Auteur |
Bericht |
bartol1988
ZoekendeOldenzaal
|
Porsche droom stukje opgeschoven.
Hallo,
Na een tijdje er tussen uit geweest te zijn. Ben ik weer terug. Ik ben met men vader nu aan het kijken naar een porsche 911/912. We zijn van plan om over een tijd een 911/912 aan te schaffen. Nou zag ik toevallig een hele mooi (op de foto) 912 staan in duitsland. Heb nu ook detailfoto's ontvangen en het ziet er super uit! jullie mening graag hierover.
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7896882&id=pgdlbfkncey&source=as24_inseratsg_detail_bild
Laatst bijgewerkt door bartol1988 op 29 maart 2006 20:30, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 dec 2005 22:58 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ziet er erg mooi uit , mijn advies gewoon gaan kijken heb ik ook gedaan en dan opeens is er de juiste auto.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
04 dec 2005 23:06 |
|
|
bartol1988
ZoekendeOldenzaal
|
Ik kan morgen eventueel nog detailfoto's plaatsen van de onderkant en dergelijken.
|
04 dec 2005 23:13 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
we zijn benieuwd
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
04 dec 2005 23:37 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
De wagen ziet er op foto zeer mooi uit en ik (in tegenstelling waarschijnlijk tot vele anderen hier "Bling Bling noemen ze het") die gepolierde velgen echt prachtig eronder.
En gerestaureerd en dan die lage prijs
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 dec 2005 0:12 |
|
|
912
|
Het is een Registrywagen dus zeker van een liefhebber geweest. Maar wel een Amerikaan dus grote kans op veel Doe-Het-Zelf onderhoud. Daarnaast: compleet niet standaard interieur en dat moet je wel willen...
Mocht je in dit soort auto's geinteresseerd zijn, ga dan direct zaken doen in de VS. Deze bewuste auto kan niet meer dan 8 a 9000 dollar hebben gekost daar...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
05 dec 2005 10:14 |
|
|
bartol1988
ZoekendeOldenzaal
|
Hoe bedoel je registry wagen? Kan je me dat uitleggen. Het is wel jammer dat ik alleen een boek van de 911 heb om alles na te chekken. (de originele porsche 911)
|
05 dec 2005 17:44 |
|
|
912
|
Auto is van een lid van de Amerikaanse 912 Registry (badge op grill).
Mocht je werkelijk een vroege 911/912 willen, schaf dan het boek van Dr. Johnson aan: "A restorer's guide to authenticity"
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
05 dec 2005 19:03 |
|
|
bartol1988
ZoekendeOldenzaal
|
|
05 dec 2005 21:40 |
|
|
bartol1988
ZoekendeOldenzaal
|
Wat denken jullie ervan?
|
05 dec 2005 23:37 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
ziet er zeer netjes uit
maar ik vind het geen auto voor een jongen die nog 18 moet worden
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
05 dec 2005 23:46 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ja het ziet er op de foto's echt super uit.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
05 dec 2005 23:47 |
|
|
bartol1988
ZoekendeOldenzaal
|
Neej heb je wel beetje gelijk in, maar moet ook beetje aan de wensen van men vader voldoen. Maar misschien wordt het ook wel een 3.0sc (dat is wat mijn het beste lijkt). Ik ga gewoon heel lang orienteren en dan komt er vanzelf wel wat uit.
|
05 dec 2005 23:49 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Nu ben ik niet technisch, maar kan een 912 met een 5 versnellingsbak?
Het is altijd moeilijk om comentaar te geven aan de hand van foto's, maar als ik ze even vergroot, vind ik het er toch allemaal niet echt strak uitzien.
Ook vind ik de motor er niet echt fris uitzien. Indien de techniek echt "überholter" zou ik de motor er toch iets netter willen hebben uitzien.
Advies, gaan kijken, en zeker iemand meenemen die er verstand van heeft. De motor van een 912 of 356 reviseren, kost klauwen vol geld als je het goed wilt doen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
06 dec 2005 0:02 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
06 dec 2005 0:40 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Model: 912 Aantal vorige eigenaars: 5
Soort: Sport/coupé Motorinhoud (cc): 1.600 cc
Aantal portieren: 2 Voeding (KW): --
Kilometerstand: 1000000
Brandstof: LPG G3
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
06 dec 2005 0:56 |
|
|
912
|
Bijna alle 912's hebben een vijfbak. Vierbak was standaard in 65-66 maar de optie was een vijfbak en is door velen genomen. In 67 voor de gehele productie standaard een vijfbak.
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
06 dec 2005 9:24 |
|
|
912
|
Wat wil je nu horen? Want dit is de derde keer dat je dat vraagt...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
06 dec 2005 9:29 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Dat wist ik niet.
Off-Topic:
Dan verbaasd het mij nog meer dat de eerste 911 turbo's met een 4 bak geleverd werden. Heeft dat dan bepaald voordelen zo'n 4 bak tegenover een 5 bak
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
06 dec 2005 10:04 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Het ligt er maar net aan waarom je een Porsche wil hebben. Als je voor de 'looks' van een pre 1973 model valt (chroom en oer basis-vorm) dan is een 912 or 911 van eind jaren zestig/begin jaren zeventig een optie.
Als je een Porsche wil voor de performance, dan is een 3.0 of 3.2 een betere optie.
Bedenk wel dat je (wat je ook kiest) nog steeds een zak met geld opzij moet houden omdat er een hoop onverwachte (onderhouds)zaken op je af kunnen komen. Dat hoeft niet, maar hier leert de ervaring inmiddels dat je met een oudere Porsche veel geld kwijt kunt zijn om 'm te kunnen blijven rijden.
Ik sluit me dus aan bij 'ppp 356'; kijken met iemand die er verstand van heeft en indien het wat lijkt: een aankoopkeuring.
Veel succes!
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
06 dec 2005 10:09 |
|
|
912
|
De eindoverbrenging is hetzelfde. Dus wat dat betreft geen verschil tussen 4 en 5 bak. 5 bak heeft dus 1 tussenversnelling meer. Het grote voordeel van een 4 bak is filerijden... de 1 zit gewoon recht naar voren en de 2 daaronder. Je hebt dus geen last van de dogleg 1e (links onder, helemaal tegen je been aan...) zoals de 5 bak dat heeft...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
06 dec 2005 10:43 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Om helemaal volledig te zijn, dat is niet de 915 5-bak die in de auto's van 72 en later kon worden geleverd. Die hebben nl geen dog-leg meer. | | | | technisch artikel schreef: The first transmission designed for the 911 was called the 901 transmission. This unit was used in different variations in the 911, 912, 914 and 914/6. The early versions used sand-cast aluminum cases and the later ones used pressure-cast magnesium. These were 4 and 5 speed transmissions with a torque input rating of 138 lb/ft, later uprated to 148 lb/ft in 1969. The fact these transmissions have been used with engines producing more than 230 lb/ft of torque, albeit with shorter lifespans (measured in broken gear teeth), speaks volumes about the basic design. In 1970, Porsche changed the 901’s clutch actuation and called it a 911 type gearbox. These were still 901-type transmissions now coupled with a larger, pull-type clutch actuating mechanism. Clutches used in these cars were the 215mm unit used from 65-69 and the 225mm unit used from 70 to 71.
For the 1972 model year, Porsche used a larger, stronger transmission called the 915. Using a different shift pattern from the 901, this gearbox offered a torque input rating of 181 ft/lbs. Racing versions with the pump and cooler allowed this rating to be increased to 275 ft/lbs. Some people have used this transmission with the 930 Turbo engines with some success as well. 915’s were used in several variations until 1987 when Porsche introduced the G50 gearbox. Early 915 transmissions employed magnesium cases until 1977; 915 versions made in 1978 and later used aluminum cases that were stronger and had strengthened differentials.
The 915 came with two different final drive ratios, 72-74 units were equipped with 7:31 ring & pinions and the 75 and later transmissions had 8:31 final drive ratios. The 8:31 ring and pinions are significantly stronger than the 7:31 units and are the most desirable one to use for use with higher horsepower engines where service life is probably doubled. Starting in 1984, the 915 transmission used in the 3.2 911’s were equipped with an oil pump and integral cooler since the torque of the 3.2 engine could have shortened the life of the gearbox.
915 transmissions were equipped with several variations of Fichtel & Sachs 225mm clutches. Porsche used aluminum and cast iron pressure plates and spring centered discs. The ill-fated rubber centered disc was an attempt to reduce the low-speed gear rattle that all 915 gearboxes have. By now, all of the rubber centered discs should have been replaced with the noisier, but much more reliable spring center type disc.
| | | | |
Excuses: helemaal off-topic.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
06 dec 2005 11:59 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Je kan zeggen wat je wil, maar die LPG tank is mooi weggewerkt...
|
06 dec 2005 12:07 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De Turbo heeft zoveel koppel dat een 4 bak voldoende was EN het was een bak die het koppel aankon.
De 912 kon daarentegen wel 5 versnellingen gebruiken, want het was natuurlijk geen beresterke motor achterin...
|
06 dec 2005 12:10 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En niemand die iets zegt over die
MILJOEN
Kilometers , maar wel over wel of niet 5 versnellingen
Soms voel ik me echt
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
06 dec 2005 17:07 |
|
|