer eens in de belangstelling staan. Dit heeft ongetwijfeld een positief effect op de Pater Damiaan actie.

03 dec 2005 10:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
of niet. Lepra is nou niet precies de ziekte waar in deze tijd veel aandacht voor is.
Helaas voor de meeste mensen 'de ver-van-mijn-bed-show'.

03 dec 2005 10:36
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
BTW.

Tis wel een rare top 100 zeg, kijk is wie er op de 11e plaats staat in de lijst der grootste Belgen

http://www.degrootstebelg.be/dgb_master/100belgen/dgb_desiderius_erasmus/index.shtml

Bizar zeg een in Gouda geboren en Rotterdam opgegroeide en daarna wereld zwervende grootheid.

Dan is Sjonnie (met deze beredenering) ook in voor een plek op de lijst van grootste Nederlanders, jaja en dat voor een zeer intens trotse Vlaming (Sorry een Belgische Limburger :lol: ).

03 dec 2005 10:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
ik begrijp nog altijd niet hoe het komt dat mijn favoriet ( Mercator) niet gewonnen heeft . Die man leefde 500j geleden en zijn uitvinding wordt nog steeds gebruikt ( in GPS ) .
Van al de anderen in de top-10 zal er binnen 500j geen sprake meer zijn . alle respect voor Damiaan , maar wat heeft hij voor Belgie zelf gedaan ?

04 dec 2005 11:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Der Ferry schreef:
ik begrijp nog altijd niet hoe het komt dat mijn favoriet ( Mercator) niet gewonnen heeft . Die man leefde 500j geleden en zijn uitvinding wordt nog steeds gebruikt ( in GPS ) .
Van al de anderen in de top-10 zal er binnen 500j geen sprake meer zijn . alle respect voor Damiaan , maar wat heeft hij voor Belgie zelf gedaan ?

Ik denk dat je een groter man kunt zijn, om zich in te zetten voor gans de wereld, dan enkel voor een land.
Het ging er niet om, wie het meest gedaan had voor België, Maar welke Belg iets speciaal gedaan had.
Wat heeft Merkcx gedaan voor België? Hij heeft koeresen gewonnnen, maar ga er maar vanuit, dat hij dit gedaan heeft voor hem, en niet voor België. Of denk je dat de winst van zijn bedrijf (met uitzondering van de belastingen) naar België gaan :roll: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 dec 2005 11:15
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
ppp 356 schreef:
(met uitzondering van de belastingen) naar België gaan :roll: :wink:

Nu moet de volgende dan maar op nummer 1 staan in de top tien van de beroemdste Belgen, Guy Verhofstadt is dat van mening.

Afbeelding

04 dec 2005 12:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

hij is goed :!:

http://www.degeusmakelaars.com

04 dec 2005 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
Is dat een neef van Pater Damiaan op de foto :?: :lol:

05 dec 2005 11:03
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Der Ferry schreef:
Is dat een neef van Pater Damiaan op de foto :?: :lol:

Nope, maar de man rechts van Vlaanderens grootste fiscale afdrager is de nieuwe paus over een paar jaar.

:lol: :lol: :lol: :lol:

05 dec 2005 12:50
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
993_4S schreef:

Inderdaad, op de top van de côte du Stockeu :wink:

Wat de verkiezing betreft, de gedoodverfde favoriet heeft ook gewonnen. Persoonlijk was ik meest onder de indruk van Dr. Janssen : wat een berg geneesmiddelen heeft die man toch ontwikkeld, heeft ongetwijfeld talloze mensen het leven gered en/of draaglijker gemaakt (de lijst is werkelijk indrukwekkend) :!:

05 dec 2005 15:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Carrera4s schreef:
993_4S schreef:

Inderdaad, op de top van de côte du Stockeu :wink:

Wat de verkiezing betreft, de gedoodverfde favoriet heeft ook gewonnen. Persoonlijk was ik meest onder de indruk van Dr. Janssen : wat een berg geneesmiddelen heeft die man toch ontwikkeld, heeft ongetwijfeld talloze mensen het leven gered en/of draaglijker gemaakt (de lijst is werkelijk indrukwekkend) :!:

Klopt Dirk, maar de criteria waren "moed" + "internationale uitstraling" + "menslievendheid" en "genialiteit" geloof ik. En dan kan je van iedereen wel positieve en negatieve dingen zeggen. Ik weet niet in welke mate Dr. Janssen bij al die medicijnen persoonlijk betrokken was. Daarenboven is Janssen Pharmaceutica wel een commercieel bedrijf natuurlijk.

05 dec 2005 16:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Wel Marc, dat dacht ik ook, maar na het zien van die reportage mag gerust gezegd worden dat het Dr. Janssen zelf is die een absoluut genie was, iemand die er ook maar geraakt is door er echt in te geloven, hij had het zeichzelf veel makkelijker kunnen maken in het leven...

Maar ik doe niets af van Damiaans "verdienste" hoor :wink:

05 dec 2005 17:17
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
zie hier wat de Walen vinden:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/30670841/Walen_kiezen_Brel_als_grootste_Belg.html

Brel blijft imo een grote Bleg

21 dec 2005 13:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
Carrera4s schreef:
Wel Marc, dat dacht ik ook, maar na het zien van die reportage mag gerust gezegd worden dat het Dr. Janssen zelf is die een absoluut genie was, iemand die er ook maar geraakt is door er echt in te geloven, hij had het zeichzelf veel makkelijker kunnen maken in het leven...

Maar ik doe niets af van Damiaans "verdienste" hoor :wink:

Na het zien van de uitzending over Dr. Janssen, was dit ook mijn favoriet. Zonder zulke mensen zou de wereld er wel eens heel anders uit kunnen zien.
Al die makkelijke dingen zoals Motilium, Immodium (deze springen me onmiddellijk binnen) zijn dingen die overal ter wereld gekend zijn.
En ik moet de eerste persoon die nog nooit één van de twee gebruikt heeft nog tegen komen . :)

21 dec 2005 14:00
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Hier is je eerste persoon.
Ik slik zelden of nooit pillen.
Ik ben daar principieel tegen (had ouders en broer die voor het minste kwaaltje hun vol stopten)
En als het er eentje is (misschien eentje per jaar gemiddeld) dan is het Nerofen tegen hoofdpijn :wink:

Laatste update 22/10/2013

21 dec 2005 14:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
John4S schreef:

:shock: is dat goed of slecht... :roll: :wink:

21 dec 2005 14:16
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
Mijn god wat een topic.... :^:

Ik denk dat ik me hiervoor even te jong ga voelen :P

21 dec 2005 14:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
911-lover schreef:
Hier is je eerste persoon.
Ik slik zelden of nooit pillen.
Ik ben daar principieel tegen (had ouders en broer die voor het minste kwaaltje hun vol stopten)
En als het er eentje is (misschien eentje per jaar gemiddeld) dan is het Nerofen tegen hoofdpijn :wink:

Dus als je met het vliegend ... zit, dan blijf je daar "uit principe" lekker mee lopen?
Ga dan maar eens lekker op vakantie naar een oosters land, zal een leuke vakantie worden :)

21 dec 2005 15:55
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Neen , dan (als gewezen kok) kook ik een builtje rijst en drink ik het rijstwater op.
Gegarandeerd gestopt binnen het half uur en de volgende 4 dagen niks meer.
en daarna, auw auw doet dat harde ding pijn :cry: :wink:
Daarboven heb ik (al zeg ik het zelf) wel een zeer sterke maag en kan veel verdragen. In Oosterse landen ben ik nog niet geweest, wel in Arabische landen waar de meesten (ook mijn toenmalige partner en haar zoon) problemen krijgen. Ik dus niet.

Laatste update 22/10/2013

21 dec 2005 15:57
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
ome piet schreef:
John4S schreef:

:shock: is dat goed of slecht... :roll: :wink:

Even een verspreking, dat krijg je als je snel hup hup hup ff een berichtje post.

Maar een grote Belg natuurlijk, en Brel heeft zondermeer mooie liedjes gezongen

Deze : klikker de klik is mijn favo Brel chanson.

21 dec 2005 16:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2