Auteur |
Bericht |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Bedankt voor je reactie John. Is zo'n jumpstarter hetzelfde als zo'n portable powerstation? En waar kan ik dat het beste halen (en wat voor type)?
Sorry guys, ik begeef me nu echt in een nieuwe wereld, vandaar ...
|
05 dec 2005 16:13 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Jurgen, ik heb van Johan v.d. Gugten begrepen dat bij de sigarettenaansteker, zeker bij mede gebruik ervan waar deze normaliter voor bedoeld is, door vervuiling weerstand kan optreden met alle mogelijke vervelende gevolgen van dien.
Hij adviseerde mij een losse druppellader welke heel makkelijk met een stekker rechtstreeks op de accu kan worden aangesloten.
Kabeltje op de + en de - en een stekker in het bagagecompartiment.
En zo geschiedde, maar als de aanstekeraansluiting goed functioneerd zou ik dat zo laten.
Gewoon tijdens het opladen eens voelen of deze warm word.
Even of topic: is tie mooi geworden
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
05 dec 2005 17:54 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Bedankt Marcel. Vervuiling kan iig niets veroorzaken, omdat ik niet rook, en omdat het verder, bij mij althans, probleemloos functioneert, hou ik 't maar zo.
En ja...ík ben er blij (en opgelucht ) mee ,vind 't erg gaaf staan ; je moet er natuurlijk van houden, maar 't is iig wel netjes gedaan
|
05 dec 2005 18:02 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Ik heb mijn elf weer aan het infuus gekoppeld de Batterijtrainer is weer voor een dag aangesloten doe ik s'winters altijd 1 dag in de week .
Zodoende blijft de auto altijd start klaar.
Maar wel met mooi weer natuurlijk
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
05 dec 2005 18:45 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Zoals al eerder geschreven, pas nadat de accu geheel is opgeladen kan deze goed getest worden. Dus als 'ie leeg is, dan duurt dit wel enkele uren wanneer hij gezond wordt opgeladen, d.w.z. zonder dat de platen krom trekken.
|
06 dec 2005 1:12 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Kofferklep dan niet op slot neem ik aan? Is wel de verlichting aan en een druppellader kan dat verbruik niet compenseren.
Bij een 993 eenvoudig het slot - de slothaak dus - dicht drukken, want daarin zit de microswitch van de verlichting.
|
06 dec 2005 1:16 |
|
|
Anonymous
|
Wat is nou het verhaal van die kofferklep?
Ik had bij mijn 3.2 zo'n "discarnect" schakelaar gemonteerd op de minpool van de accu. Had hem laatst ontkoppeld, liet de kofferklep op een kier staan, en na drie dagen was de accu volledig plat. Rara politiepet? Normaal gesproken (als de accu gewoon is aangesloten) duurt het wel een week of drie voordat hij niet meer wil starten.
Moet ik soms de plus lostrekken ipv de min?
|
06 dec 2005 10:11 |
|
|
Richard 964
helaas ex - 964 :(Venray
|
Bij mijn 964 is het lampje van de kofferruimte uit als de voorklep net in de slothaak geklikt zit kwestie van de afstelling van de schakelaar lijkt me.
Overigens pas ontdekt dat als een accupool losgekoppeld de deuren niet meer op slot gaan.
Vind ik niet echt slim gemaakt: als je bijv. je lampen hebt laten branden en de accu leeg is, krijg je met de sleutel de auto nog open maar niet meer dicht .
|
06 dec 2005 20:58 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Aan de raamzijde kun je heel makkelijk het dunne snoertje van een druppellader uit de kofferbak laten komen en toch nog de kofferbak gewoon dichtdrukken (en dus ook nog het alarm er op zetten).
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
07 dec 2005 10:09 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Kan toch handmatig met die ronde knop aan binnenzijde deur? Linkerkant doe je vanuit de auto als de deur al dicht zit, rechts doe je naar beneden en dan deur dicht.
|
07 dec 2005 10:28 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Sinds zaterdag doet 'ie het weer. Andere accu erin gezet door Rob Goossen, vervolgens met P naar Uithoorn gereden, daar accu inmiddels laten opladen, lekstroom gemeten, weer niks gevonden.....Net als met onze vorige 964....Schiet lekker op zo...
|
20 dec 2005 18:50 |
|
|
Rescue911
|
Met vorige 964 zelfde probleem gehad, reed er te weinig mee waardoor accu leegliep, vlak voor ik hem verkocht aan Omebart nog een nieuwe erin gezet, bijkomend feit is dat wanneer de accu leeg begint te raken het alarm spontaan af gaat, dus dan begint het alarm te loeien en is de accu helemaal snel leeg. Een andere tip is om te kijken of je geen spinnen of andere beestjes/vliegjes in je auto hebt. Ik weet niet of jij je garage bij je huis hebt of dat de garage ergens anders is, want dan hoor je je alarm dus niet afgaan.
Als het een orogineel Porsche alarm is (texalarm) dan kun je dat heel makkelijk testen: wanneer je op het alarmkastje drukt en de portieren gaan op slot en het alarm activeerd, moet je binnen 3 seconden nog een keer op het knopje drukken, je knipperlichten zullen dan nog een keer knipperen, je hebt nu je binnensensoren uitgeschakeld! het alarm staat er nu dus gewoon op alleen je sensoren zijn nu uitgeschakeld, dit is voor als je je hond of kind in de auto laat tijdens je supermarkt bezoekje.
Hiermee kun je dus makkelijk testen of het alarm misschien afgaat door een spinnetje in je interieur.
V.w.b. het verlichtingschakelaartje van je bagageverlichting:
Zelf druk ik trouwens het schakelaartje in met een klem wanneer de kofferbak open staat bij het laden van de accu, dit kun je doen met bijvoorbeeld een kunstof lijmklemmetje.
Ook wil ik je adviseren om je dynamo te laten doormeten omdat deze bijvoorbeeld niet genoeg zou kunnen bijladen.
|
20 dec 2005 19:41 |
|
|
Rescue911
|
Ook wil ik je nog op de hoogte brengen van het feit dat wanneer je accu leeg is, deze NEVER vol kan worden door met je auto te gaan rijden.
Al zou je naar Maastricht rijden vanaf Leeuwarden dan nog komt je accu niet vol, dit is never nooit mogelijk! Wanneer de accu leeg is zit er niets anders op dan deze simpelweg op de lader aan te sluiten.
|
20 dec 2005 19:48 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
_________________________________________ t beste maar weer...
|
20 dec 2005 20:40 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Wat is de nulstroom die je hebt gemeten ? Gemeten na 3 minuten met alarm ingeschakeld en daarna uitgeschakeld ? Alle zekeringen nagelopen ?
Vergis je niet in de mate van 'zelfontlading' van accu's. Koud weer=minder capaciteit, Vochtig weer=grotere zelfontlading.
Je sprak erover dat je geen stroom in je garage had, ik neem aan dat het ook niet (enigszins?) verwarmd is ?
Ik heb zelf helaas ook geen radiator in de garage, maar wél een zeer handige druppellader/refresher/tester voorzien een sigarettenplug (dus voorklep hoeft niet open, gaat gewoon via raam). Werkt uitstekend.
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
20 dec 2005 22:03 |
|
|
Rescue911
|
Is hier iets onduidelijk? Wil het best even toelichten in een pb-tje hoor.
Of bel even met PON.
|
21 dec 2005 0:20 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Texalarm lijkt me aftermarket inbouw,geen origineel dus....
_________________________________________ t beste maar weer...
|
21 dec 2005 0:36 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Als er nog een béétje purrie (nét genoeg om nog te starten) in zit lukt dat volgens mij wel op deze manier....
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
Laatst bijgewerkt door Epicurus op 21 dec 2005 19:52, in totaal 1 keer bewerkt.
|
21 dec 2005 9:10 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Is dit zo? En wat is dan de verklaring?
|
21 dec 2005 18:11 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
dat snap ik ook niet goed, accu is 12V en laadstroom iets van 14.8, waarom zou deze door je dynamo niet helemaal opgeladen worden. Als dat zo zou zijn zou dat ook beteken dat ie dan na (kort) verloop van tijd weer leeg zou zijn, want als dat niet zo is dan zou dat beteken dat de dynamo wel genoeg kan leveren aan de accu om weer te starten maar niet genoeg om deze zg "vol" te maken. Tis allemaal niet zo technicsch maar logisch beredeneert klopt er iets niet in je verhaal.
En zolang de dynamo wel genoeg levert om telkenmale te starten, maar niet per defenitie vol, who cares?
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
21 dec 2005 19:38 |
|
|
Rescue911
|
Ik heb dit verhaal van mijn acculeverancier welke al tig jaar specialist is op dat gebied. Een auto(de motor) verbruikt namelijk ook stroom tijdens het rijden, waardoor de accu door rijden nooit vol kan worden.
Maar goed, het was maar een tip, probeerde behulpzaam te zijn maar krijg daar nogal wat kritiek op. Niet meer behulpzaam zijn dan maar.
(en gelijk wilco/kroon accu's, 60 jaar specialist in accu's, maar eens even bellen om te zeggen dat ze er geen verstand van hebben.)
|
21 dec 2005 20:45 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
als ie niet vol wordt wat wordt ie dan, leeg of blijft op zelfde spanning??
We weten allemaal dat ie niet leeg loopt tijdens het rijden want de stroom wordt geleverd door je dynamo, niet door de accu, dus blijft ie op dezefde (lage) spanning, die dan toch weer genoeg is om te starten.
IK heb vaak genoeg een lege accu gehad, start kabels er aan en weer rijden, geen centje pijn....misschien niet alles geloven wat ze zeggen..
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
21 dec 2005 20:47 |
|
|
Rescue911
|
Twee keer accu daar gekocht, 40% korting gekregen.
Alstie weer 's leeg was, na 2 maanden niet rijden, drie keer gratis een heel weekend volgeladen als service en gratis een nieuwe leenaccu gekregen, ik zou niet weten waarom dit kwaliteitbedrijf tegen me zou moeten liegen.
Maar dit was mijn laatste berichtje hierover, als mensen het beter weten, fine with me.
|
21 dec 2005 20:58 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Als er nog net voldoende spanning in de accu zit om te kunnen starten kan je wel degelijk de accu opladen door te gaan rijden!!! Een koude start vergt zoveel energie/spanning v.d. accu dat je na de start ongeveer 20 km moet rijden om de verbruikte enrgie/spanning in de accu terug te krijgen.
Dus je begrijpt het probleem bij vele starts en korte ritten, veel verbruikt en er komt geen spanning/energie voldoende terug in de accu waardoor deze steeds leger wordt.
Op het moment dat de motor loopt worden alle stroomverbruikers voorzien van spanning door de dynamo.
E.e.a word geregeld door de spanningsregelaar(daar zit waarschijnlijk het probleem) die er voor zorgt dat de te verbruiken spanning voor de verbruikers door de dynamo EN NIET door de accu geleverd wordt.
Als de spanningregelaar niet naar behoren functioneert kan de dynamo leveren wat hij wilt maar de accu komt echt dus nooit volgeladen.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
21 dec 2005 21:22 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Sluit me aan bij het verhaal van Johnnyboy.
En Rescue, je reactie lijkt wat vijandig, waarom ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
21 dec 2005 21:29 |
|
|