Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 3:33

Antwoord op onderwerp  [ 571 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 23  Volgende
Formule 1, Seizoen 2024 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2024
Bij een dergelijk gevecht gaan beide kemphanen tot over de limiet. Norris was te onbesuisd in zijn acties en daarvoor is hij ook bestraft. Verstappen maakte een begrijpelijke zeldzame inschattingsfout. Valt ook niet mee met alleen maar 2 kleine spiegeltjes. Hard racing, het hoort bij de sport.

Stoppen met die idiote straffen, het begint steeds meer op een jurysport te lijken. Ze hebben naar mijn idee zichzelf al bestraft.

30 jun 2024 22:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Ik kan me wel vinden in de mening van Peter Windsor:
https://www.youtube.com/watch?v=1aUP8Mz8Vkk

01 jul 2024 4:18
Profiel
Moderator
PF #57
Erwin schreef:
Van 3 naar 1?

Leuke race om te kijken, maar volgende keer nog beter kijken :mrgreen:

.

Die moet je toch even uitleggen. Ik heb hem nog even nagekeken maar Russel startte in Barcelona op P3 en gaat in bocht 1 zowel Verstappen als Norris voorbij en neemt de leifing. Vsn 3 naar 1 dus?

01 jul 2024 6:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Russell kwam van P4 in Barcelona.

Engelse media gaan weer goed los op Max. Maar ach, je moet ook wel hard zijn om in deze sport succesvol te zijn. Vond het zelf eigenlijk wel meevallen.

01 jul 2024 6:55
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera
MRDH
Russell startte in Barcelona als 4e: https://www.formula1.com/en/results.htm ... -grid.html

Er wordt veel geklaagd over de straffen en dat die niet consistent zijn, maar het is ook erg moeilijk om elke situatie goed te beoordelen. Gisteren was Max in mijn ogen te aggressief aan het verdedigen en Lando te aggressief aan het aanvallen. Beiden waren gefrustreerd, de een omdat een voorsprong van 7s opeens weg was, de ander dat hij er maar niet langskwam en wist dat zijn banden op een gegeven moment op zouden zijn. Neem dan nog een circuit dat dive bombing bevordert en dan gebeurt dit. Tegen Lando is kennelijk gezegd dat hij geduld moest hebben en op een tijdstraf voor Max moest wachten. Dat is rationeel van achter een computerscherm juist, maar krijg een coureur die onder de adrenaline zit maar zover. Dit was weer de Lando die in 2021 in Sotchi geen regenbanden wilde halen.

Ik hoop dat ze allebei kunnen inzien dat ze, als de posities omgedraaid waren geweest, hetzelfde gehandeld zouden hebben, en dat dit de basis is voor een eerlijke strijd de rest van het jaar ipv verdere escalatie. Silverstone komt eraan en we hebben 2021 gezien wat er kan gebeuren als men elkaar te weinig ruimte laat.

01 jul 2024 6:56
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Vind het ook lastig, maar als je het van alle kanten op beeld bekijkt zie je max niet sturen. Die gaat ver rechtdoor en lando stuurt dan in tegen max aan.
Het is allemaal op het randje maar max is toch niet verplicht om intesturen?

01 jul 2024 7:25
Profiel
Hij stuurt vrij duidelijk naar links, had ‘ie niet hoeven doen, Lando had hem buitenom toch niet kunnen pakken. Hij laat daarmee te weinig ruimte voor Captain Divebomb. Tja.

01 jul 2024 7:32
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera
MRDH
anton964 schreef:
Het is allemaal op het randje maar max is toch niet verplicht om intesturen?

Wel, de regels zeggen inmiddels duidelijk dat je aan de buitenkant ruimte moet laten. Het discussiepunt is alleen altijd of de andere er op het juiste punt ver genoeg ernaast zat.

01 jul 2024 8:07
Profiel
Cayman S
Enguess schreef:
Hij stuurt vrij duidelijk naar links, had ‘ie niet hoeven doen, Lando had hem buitenom toch niet kunnen pakken. Hij laat daarmee te weinig ruimte voor Captain Divebomb. Tja.

Volgens Peter Windsor niet https://www.f1maximaal.nl/opinie/windso ... ot-waanzin en lijkt dit omdat de bocht zo aangelegd is.

René

01 jul 2024 9:12
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Wimpie67 schreef:
Stoppen met die idiote straffen, het begint steeds meer op een jurysport te lijken. Ze hebben naar mijn idee zichzelf al bestraft.

Gaat het Voetbal achterna, ik krijg echt pukkels van die VAR interventies op het EK, haalt compleet het ritme uit de match. 1 mm buitenspel, goal afgekeurd. Aangeschoten bal, hands. :bang:

01 jul 2024 9:24
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC targa '82 996.2 40 jahre limited edition
Drenthe
Max betitelde het zelf als "ongelukkig" en als je de beelden van bovenaf bekijkt is het dat ook zo. Hij doet keurig 1 stuurbeweging naar buiten om zelf zoveel mogelijk radius te geven en rijdt daarbij precies voor het instuurpunt tegen Lando op. Lando had nog wel iets verder naar buiten gekund, maar split second werk enz enz.
Max zat bij deze aanrijding fout, Lando zat fout bij de 2 divebombs daarvoor 8) .

Ik vind het wel mooi dat er nu echt weer op het scherpst van de snede geracet wordt vooraan. Er zat niet veel tussen Max en Lando en dat leverde dus een zeer vermakelijk einde van deze race op .

01 jul 2024 10:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Ze zullen er als vrienden over napraten verwacht ik;

https://youtu.be/LR89BkV-yAU?si=EZmdWgSRskWH2gEy

https://youtu.be/yPIEdrAO0jI?si=Qnbxci-74n15sKvr

01 jul 2024 14:37
Profiel
Moderator
PF #57
Enguess schreef:
Russell kwam van P4 in Barcelona.

Dat dacht ik eerst ook. Ging ik het voor de zekerheid even checken heb ik het natuurlijk net op de verkeerde site gecheckt... :shock: :oops:

01 jul 2024 16:27
Profiel
Moderator
PF #57
Enguess schreef:
Engelse media gaan weer goed los op Max. Maar ach, je moet ook wel hard zijn om in deze sport succesvol te zijn. Vond het zelf eigenlijk wel meevallen.

tuurlijk, is het Hamilton niet, dan is het Norris wel. En Engelse pers heeft het al jaren voorzien op Verstappen. "Zie je, kan hij niet winnen omdat hij de snelste auto heeft, rijdt hij de rivalen gewoon van de baan'.

Lekker kortzichtig. Ik las dat Verstappen de hele race die bocht al op die manier had aangesneden. Maar het was met Norris linksachter zich inderdaad niet volgens de regels begreep ik. Ze zullen hem niet voor niets 10 sec gegeven hebben. Wel weer goed dat hij softs krijgt voor de laatste 5 rondes, daarmee nog even het punt voor de snelste ronde veilig stelt én genoeg afstand van P6 neemt om ook mét die 10 sec straftijd vijfde te blijven. Er gebeurt tenminste wel weer wat.

En net na de race roept iedereen wel eens wat. Lijkt me toch sterk dat hun vriendschap dit deukje niet kan hebben.

01 jul 2024 16:32
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
horn schreef:
Wel weer goed dat hij softs krijgt voor de laatste 5 rondes, daarmee nog even het punt voor de snelste ronde veilig stelt

Ehhh .... heb je de tv uit gezet nadat Max over de finish kwam :scratch:
Alonso heeft de snelste raceronde gereden :wink: :lol:

01 jul 2024 18:00
Profiel
Cayman S
Indien je het verhaal van Peter Windsor leest zou hij eigenlijk geen straf hebben moeten krijgen.

DRS kan leuk zijn, in Oostenrijk levert het leuke momenten op. Maar eigenlijk slaat het nergens op. Laat ze auto's bouwen waarmee ze kunnen inhalen.

Verder heeft Max niet het punt voor de snelste ronde gekregen. Tenminste tijdens de uitzending zag je dat Alonso de snelste tijd neer zette.
Kan zijn dat ze hem deze weer hebben afgenomen.

Verder moet men stoppen met het kijken naar voetbal. Al dat gemiep over wat andere rijders doen. Er staan 100 camera's op hun gericht, er kijken veel mensen mee, dus laat ze op hun eigen gedrag letten en racen.

René

01 jul 2024 18:00
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
I can’t agree more!

01 jul 2024 18:05
Profiel
Cayman S
Ik ben trouwens wel nog benieuwd naar de straf welke Norris krijgt.
Hij reed door met zijn auto en daardoor ontstond er een safety-car situatie.
Perez kreeg hier een straf voor van 3 grid plaatsen.

René

02 jul 2024 10:26
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Die straf krijgt hij sowieso (waarschijnlijk) al, omdat hij niet aan zijn 5 seconden straf heeft voldaan :wink:

02 jul 2024 12:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Twente
Het schijnt dat McLaren zo slim was om Norris eerst 5 seconden in de pits te laten staan voordat ze de auto aanraakten. Zo is de track limits straf al ingelost voordat de auto uitviel en is er geen 'reststraf'.

02 jul 2024 14:23
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Precies, hij krijgt geen straf meer.

Wordt (weer) een spannend weekend …

02 jul 2024 19:41
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Weten jullie dat wel zeker?
Perez kreeg vorige race een grid straf omdat hij met een beschadigde achtervleugel terug naar de pits reed.
En wat doet Norris, die rijdt eigenlijk veel te hard met zijn lekke band, allerlei troep achterlatend en die krijgt GEEN gridstraf aankomende wedstrijd...... :roll:

02 jul 2024 20:36
Profiel
Ach waar zijn de tijden dat Gilles Villeneuve met een halve Ferrari volgas over Zandvoort reed….

Al die regels en straffen :cry: Binnenkort max 130km/u en rechts heeft voorrang? Give me a break

02 jul 2024 20:53
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
Reglement overboord en maak t weer simpel. Zo is het niet meer te handhaven. Nascar functioneert prima zonder regels, de rijders lossen het onder elkaar op ;-)

02 jul 2024 21:03
Profiel
Cayman S
alvin01 schreef:
Weten jullie dat wel zeker?
Perez kreeg vorige race een grid straf omdat hij met een beschadigde achtervleugel terug naar de pits reed.
En wat doet Norris, die rijdt eigenlijk veel te hard met zijn lekke band, allerlei troep achterlatend en die krijgt GEEN gridstraf aankomende wedstrijd...... :roll:

Dit is idd ook mijn gedachte.

René

03 jul 2024 8:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 571 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 23  Volgende