Auteur |
Bericht |
dezwijger
|
Nieuwe E-macan
|
15 dec 2023 10:27 |
|
|
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Re: Nieuwe macan
Er zijn al uitgebreide bewegende beelden van het interieur en exterieur, zie ook hier op 't PF
|
15 dec 2023 12:28 |
|
|
jvg.65
Ex Porsche 996 C4SOss
|
Re: Nieuwe E-macan
_________________________________________ www.smartroombarcelona.com
|
26 dec 2023 19:32 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Nieuwe E-macan
Artikel gelezen, maar helemaal duidelijk is het me niet. Als een auto geen OTA software updates krijgt, hoe kan men dien dan hacken, behalve de afstandsbediening van de portieren dan met zo een scan tool die signalen capteert ?
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
26 dec 2023 20:23 |
|
|
dezwijger
|
Re: Nieuwe E-macan
ik ken de techniek van de macan's niet maar als ze een internetconnectie hebben dan zijn ze te hacken. er wordt niet voor niks gezegd dat "je sluit niet aan op het internet maar het internet sluit aan op jou"
|
08 jan 2024 14:42 |
|
|
986afterfjr
Porsche Macan SBergambacht
|
Re: Nieuwe E-macan
|
24 jan 2024 16:35 |
|
|
rene leclerc
718 cayman
|
Re: Nieuwe E-macan
Een heleboel auto´s van tegenwoordig hebben enige vorm van connectie met het internet. Vanaf 12:30 live.
|
24 jan 2024 22:53 |
|
|
rene leclerc
718 cayman
|
Re: Nieuwe E-macan
Op de Nederlandse site kan ik hem nog niet configureren. Op de Spaanse wel. Ik zal hem in het echt moeten zien, die achterkant, hm weet ik nog niet of dat er beter op is geworden.
|
25 jan 2024 22:46 |
|
|
986afterfjr
Porsche Macan SBergambacht
|
Re: Nieuwe E-macan
Gisteravond ging het configureren op de site van porschecentrumgelderland wel. Wacht wel tot de eerste gebruikte beschikbaar komen, kwam uit op bijna 125.000 voor een Macan 4……
|
26 jan 2024 9:37 |
|
|
ewp964c2
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
|
Re: Nieuwe E-macan
Maar basis EV Macan is goedkoper bij configureren dan non EV? BPM verschil? Wel mooie groene versies beschikbaar
_________________________________________ Ex 964 C2 Ex Targa 964 C4 Ex 911T 1972 Ex 964 C4 Coupe Ex 996 C2 991 C2S Sportchrono
|
26 jan 2024 10:54 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Nieuwe E-macan
Dit staat op de site van Autoweek Ik zie dat je de auto in Duitsland ook kan configureren. Maar of die al helemaal juist is weet ik niet. Je kunt verschillende kleuren kiezen zonder meerprijs, bij de Turbo. Dat is toch niet echt des Porsche. https://www.porsche.com/germany/models/ ... -electric/ of de turbo https://www.porsche.com/germany/models/ ... -electric/
_________________________________________ Mvg,
René
|
26 jan 2024 12:14 |
|
|
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Re: Nieuwe E-macan
Dat is sowieso een goed idee. Laat de eerste eigenaar maar de meeste afschrijving pakken Als je ziet hoe hard de occasionprijzen van de Taycan nu kelderen, echt onvoorstelbaar. Je koopt al een Taycan uit '21 voor €60K. In nog geen 3 jaar tijd ruim 50% afheschreven
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
26 jan 2024 14:28 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: Nieuwe E-macan
Blijft een hoop geld voor zo'n raar bolhoedje.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
26 jan 2024 17:46 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Nieuwe E-macan
Duurder dan een Taycan??? Keuze lijkt me makkelijk.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
26 jan 2024 20:20 |
|
|
rene leclerc
718 cayman
|
Re: Nieuwe E-macan
De Macan begint hier een 10k goedkoper vergeleken met de Taycan.
|
26 jan 2024 23:20 |
|
|
Markiemark
|
Re: Nieuwe E-macan
Ik heb er een besteld, levering oktober. Vind m erg fraai maar smaken verschillen natuurlijk. En ik neem aan dat er nogal een discussie is over EV en ICE hier op forum. Heb zelf 993 en 991 gehad. Daarna een tesla M3P. Nu weer tijd voor een P
|
29 jun 2024 10:58 |
|
|
rene leclerc
718 cayman
|
Re: Nieuwe E-macan
Nice. Als je thuis kunt laden dan is een EV een mogelijke keuze, als je afhankelijk bent van publieke laders duurt het laadproces mij te lang.
|
29 jun 2024 12:48 |
|
|
Bobby 986
|
Re: Nieuwe E-macan
EV’s zijn gewoon top, ik heb sinds een paar maanden een BMW I4 en wil niet meer anders. Snel, stil, comfortabel kan voor een gezins auto geen voordeel voor een ice bedenken. Ik heb hem als lease auto, maar als ik privé een auto moest kopen zou ik zeker een EV kopen. Lage running cost (verbruik en onderhoud), zo dat er meer geld over blijft voor de fun auto (herrie, 6-cilinders, benzine en de looks!)
|
29 jun 2024 14:50 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Nieuwe E-macan
Ik weet niet of je gewend bent altijd nieuw te kopen - maar een beetje leuke EV kost een aardige duit. Tweedehands zou ik geen EV kopen (nieuw overigens ook niet, nadat ik het een en ander tegen elkaar heb afgezet). Was vorig jaar aan een nieuwe auto toe - serieus een Polestar longrange met dual engine overwogen .... maar het is toch een S4 geworden, de benzine versie Ben alweer aan het overwegen of de volgende daily toch weer een diesel wordt Enne ... de S4 is snel genoeg voor ons kikkerlandje ... en als de uitlaatkleppen dicht staan stiller dan een Tesla (qua wind en banden lawaai)
|
29 jun 2024 15:15 |
|
|
disciple
981 Cayman S PDK
|
Re: Nieuwe E-macan
Ik heb een Q8 e-tron. Prachtige auto, luxe en doodstil. Kan thuis laden in de carport, dus altijd met een volle accu weg, grootste afstand die we normaal gesproken rijden is te doen met 1 lading, ook in de winter. Qua waarde helaas gigantisch gekelderd laatste jaar, maar ook zakelijk gekocht, dus we zien het over een aantal jaar wel weer. Voor onze situatie nu echt een fantastische daily. Maar toen ik nog in hartje Amsterdam woonde en geen carport had of oprit of iets dergelijks moest ik niet denken aan een EV. Parkeerplekken waren al schaars, laat staan een met een laadpaal. Niet te doen.
|
29 jun 2024 17:56 |
|
|
ArnoM
|
Re: Nieuwe E-macan
Zoals ik al in een ander topic heb geschreven rijd ik nu al vier jaar en bijna 200.00km met mijn Taycan 4S. Nu een Macan Turbo besteld omdat we toch liever wat hoger zitten in de DD. Voor het dagelijks gebruik wil ik niets anders meer dan een EV. De range is voor mij nooit een probleem geweest al maakte ik mij daar bij de aanschaf wel zorgen over. Die range is mij behoorlijk meegevallen. Als ik mijn zakelijke ritten rijd, vaak in de spits en door de weeks overdag, dan rijd ik lekker met het verkeer mee en is een range van ruim 400 en soms zelfs 500km haalbaar. Verkeer wel ook in de gelukkige omstandigheid dat ik thuis kan laden in de garage. Ook als dat niet het geval zou zijn, zou ik geen bezwaren zien eerlijk gezegd. Als ik onderweg moet laden, dan doe ik dat nu veel bij de Superchargers van Tesla. Altijd plek, kost ongeveer € 0,28 per Kw en altijd in de buurt van een kop koffie en een toilet. Met de mogelijkheid om tot 270kw te laten ben ik altijd na 20 minuten weer onderweg.
De range van de Macan is nog wat beter, dus nog minder zorgen wat dat betreft.
Wij rijden een paar keer per maand op en neer naar Maastricht vanuit de regio Den Haag. Als ik daar 'vol' vertrek kan ik met een constante snelheid van 150km naar huis rijden en heb ik bij thuiskomst nog 35% acculading over. Voor mij prima cijfers die waarschijnlijk met de Macan nog beter zijn.
Nu nog even tot oktober wachten op het nieuwe speeltje.
_________________________________________ 992 4S Cabrio / Taycan 4S
|
01 jul 2024 10:35 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Nieuwe E-macan
Ja zo is het nou eenmaal: de mensen die géén EV hebben, hebben kennelijk meer range anxiety dan de mensen die er wèl een hebben Elektrisch is voor dagelijks gebruik gewoon prima, ook voor langere afstanden. Thuis kunnen laden is wel een pré. Prima keuze, die Macan
|
01 jul 2024 11:52 |
|
|
ArnoM
|
Re: Nieuwe E-macan
Thanks. Ben wel heel benieuwd hoe deze gaat bevallen.
_________________________________________ 992 4S Cabrio / Taycan 4S
|
01 jul 2024 12:28 |
|
|
rene leclerc
718 cayman
|
Re: Nieuwe E-macan
Range angst heb ik totaal niet. Ik heb wel laad angst. Het bereik mag gerust 300km zijn of zelfs 200km, het laden is het probleem. Iedere keer 20 tot 30 minuten om van 10% naar 80% te komen zie ik niet zitten. Ik heb de auto puur voor mijn plezier, ik werk van huis, ik heb dus geen enkele woon werk kilometer. Dus als ik met de auto weg ga wil ik genieten, en ik geniet ook van het geluid van de motor.
|
01 jul 2024 20:03 |
|
|
Markiemark
|
Re: Nieuwe E-macan
Den Haag Maastricht is ca 225 km, heen en weer 450, en dan nog 35% over. Wow, met hoeveel procent vertrek je dan? Ik geloof dat ik met onze tesla M3P alleen de eerste week range anxiety had. Daarna nooit meer. Kan wel thuis laden, dat is absoluut een voordeel!
|
02 jul 2024 8:36 |
|
|